Gå til innhold

Grafikken i Halo 3, her er slutten på debatten


Bamsemumsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
når alle som har postet her sier at grafikken ikke er så bra.

9614269[/snapback]

Nå må du ta med i betraktningen at over halvparten av de som rakker ned på grafikken her ikke engang har spilt spillet da... Det er stor forskjell på statiske screenshot og bevegelige bilder.

Endret av TheCooler
Lenke til kommentar

Grafikken er ikke som GeOW, nei, men du verden så pent mye ser ut! Spillet må virkelig spilles og oppleves for å få det med seg.

 

Bare jeg som har stoppet opp mangen ganger for å bare stå å titte på "The Ark" eller hva det heter for noe? Lenge siden jeg har blitt så fasinert av noe i et spill..

Lenke til kommentar

Spilte gjennom Halo 2 for en stund siden og enern forrige helg på hd tven her. Halo 3 var en enorm forskjell. Grafikken er, etter hva jeg ser, veldig flott og til tider (dog veldig skjeldent) kan det nesten se helt ekte ut. Alikevell kunne de sikkert fått til noe bedre men det krever nok utrolig mye arbeid og erfaring forskjellen mellom Halo 1 og 2 er jo også ganske stor. De som ikke har spillt det i HD burde nesten prøve det før de uttaler seg synes jeg for en vanlig tv viser ikke spillet som det bør vises. Veldig stor forskjell der også. Men å mene at de som er uenige i at grafikken er flott er drittunger blir for dumt, den er bra, men kunne vert bedre som det meste annet.

Lenke til kommentar

Spilte Halo 2 en time før jeg spilte Halo 3 (fordi jeg aldri kjøpte Halo 2 på den originale Xboxen). Forskjellen er STOR, den som sier noe annet vet ikke hva han/hun prater om. De enorme områdene (i forhold til de to første i serien) og de utallige fiendene tatt i betraktning gjør at det er mer enn bra nok. Dessuten er det mere enn grafikk som gjør Halo ;)

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar

Grafikken i spillet er helt nydelig!

 

Men det kommer ann på hvilken sammenheng man setter det i.

Tenker man bare på antall piksler, mengde triangler og dilldall (rent teknisk sett) så er det ikke på GeoW nivå.

Ser man det artistisk, med de nydelige HDR effektene, de enkle og vakre vanneffektene, art direction og sammensetningen i spillet er grafikken noe for seg selv og en hylle over de andre.

 

Halo sin grafikk er helt klart i toppsiktet, men i en annen kategori enn f.eks GeoW.

Lenke til kommentar
Bare jeg som har stoppet opp mangen ganger for å bare stå å titte på "The Ark" eller hva det heter for noe? Lenge siden jeg har blitt så fasinert av noe i et spill..

9614287[/snapback]

 

Nei, Halo 3 byr på så mange lekre omgivelser at eg nærmest satt med tårer i augekroken,og dette er ikkje tull.

 

Ja spillet lider litt av jaggies og de menneskelige karakterene er ikkje akkurat så overbevisende, men spillet har vanvittige flotte teksturer og ein artidirection får spill kan skyte av. Og det veier opp for jaggies etc. syn eg da :)

 

Gameplayet er likt som tidligere, det er Halo. Men det er rett og slett så fantastisk mye artigere å spille Halo 3,eg syns det er mye meir variert. Og kraften i Xbox 360 kommer til sin rett og utvider kampene kollosalt og det bare kommer meir og meir heile veien. Eg blir ikkje lei her som i Halo 1 og 2.

 

Så single playeren overgjikk mine forventninger faktisk, og det setter eg stor pris på.

Lenke til kommentar

Helt enig i at folk burde prøve spillet før de klager.. Og husk, multiplayer vil ha noe dårligere grafikk enn i single player delen, grunnet at det ville blitt for mye lag, dette har Bungie sagt selv...

