Gå til innhold

Grafikken i Halo 3, her er slutten på debatten


Bamsemumsen

Anbefalte innlegg

Men så har man som oftest ikke tid til å studere småstein og gress når man løper og spiller som en gal heller! :) Derfor betyr det ganske så lite i grunn.

9632190[/snapback]

 

Det hjelper på helhetsinntrykket at Crysis er såpass detaljert som det er. Gjør at spillopplevelsen blir et hakk bedre selv om gameplayet kunne vært det samme på Xbox 360 eller Wii.

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan vet du at det hjelper på helhetsinntrykket akkurat når det gjelder Crysis? Enn om Crysis blir å ha skikkelig rævva gameplay og skikkelig rævva historie, hjelper småsteinene og gresstustene da? Forresten så er det en ekstrem mangel på dødtid i Halo 3 til å studere gresset, jeg måtte konsentrere på å holde meg selv i live 80% av spillet.

 

Art Direction er genial i Halo, det eneste jeg mangler er litt mer detaljerte 3D-modeller med tanke på NPC-er (da tenker jeg spesielt hode/ansikt).

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar

Men igjen, benytter Halo 3 seg av dynamisk loading? Crytec er jo utrolig innovative og flinke når det gjelder å bruke de ressursene de har med tanke på maskinvare. Bare det at motoren "kutter" bort 3d-modeller som ligger bak andre (kune det man ser blir prosessert) er jo en genistrek i seg selv.

Dermed har de den friheten til å legge til mye mer dilldall på grafikkfronten.

Tviler ikke et sekund på at Bungie har kunnet lagt til masse sånt de også, men de har vel funnet ut at det ikke gikk nåe de jobbet med å balansere ytelse og gameplay.

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar
Hvordan vet du at det hjelper på helhetsinntrykket akkurat når det gjelder Crysis? Enn om Crysis blir å ha skikkelig rævva gameplay og skikkelig rævva historie, hjelper småsteinene og gresstustene da?

 

Hehe, tror ikke det er til Halo 3's forsvar at vi begynner å diskutere historier i spill nå.

Lenke til kommentar
Tviler ikke et sekund på at Bungie har kunnet lagt til masse sånt de også, men de har vel funnet ut at det ikke gikk nåe de jobbet med å balansere ytelse og gameplay.

9632429[/snapback]

Nå vet jeg ikke hvor kompetent du er, eller hvorvidt du jobber i Bungie, men sånt skal vel være relativt vanskelig å finne ut basert bare på å spille det? Sånt må man vel ha kildekode for å finne ut, kan jeg tenke meg. :p Dynamisk loading er vel standard i så godt som alle spill nå til dags. I multiplayer loades hele skiten, mener jeg.

Endret av MartinLande
Lenke til kommentar

Grafikk blir veldig fort smak og behag. Folk legger vekt på forskjellige ting; noen synes karaktermodeller er viktigst, andre synes omgivelsene teller mer.

 

Jeg synes halo3 er noe av det peneste jeg har sett. Det samme synes jeg om Just Cause. Men jeg har fått med meg at andre synes begge spill er direkte stygge, så igjen - smak og behag. Jeg legger mest vekt på at omgivelsene er pene, og liker veldig godt store verdener. Jeg lar meg nesten ikke sjenere av "jaggies", men synes frameraten er viktig. For andre er det omvendt.

 

Det er bare unntaksvis at jeg synes Gears of War er den grafiske perlen som folk skal ha det til, men jeg sier ikke at de "tar feil" av den grunn. Jeg synes også det er sinnsykt merkelig at folk synes Guildwars er penere enn World of Warcraft - for meg er forskjellen enorm i WoWs favør.

 

Smaken er som baken; den er ræva.

Endret av arnegn
Lenke til kommentar
Morsom lesing i denne tråden her.

La meg forklare litt hvordan ting egentlig er.

 

1. Wii vil aldri komme opp mot Xbox 360 grafikk, grunnen er hardware.

2. Xbox 360 vil aldri komme helt opp mot PC grafikk, grunnen er hardware (Da snakker jeg om PC som har siste oppdatert hardware).

 

9631919[/snapback]

 

Jøss, var vel ingen her som visst det der :whistle:

Lenke til kommentar
Morsom lesing i denne tråden her.

La meg forklare litt hvordan ting egentlig er.

 

1. Wii vil aldri komme opp mot Xbox 360 grafikk, grunnen er hardware.

2. Xbox 360 vil aldri komme helt opp mot PC grafikk, grunnen er hardware (Da snakker jeg om PC som har siste oppdatert hardware).

 

Sånn er det bare. Det er ren logikk. Snart kommer GoW til PC og da kan vi spille det med oppdatert grafikk og 1900x1200 med AA og AF og vi vil fortsatt ha dobbelt så mange FPS som 720p versjonen til Xbox 360.

 

Konsoller er fint, man slipper å oppdatere hardware etterhvert spillene kommer som stadig krever mer og mer ut av hardwaren. Med PC må man oppdatere for å følge med, men så lenge man gjør det finnes det ingen konsoll i dag som kan ta opp kampen mot PC.

9631919[/snapback]

 

Hvor mye må man ut med når du skal følge opp med hardwaren til pc, denne kosta 6000kr og ikke klarte crysis på minimun engang, bare si att du må over 10000kr for å spille crysis

 

Uansett en dum sammenligning Crysis vs halo 3 teknisk grafikk mot artistisk-grafikk. Og Crysis skal seff se bedre ut når du betaler langt over 10000kr for å spille det.

 

Og det var noen på forumet her så sa att du finner en pc til 6000kr som banker 360 lett, da er den personen veldig dårlig innen hardware, denne shiten kjørte oblivion på low med ingen HDR eller aa eller bloom og alt vare bare grått :thumbdown: . Og pluss det lagga som et svin i graset, lagga mindre på 360 uten hdtv og flottere grafisk

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Bare så det er sagt, grafikken i Halo 3 er nydelig hvis man sammenligner den med Halo og Halo 2.

 

Men man må heller ikke bare tenke på teksturoppløsning og antall polygoner. Selv om Halo 3 er overlegen Halo og Halo 2 her og, så er det mye annet som er mye bedre og som gjør at Halo 3 ser penere ut. Vi har jo for eksempel "Motion Blur" og Anti-Aliasing, og jeg mener at Halo 3 har Anisotropisk Filtering. Alt dette, sammen med HDR belysning og sikkert mye mer gjør at Halo 3 ser penere ut.

 

Halo 3 har også bedre fysikk og mye bedre AI.

 

EDIT: Og ja, jeg elsker Halo 3, og ble selv imponert over hvor god grafikken var i forhold til hva jeg hadde trodd og hørt.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...