Gå til innhold

Grafikken i Halo 3, her er slutten på debatten


Bamsemumsen

Anbefalte innlegg

Halo ser ut som det gjør på grunn av at lvl er enorme og antall fiender onscreen er stort. Det går ikke å lage GeOW eller Bioshock grafikk med så åpne og massive brett. Bioshock har jo også kunne optimalisert grafikken for enspiller, mens H3 er nødt til å tenke multi og coop. Jeg synes at H3, GeOW og Bioshock er nydelige spill alle sammen. De trengs ikke å settes opp mot hverandre da de fleste har tid til å spille 3 spill i løpet av et års tid.

 

De som er negative til grafikken til H3 har ikke realistiske forventninger til grafikk i denne generasjonen av konsoller. Vi får se med crysis hva en superduper pc klarer å regne seg frem til ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hørte det var mye jaggies? Akkurat det synes jeg er en uting, om det stemmer. Det hører ikke hjemme på next gen-spill.

9613109[/snapback]

Spill spillet før du uttaler deg. Slikt ser alltid 8 ganger verre ut på bilder enn in-game.

 

Forøvrig helt enig med mbiof. Dette er tåpelig å diskutere. (ikke siktet til trådstarter)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Jeg tror egentlig halo 3 er halo2, men at det laget treeren for og få avslutta sin "store" trilogi.. For la oss være ærlige, det er vel ikke noe mer nytt i halo 3 utenom et par nye våpen og noen nye biler? og såklart, den lille slutten på historien til Master Chief.

 

 

For meg ser spillet tamt, poengløst og kun som et 5 hjul på vogna.

 

 

Min mening om Halo 3.

9612908[/snapback]

Det er litt av poenget med en spillserie ;)

Skal ikke finne opp hjulet på nytt for hvert nummer i serien. Historien har MYE å si.

 

Du ser f.eks. ikke bare ringenes herre nr. 2 uten å se noen av de andre ;)

9613062[/snapback]

 

 

Og hvorfor da betale 5-600 kroner for det, når du VET slutten selv? Vil si det er bortkasta penger. Det er som og se en film, forså og kjøpe den etterpå og se den en gang til. Det kan da umulig underholde deg?

Lenke til kommentar
Se for deg en sportsbil. Den ser pen ut. Den kjører litt bra, men det er ikke det folk legger merke til ved den. De tenker "oi damn, denne bilen var fin!".

 

Se for deg en annen sportsbil, som også ser fin ut. Men den er kanskje littegranne utdatert, konkurrentene ser litt finere ut. Det denne bilen kan, er å kjøre bedre enn de andre bilene som ser helt pene ut.

 

Nå tenker du deg om, hva betyr mest? At du holder deg på veien, eller at du sitter i en pen bil når du kjører utfor klippen til din sikre død?

 

Jeg håper noen skjønner hva jeg prater om med en gang her, slik at jeg slipper å forklare det så jævla mange ganger. Halo 3 har ikke den beste grafikken på markedet, Halo 3 har et utrolig godt gameplay som underholder de fleste, utenom grafikkhorene - dere vet hvem dere er. Sikter til drittungene som går rundt og klager på grafikken i dette fantastiske spillet.

 

Og grafikken er ikke dårlig i Halo 3, det er den så absolutt ikke! Den er nydelig, med masse pene farger og inneholder mange områder hvor du bare må stoppe opp og se deg omkring, fordi det er så vakkert. Jeg mener at å sette Halo 3 opp mot Gears blir feil, fordi spillene satser på forskjellige miljøer. Å sette Halo 3 opp mot Bioshock blir også feil, fordi Halo 3 har multiplayer og en helt annen setting.

 

Håper dette emnet og denne posten kan sette en stopper for de idiotiske angrepene på Halo 3s grafikk. Ja, jeg er Halo-fanboy, det har du sikkert skjønt! Men jeg driter i om folk ikke liker spillet, bare de ikke misliker det pga. grafikken.

 

:thumbup:

9611932[/snapback]

Skjønner ikke at du orker... :thumbdown:

Hva med å innse nederlaget istedet? :whistle:

 

Btw, hvis dere leser denne artikkelen får dere et innblikk og en interessant vinkling på Halo 3's begrensede grafikk og lave oppløsning ;)

Endret av bakaxel
Lenke til kommentar
Btw, hvis dere leser denne artikkelen får dere et innblikk og en interessant vinkling på Halo 3's begrensede grafikk og lave oppløsning ;)

9613241[/snapback]

Jepp, en side som heter Sony Defense Force er sikkert veldig objektiv når det gjelder dette :whistle:

 

Personlig synes jeg at Halo 3 ser skambra ut. Det er en *betydelig* endring fra Halo 1 og 2. Folk som sier at det bare er en 'litt forbedret Halo 2' tror jeg bør fyre opp Halo 2 igjen for å se hvordan det virkelig ser ut og ikke leve på 2-3 år gamle minner...