 

De fleste bildene og filmklippene man finner på YouTube og ander steder er i tillegg tatt opp med handy cam, noe som gjør det enda dårligere, pluss at noen av bildene fra Bunigie's hjemmeside kan være fra pre-release versjoner av spillet...

 

Men spillet er utrulig bra på grafikk og gameplay, GoW har kanskje noe bedre grafikk, men det er søren meg ikke mye forskjell, jeg kan ihvertfall ikke se forskjellen...

 

Og husk, noen vill alltid finne noe å klage på, men sånn som jeg ser det, er det ikke mye å klage på i Halo 3..

 

Har kunn sett jaggies EN gang, og det var på noe som var langt vekk, men når jeg kom nærmere objektet, ble det mye bedre, nesten ikke anntydning, og jeg har vært borti så mange dårlige spill gjennom årene at jeg har lært meg å ignorere slike ting, og heller konse på gameplayet....

Endret av Otowi
Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt Halo 3 (av den enkle grunn at jeg ikke kjenner noen som har en 360), så jeg har kun sett bilder fra spillet. Men grafikken ser da helt kurant ut? Greit, det er kanskje ikke Crysis med alle grafikkinstillinger på max, men det er da ingen grunn til å klage? Grafikken er jo uansett ikke det viktigste i et spill.

Lenke til kommentar
Tviler på at Halo 3 hadde klart å holde en såpass stabil FPS som det faktisk gjør om det hadde hatt Gears of War grafikk for å si det sånn. Er ofte mange flere fiender og mye større områder det er snakk om enn i Gears of War.

9613995[/snapback]

Sant nok. :)

9614266[/snapback]

 

Tja, jo, skjønner hva dere mener, men UE3 er en veldig skalerbar engine som fint kan tegne store åpne landskap med mange enheter uten at FPS blir ræva, tror nye UT kommer til å overraske mange med størrelsen og detaljnivået på kartene. Selv om man her vil være begrenset til en level om gangen siden det er multiplayer only, så er det flere spill som bruker samme engine (UE3) til singelplayer spill som antakeligvis kan konkurrere med Halo 3 når det gjelder størrelser på brett og antall enheter vist samtidig.

 

F.eks Mass Effect.

 

Litt mer OT: Når det gjelder jaggies, grunnet til at jeg er skuffa over at mange spill har det, er at man blei lovt så mye mer, blant annet at alle spill ville ha så så mye AA.

 

Tror også generelt PC-spillere irriterer seg og legger mer merke til jaggies enn de som er vant til konsoll, da man på omtrent samtlige PC-spill kan bruke AA så lenge man har bra nok maskinvare.

 

Men for all del, jeg mener ikke at det er så sinnsykt big deal, men det er ikke pent, og jeg forventer mer av next gen.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Dette jeg mener. Hvorfor klage på at grafikken ikke er HELT PÅ TOPP, når den er svært god og gameplayet er utrolig bra? Skjønner ikke helt disse idiotene som bare må kritisere.  :whistle:

9614705[/snapback]

For en særiøs tråd....

Din mening er jo:

"Alle de som er med meg har rett, og alle som ikke er helt enige om at grafikken er den beste er idioter".

Har nå konstruktivt prøvd å kritisere deler av grafikken, (ikke spillet) men det nytter vel ikke med slikt på de som er helt i drømmene på Halo 3.

 

I all hovedsak så er det ikke grafikken jeg klager på, men på alle de som sier at den er så fryktelig god, og slenger frem og tilbake med 10'ere om hvor bra den er. (hadde jo ikke reagert om det var et annet random spill)

 

Og angående bilder så ser vel bildene på nettet bedre ut enn den aktuelle grafikken, og ikke omvendt. Da disse gjerne har fått på seg ekstra "smoothhet" osv.. (sikkert mange jeg ikke har sett som ser elendige ut, men det er nå så)

Lenke til kommentar

Jeg har en uvane i alle spill, det eneste jeg ser på under hele første delen av spillet er grafikken. Jeg elsker grafikk! Så om det er en murvegg går jeg helt klint inntil veggen for å se den på closeup. Å herregud den ser skøy ut i BioShock. Der ser det ut som murveggen skal smelte :!: Men fra avstand ser den nærmest fotorealistisk...

