Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En liten hilsen fra India. Kjøpte meg 701 for pr dager siden og må si meg strålendes fornøyd. Fikk den for 2100 kr og jeg synes det er mye pc for pengene. Man må ta den for det den er. Ja skjermen er litt liten men man venner seg til den og jeg har brukt min eee de siste dagene og synes den fungerer utmerket til internett, musikk, film, litt skriving etc. Installerte XP pro med en gang og alt fungerer utmerket. Har nesten alle programmene på 8gb SD kort, og kobler til usb-pen evt portabel hdd etter behov. Jeg skal være her en del mnd så jeg regner med å få kjøpt meg eee 900 til en hyggelig pris før jeg reiser hjem. Er fristet til å kjøpe pr 701 som gave men pga jobben blir jeg her i nesten 6 mnd. Regner med at innen den tid er det like lønnsomt å kjøpe dem i Norge.

 

Blitt tatt opp før men ingen har kommet med et svar. Noen som har fått til å installere xp på minnekort/usb-pen? Slit at xp kjører fra usb-enhet. Prøvde en hel helg og fikk installert den på en 8gb usb-pen og windows startet i 20 sek før blue-screen :( Så dersom noen har fått til dette og samtidig har en bra guide de fulgte ta kontakt. Kan fortelle at jeg bruker mye min 701 for tiden da det er morsomt selv om jeg har to andre maskiner i nærheten. Da jeg gikk tilbake til min laptop 15,4" virket den som en 24" :)

 

X.

Lenke til kommentar

Er det noen andre som har 900 og synes wifi-signalet er latterlig dårlig i windows? Har kun hatt min en uke, men har allerede opplevd flere ganger å ikke få koblet på nett på steder der mobilen min klarer det.

Jeg har prøvd å slå av strømsparing på wifi-modulen, hjalp ikke nevneverdig.

Andre forslag?

Lenke til kommentar

Er det noe som skjer i Linux verden på EEE fronten?

 

Jeg vil gjerne kjøre noe som er minimalt bloated og lett. Helst noe lignende som Splashtop eller noe slikt. Spec'a er for dårlig til å sløse vekk alt prosessorkraft på og kjøre et OS.

 

Anyone?

Lenke til kommentar
Er det noe som skjer i Linux verden på EEE fronten?

 

Jeg vil gjerne kjøre noe som er minimalt bloated og lett. Helst noe lignende som Splashtop eller noe slikt. Spec'a er for dårlig til å sløse vekk alt prosessorkraft på og kjøre et OS.

 

Anyone?

Jepp, eeepc har generert en enorm interesse fra linux miljøet. Det er første gang jeg ser distroer eksplisitt nevne at de har lagt inn støtte for en bestemt maskin. T.o.m. på kjerneutvikling kan du se referanser til eeepc på change loggen. Til ditt spørsmål er svaret også naturligvis ja. Splashtop er vel noe drøyt, men blant de minste har du Puppy linux og DSL. Hvis du vil ha noen med litt mer bloat, så fins en egen remaster av Xubuntu, eeeXubuntu. Det nydeligste er naturligvis alt på en gang, start med base-system og legg til akkurat det du vil ha. Debian har som kjent alt mellom himmel og jord klart for deg på sine servere:

http://debian-eeepc.alioth.debian.org/

Lenke til kommentar

Etter at den forige selgeren jeg bestilte fra, ikke ville sende meg pc-en (hurra for tomt lager) så måtte jeg bestille fra en annen taiwaner i stedet. :) Nå viser pakkesporingen at den står i tollen i norge. Håper bare at den ikke blir stående der alt for lenge.. xD

 

Og... Når jeg kikket på ekstrautstyr til eeepc-en hos selgeren i Taiwan, så la jeg merke til "Touch Screen kit" Er dette noe som folket tenker på å oppgradere med senere? Jeg for min del fikk utrolig lyst på det. Men det fantes fremdeles bare til 701 versjonen =/

Lenke til kommentar

Har Fedora 9 på min nå, og det funker egentlig veldig bra.. har gjort hele konfigurasjonen, samt testing/installasjon av både KDE4 og Gnome mens maskinen har gått på batteri, WLAN aktivert (ganske tung bruk). Har vel passert 3 timer nå, og rimelig godt fornøyd med det. :)

 

Eneste viktige som ikke virket out of the box var trådløst nettverk, men det var ganske enkelt å fikse. Så gjenstår det smårusk som webcam etc som jeg tar etterhvert..

Lenke til kommentar

Har virkelig lyst på eee 900 når den kommer. En liten PC med Linux er genialt. Se litt på video, surfing og torrents, og lett å ha med seg. Over 3 timer batteri høres bra ut, men kanskje det blir litt mindre med 900-en. Større skjerm trekker mer batteri.

Endret av Xpi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...