 

Et viktig poeng som nevnes over her er jo at H3 har mange digre områder med bøttevis av action uten at det er noe slowdowns av betydning. Hadde man doblet antall fiender og størrelsen på de største levelene i f.eks. Gears of War eller Bioshock hadde de spillene sannsynligvis vært helt uspillbare pga. slowdowns. At folk ikke skjønner at det krever utrolig mye mer av maskinen å rendre et titalls fiender og et digert landskap i forhold til å rendre max 3-4 fiender og et lite område er for meg en gåte. I tillegg så lagrer jo H3 absolutt all action hele tiden - både for fiender og deg, tilogmed for fiender du ikke har sett i levelet enda - til en fil som du kan se på senere - bare det alene drar nok en del datakraft.

 

Jeg synes Bungie har lykkes veldig bra med å balansere grafikk kontra action/hvor mye som skjer. Det er kanskje meg det er noe galt med, men jeg synes grafikken er veldig bra - det er ikke mange spill (selv med langt mindre som foregår samtidig) som holder dette nivået.

 

Og dere; ikke glem å lukte på blomstene innimellom da ;)

post-130769-1191255671_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Du har jo oversett hele førsteposten min du, og misset hele poenget. Det er nettopp hvor bra gameplayet er som diskuteres, og hvor lite grafikken spiller noen rolle.

 

Så ja, måten du skrev på nå gir deg ikke mye respekt, og du plasseres automatisk i drittungebåsen med folka som klager over grafikken. Spill Halo 2 en gang til du, og deretter Halo 3. :)

9613084[/snapback]

 

Du har missforstått om du tror jeg gjør dette for respekten sin skyld.

Jeg er ikke spesielt glad i fanboys, og om du kommer inn i en slik bås eller ei får du finne ut selv. (jeg skal ikke gjøre det, da jeg ikke vet)

Dog gir du intrykket av å være en. Tenker da på hvorfor du velger å kalle alle en drittunge fordi de ikke synes at halo 3 sin grafikk var noe bra.

 

Jeg mener selv at grafikken har noe å si i et spill, da den kan gi en viss stemning og innflytelse i et spill. Men før du kaster meg dypest nedi de fordomsbåsene dine, så legg merke til at jeg selv har Wii og er storfornøyd med grafikken i de fleste spill der. (spesielt i Zelda Twilight Princess)

For god grafikk i et spill er ikke nødvendigvis den best tekniske.

At zelda ikke hadde AA var aldri noe stort problem, da den fungerte bra uten... Halo 3 derimot, burde absolutt ha hatt noen form for kantutgjevning.

(spesielt når du begynner med splitscreen i MP osv.. så blir det rett og slett for dårlig.

 

Nå stod det jo også opp til forventningen at Xbox 360 skulle kunne produsere bedre bildekvalitet enn det Wii'en kan.

 

 

Men igjen, jeg har da absolutt ikke sagt noe negativt om noen andre deler av spillet. :whistle:

 

Og hvis denne tråden ikke har noe med grafikken til spillet å gjøre, så er ivhertfall emnetittelen fullstendig missvisende:

Grafikken i Halo 3, her er slutten på debatten

 

Jeg synes Bungie har lykkes veldig bra med å balansere grafikk kontra action/hvor mye som skjer. Det er kanskje meg det er noe galt med, men jeg synes grafikken er veldig bra - det er ikke mange spill (selv med langt mindre som foregår samtidig) som holder dette nivået.

 

Og dere; ikke glem å lukte på blomstene innimellom da

Hmm, det bildet må vel ha blitt kjørt en runde gjennom PS, da jeg ikke ser noe som helst tegn til jaggies, og det har fått på seg et lag kantutgjeving.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

For de som ikke har prøvd H3, men bedømmer det ut fra bilder så yter ikke stillbilder H3 rettferdighet. Sett deg ned og spill gjennom herligheten og gjør deg opp din egen mening. Hmm jeg mistenker Halo å ha blitt så stort at det går litt sport i trashe det.

Lenke til kommentar
For de som ikke har prøvd H3, men bedømmer det ut fra bilder så yter ikke stillbilder H3 rettferdighet.  Sett deg ned og spill gjennom herligheten og gjør deg opp din egen mening.  Hmm jeg mistenker Halo å ha blitt så stort at det går litt sport i trashe det.