 

Men over til noe annet - er det ikke vanskeligere å lage naturtro grafikk i jungelomgivelser enn mørke ur omgivelser, slik som GoW?

Lenke til kommentar
Tror også generelt PC-spillere irriterer seg og legger mer merke til jaggies enn de som er vant til konsoll, da man på omtrent samtlige PC-spill kan bruke AA så lenge man har bra nok maskinvare.

 

Ja, du har nok rett der. Er vel strengt tatt en PC-spiller, og har hatt rimelig god maskinvare de siste tidene, så har vel mer eller mindre til alle tider kjørt med AA aktivert. (i en 3år elns) og da er det ikke vanskelig å legge merke til jaggies.

Lenke til kommentar
Skulle Bungie ha brukt UE3 teknikk på halo3 med samme resultat som på GoW ville de nok ennå sittet ved tegnebordet...

 

I tillegg er Hall3 et myyyyyyyyyyyye lengre spill en GoW...

9614879[/snapback]

 

Vil ikke si at Halo3 er så myyyyyyyyyyye lengere ass! Er vel bare 8 maps eller noe :ermm:

9616452[/snapback]

 

 

Takk for at du spoila den delen for meg, er på 6'e mappe :hrm: '

 

Anyways, kan hende jeg syns det er langt siden jeg startet på heroic uten å ha spillt et eneste Halo spill, og har måttet loadet en del :innocent:

 

Halo med CryEngine2 ville vært :love:

Lenke til kommentar
Skulle Bungie ha brukt UE3 teknikk på halo3 med samme resultat som på GoW ville de nok ennå sittet ved tegnebordet...

 

I tillegg er Hall3 et myyyyyyyyyyyye lengre spill en GoW...

9614879[/snapback]

 

Vil ikke si at Halo3 er så myyyyyyyyyyye lengere ass! Er vel bare 8 maps eller noe :ermm:

9616452[/snapback]

 

 

Takk for at du spoila den delen for meg, er på 6'e mappe :hrm: '

 

Anyways, kan hende jeg syns det er langt siden jeg startet på heroic uten å ha spillt et eneste Halo spill, og har måttet loadet en del :innocent:

 

Halo med CryEngine2 ville vært :love:

9621045[/snapback]

for å si det slik, det er andre ting som hadde spoila mer en hvor mange brett det er (noe du faktisk ser når du sjekker achievement lista.)

 

Synes alltid når det kommer noe nytt ut som noen er stor fan av så kommer det alltid noen som skal ødelegge det.

det er faktisk blitt sport i å prøve så godt man kan å kommentere på alt som kan være litt feil med alt man ikke liker.

 

Personlig synes jeg at grafikken til halo 3 er til tider nydelig, men den er jo ikke den beste jeg har sett på 360'en.

mens gameplay'et er så nydelig gjennomført at alt annet jeg har spilt på lenge (kanskje med unntak av MGS serien) kan bare reise til innerst i malangen.

jeg er ikke noe til fanboy på noen måter. Jeg har eid samtlige konsoller fra samtlige av de største selskapene og jeg finner alltid noe bra på alle.

Ingen av de spillene jeg har favorisert på noen av konsollene har hatt den beste grafikken av den generasjonen de holder til men har muligens hatt noe av de mest nytenkende gameplay utviklingen.

 

med andre ord; det at halo 3 kanskje ikke har den beste grafikken noen sinne kan godt være mulig, men det er historien i SP og historiene man kan fortelle andre om MP som kommer til å leve lenge med dette spillet.

 

:roll: nå må jeg få meg en snus før jeg besvimmer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...