Gå til innhold

Poengsystem på innlegg, tråder, eller brukere


Poengsystem  

384 stemmer

  1. 1. Ønsker du muligheten til å gi karakter på innlegg?

    • Ja
      182
    • Nei
      179
    • Vet ikke/ingen formening
      23
  2. 2. Ønsker du muligheten til å gi karakter på tråder?

    • Ja
      224
    • Nei
      152
    • Vet ikke/ingen formening
      8
  3. 3. Ønsker du mulighet til å gi karakter på brukere?

    • Ja
      159
    • Nei
      216
    • Vet ikke/ingen formening
      9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja til poeng på trådar og innlegg. Det viser (forhåpentlegvis) om innleggjet eller tråden har god kvalitet og liknande. Nei til poeng på brukarar. Ein liten krangel t.d. kan gjere at nokon brukarar får dårleg pga. noko som kanskje skjedde for lenge sidan. Men for dei som gjer ein god jobb (t.d. Simen1 i Snedig-tråden) kan jo dette vere positivt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Jeg stemte 'Nei' på alt. Det blir bare for dumt, og hva er i det hele tatt vitsen? Det ender med at de som er godt likt her på forumet, får poeng i hytt og pine - da mener jeg de som henger på 'Off-Topic'. Der henger jo 100 internettkompiser, som ikke gjør noe annet enn å poste bilder av seg selv.

 

De som faktisk gjør noe og hjelper folk, vil sikkert ikke få dritt av poeng.

Lenke til kommentar

Det blir bare så mye rot om man kan gi karakterer på innlegg. Folk vil klikke inn på et innlegg de ser er veldig bra, men ikke skjønne noen ting siden de ikke har lest hele tråden. Karakterer på tråder bør vi ha. Da kan man lett finne gode og informative tråder med gode førsteinnlegg. Gode prosjekter hadde også blitt mye lettere å finne i alt det rotet med dårlige prosjekter. Jeg synes ikke det skal være karakterer på brukere. Noen vil bli "bedre" enn andre, det vil bli en form for mobbing og man vil ikke kunne se om en bruker har forandret seg gjennom årene. En skikkelig drittsekk kan ha blitt en ok kar et år senere.

Lenke til kommentar

Nei, nei og nei svarte jeg.

 

Tenger vi virkelig dette? Da får vi poengjaktere, eller at folk bare gir poeng til innlegg de er enige i. Tenk hvor rot det ville blitt i en diskusjon rundt politikk, f. eks.

Selv synes jeg det er bra nok som det er. Om man vil gjøre det lettere å finne tråder burde forumet støtte skikkelige søk. Om jeg vil søke på IP, PHP, DNS, CS, CSS o.l. funker ikke dette... :-/

 

Trenger folk å poste hva de stemte om de ikke begrunner dette?

Lenke til kommentar

bare tråder for da ser man hvem tråder som er skvip om emnet og ikke...inlegg blir bare for dumt

 

skrive liksom ok bare og sånn på noen vettu...og vis det kommer poeng på tråder kan det jo bli sånn der hvor de stickey er at man kan se høyeste rating på poster for uka eller noe i den duren der....bare en ide fra min side

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...