9613630[/snapback]

Haha, sport faktisk. :p

Nå må du huske på at det er to forskjellige ting å trashe spillet, og trashe grafikken. Faktisk veldig stor forskjell. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
For de som ikke har prøvd H3, men bedømmer det ut fra bilder så yter ikke stillbilder H3 rettferdighet.  Sett deg ned og spill gjennom herligheten og gjør deg opp din egen mening.  Hmm jeg mistenker Halo å ha blitt så stort at det går litt sport i trashe det.

9613630[/snapback]

 

 

Greit det, da betaler du da, vel ? :D

Lenke til kommentar
Du klarer jo ikke og kontrollere fyren din i spillet, ergo du suger.

 

Hehe yes, her holder det vi saklig. Suger nok ikke. Spillet er for min del pinlig dårlig når det kommer til gameplay. Lasse rundt på et halvt ton av en fyr eller stå bak en stein for å skyte fi blir latterlig kjedelig etter første timen.

 

Må ikke ta en diskusjon rundt et spill så personlig, hazan.

9612805[/snapback]

 

 

Ja det er nok ikke noen få millioner mennesker som er uenig med deg der(sarkasme).

 

Gameplayet i gow er helt flott, grafikken og.. resten...meh kan diskuteres.

Det var heller ikke personlig, men ikke kall meg Hazan det tar jeg personlig ditt kosteskaft.

 

Stå bak stein for og skyte? misforstått eller? du kan det uten og(humor for dere som ikke skjønner det, hvilket det er mange av her inne).

 

Altså poenget mitt er att du virker ikke som du har erfaring nok med nok spill til og utale deg i det hele tatt om gameplay.

Men greit, her har vi ett spill som er prisbelønnet for sin grafikk og flotte gameplay, la oss si att de tar feil alle sammen fordi en fyr fra norge skal stå på sitt.

Du kan SYNS hva du vil, men tro meg du har ikke rett.

Endret av thehazen
Lenke til kommentar
Hmm, det bildet må vel ha blitt kjørt en runde gjennom PS, da jeg ikke ser noe som helst tegn til jaggies, og det har fått på seg et lag kantutgjeving.

9613409[/snapback]

Så du forventer at det skal være jaggies? Har du i det hele tatt spilt H3? Eller har du lest på nett at folk klager på 'massevis av jaggies'? Det er det ihvertfall ikke hos meg i hverken single- eller multiplayer.

 

Screenshotet har jeg tatt fra et replay jeg har lagret. Dette har - akkurat som f.eks. Gran Turismo - selvfølgelig en viss 'ekstrasmoothing' av bildet. Men jeg har fremdeles til gode å legge merke til jaggies når jeg spiller. Det er kanskje annerledes hvis man sitter på sidelinjen og finstuderer alt annet enn det som faktisk skjer i spillet - når man spiller har man som regel nok med å holde seg i live :)

Endret av TheCooler
Lenke til kommentar
For de som ikke har prøvd H3, men bedømmer det ut fra bilder så yter ikke stillbilder H3 rettferdighet.  Sett deg ned og spill gjennom herligheten og gjør deg opp din egen mening.  Hmm jeg mistenker Halo å ha blitt så stort at det går litt sport i trashe det.

9613630[/snapback]

Haha, sport faktisk. :p

Nå må du huske på at det er to forskjellige ting å trashe spillet, og trashe grafikken. Faktisk veldig stor forskjell. :)

9613646[/snapback]

 

Enig, men jeg tenkte litt mer generelt enn det vi diskuterer i denne tråden. Det er stemningen på nettet om dagen. Veldig mange som trekker frem negative aspekt ved et meget godt spill. Og det er typisk det som skjer når noe blir et stort fenomen. Alle spill skal være litt underground og utenfor mainstream.

Lenke til kommentar

Tviler på at Halo 3 hadde klart å holde en såpass stabil FPS som det faktisk gjør om det hadde hatt Gears of War grafikk for å si det sånn. Er ofte mange flere fiender og mye større områder det er snakk om enn i Gears of War. Synes forøvrig grafikken er flott, selv om det ikke er snakk om noe Crysis.

Lenke til kommentar

Grafikken holder et helt kurrant nivå. Det er helt andre ting som gjør Halo 3 en fantastisk spillopplevelse.

 

Jeg skjønner ikke at dere gidder å synke til et slikt lavmål som å diskutere hvem som har mest erfaring med spill, og den slags, folk som begynner å kritisere andres farttid i spillenes verden har som regel ikke noe mer enn midt på treet med erfaring selv. De som virkelig har greie på sakene sine og virkelig har spilt en god del spill, pleier som regel å ikke måtte ty til slikt lavmål for å fremme sin mening. Det er en latterlig måte å debatere på, og viser bare mangel på evne til å skrive noe konstruktivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...