Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som kan anbefale en god selger som har 20gb verjosnen av 900?

 

Som har engelsk tastatur.

kjøpte min svarte 900 av en som het hkpcstore (mener jeg...) som leverte med 2 gb stick og bluetooth. bestilte den den 20. tror jeg, fikk den igår. så det var meget kjapt!

 

har ikke fått tid til å leke så mye med den ennå, men fy flate så lekker den er!

 

ett spørsmål til den som har peil:

 

hvordan gå over i advanced desktop på en 900? har forstått det som at det ikke er bare å kjøre den guiden til 700?

 

Har du sett her : http://wiki.eeeuser.com/howto:getkde

Lenke til kommentar

forresten, når jeg bruker smplayer for å spille divx og lignende, så hakker det litt hvert 5-10 sekund. noen som har lignende problem? vil vlc løse problemet?

 

hvis jeg greier å føkke opp alt, er det sånn at det ligger en restore-partisjon eller lignende på harddisken? jeg har ingen ekstern dvd-spiller, så dersom jeg må formattere så hadde det vært kjekt om det lå noe på hd'en

Lenke til kommentar
forresten, når jeg bruker smplayer for å spille divx og lignende, så hakker det litt hvert 5-10 sekund. noen som har lignende problem? vil vlc løse problemet?

 

hvis jeg greier å føkke opp alt, er det sånn at det ligger en restore-partisjon eller lignende på harddisken? jeg har ingen ekstern dvd-spiller, så dersom jeg må formattere så hadde det vært kjekt om det lå noe på hd'en

kan jo rett og slett ha noe å gjøre med at eee ikke er en dedikert multimediamaskin, så når den skal vise video i 1024*800 blir det knapt med harware.

 

skal bestille min 900 i slutten av juni.... slutten av juni dere! det er lenge å vente:O

Lenke til kommentar

Med mplayer i terminalen greier ihvertfall min Eee 900 å kjøre 720p video (den blir selvsagt nedskalert til å passe på skjermoppløsningen, videoen jeg prøvde har heller ikke så veldig stor bitrate til å være 720p)

 

DivX og xvid i lavere oppløsninger er ikke noe problem i det hele tatt.

 

Jeg kjører forøvrig Fedora 9 på min, kanskje det er noe forskjell fra distro til distro? Vet f.eks at de senere versjonen av mplayer har blitt ganske forbedret mtp. cpu-bruk.

Lenke til kommentar

Et tips til dere som har 900 og Windows XP. Dere legger vel kanskje merke til at 2finger-scroll er svært teit der til tider. Dette er bagatell i begynnelsen til du til slutt nesten river av deg huet av irritasjon. Jeg anbefaler dere å bruke Opera, som er mye bedre scrolling enn hos Firefox. Jeg veit ikke om dette også henter i Linux, men det er et skikkelig stort problem i XP (mener jeg).

 

Kanskje noen vet om det finnes en fix mot dette? Opera har en tendens til å henge seg noen sekunder uanmeldt, noe som også er plagsomt.

Lenke til kommentar
kan jo rett og slett ha noe å gjøre med at eee ikke er en dedikert multimediamaskin, så når den skal vise video i 1024*800 blir det knapt med harware.

 

fikk installert vlc, da gikk det smooth ;-)

 

Del, eller noen av dere andre ekspertene; jeg la til en sånn repository og instalerte vlc. så fjernet jeg den fra den lista etterpå, fordi jeg leste et sted at det var så viktig. jeg har ikke lest den der mega-wiki'en hvor det står om pinning (hva f... er det?!?!) og sånt. var det riktig av meg å fjerne den?

 

noen som vet om det ligger recovery-partisjon på hd'en?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...