Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
4400 er 4-cell og 5200 er 5-cell!

 

Hvor har du dette fra? Jeg mener mitt er markert med 4-cell og 5800mAh(ikke 5200 mAh)

Har også sett betegnelsen 4-cell(5800 mAh)mange ganger på ebay etc.

 

Fra wikipedia:

"4-cell, Li-Ion, 4400 mAh 7.4V or 5800 mAh, 7.2V: 2 h 30 min battery life"

Står altså ingenting om at 5800mAh er 5-cellers.

 

 

Forresten:

Noen som har fått til å fikse space knappen sin ? Utrolig irriterende at den ikke alltid reagerer når jeg trykker på venstresiden av min, men er litt redd for å knekke den om jeg popper den av. Noen erfaringer?

Endret av carnesen
Lenke til kommentar
eneste er at jeg er på flyttefot, så jeg håper at det ikke blir noe tull med at jeg ikke har verified paypal-konto...

 

jess!! da er den registrert på pakkesporing i hong kong! jeg tror det er lenge siden jeg har gledet meg sånn til en gadget! det er nesten så jeg blir litt irritert på omgivelsene som ikke er like ivrig som meg. hvorfor forstår ikke kona at dette er tidenes kjøp? :cool:

 

er det med en sånn snerten liten veske med i alle eskene? ser det er noen som presiserer at det er med en carrying bag. noen som har funnet hvite støpsel til 900? for det er vel bare å bytte ut den ledningstumpen som går fra omformer til veggen?

Lenke til kommentar
eneste er at jeg er på flyttefot, så jeg håper at det ikke blir noe tull med at jeg ikke har verified paypal-konto...

 

jess!! da er den registrert på pakkesporing i hong kong! jeg tror det er lenge siden jeg har gledet meg sånn til en gadget! det er nesten så jeg blir litt irritert på omgivelsene som ikke er like ivrig som meg. hvorfor forstår ikke kona at dette er tidenes kjøp? :cool:

 

er det med en sånn snerten liten veske med i alle eskene? ser det er noen som presiserer at det er med en carrying bag. noen som har funnet hvite støpsel til 900? for det er vel bare å bytte ut den ledningstumpen som går fra omformer til veggen?

 

Svart ledning med euro-plugg har de på Clas Ohlson. Evt. kan man gjøre som meg og kjøpe en universal-lader for Ipod til litt over 60 kroner inkl. frakt:

 

Pluggen passer fint inn i powersupplyet til EEE.

 

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5691

 

sku_5691_2.jpg

Lenke til kommentar

glimrende, skal sjekke ut!

 

forresten, ang programvare / spill til xandros; kan man liksom kjøre hva man vil av win-programmer gjennom Wine? har liksom ikke helt skjønt det der. wine er vel en slags "emulator" som gjør det mulig å kjøre windowsprogrammer på linux, men likevel er det masse prat om hvilke programmer som passer og sånt?

Lenke til kommentar

Uff, nå får eg sikkert pryl..

Jeg har søkt innenfor tråden, og finner ingen spesifikke svar på det spørsmålet jeg har.

 

Med amerikasnke tegn/tastatur (hardware). Og norske språkinnstilinger (software). Hvor havner Æ, Ø og Å? Kommer tegn og bokstaver til å havne helt på viddene i forhold til tegnene på klistremerkene på tastaturet?

 

Har bydd på en eee 700 2G surf på ebay, men angrer litt:P Om den blir min så får jeg den for 1700 inkl frakt. Er det lett å få solgt den igjen til ca samme prisen, eller vil ingen kjøpe den fordi norsk versjon er rett rundt hjørnet (2550,- på komplett.no)?

Lenke til kommentar

tegnene havner der de ville vært på ett norsk tastatur. Dermed vil det i en del tilfeller ikke være samsvar mellom merkingen på tastene og de tegnene som dukker opp når du trykker på dem.

 

Dette er ett langt mindre problem enn de fleste tror. Prøv å skrive på ett blankt tastatur, dvs ett tastatur helt uten merking, det går overraskende bra for de fleste som har tatt i en datamaskin før. Selv gikk jeg over til blankt tastatur for tre år siden og har ikke savnet merkingen på tastene ett sekund... flere burde prøve dette, forskning viser at man skriver langt raskere på blanke tastatur etter ett par ukers tilvenning ettersom hjernen tvinges til å lære plasseringen til alle tastene uten å tenke seg om.

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Hei jeg har en eee 900 fra kina, og når jeg endret språket slik:

1. Start Eee PC

2. Press Ctrl-Alt-T to open Terminal

3. Type sudo /usr/bin/oowriter /etc/default/locale &

(Another editor may be used to modify this file.)

4. Change line to LANG=en_US.UTF-8

5. press Ctrl-Alt-backspace or Reboot.

 

Hjelper det på en del, men det er fortsatt en del ting det er kinesisk på. for eksempel filbehandleren.

 

Så stod det noe lenger ned på siden der jeg fant dette:

 

Note: This changes only the language in the OS. Applications1) retain their language settings.

 

After changing the OS language (for example from zh_TW to en_US), to change the language of any applications that stay in the previous language rename the directory /usr/share/locale/zh_TW to something else such as /usr/share/locale/zh_TW.old.

 

Er fersk på linux,så jeg lurer på hva jeg skal gjøre for å få resten over på engelsk?

Lenke til kommentar
Jukselapp for norske tegn

 

201865.jpeg

Wow, så kjekt! Det er et eee tastatur også?

 

to change the language of any applications that stay in the previous language rename the directory /usr/share/locale/zh_TW to something else such as /usr/share/locale/zh_TW.old.

 

Er fersk på linux,så jeg lurer på hva jeg skal gjøre for å få resten over på engelsk?

sørg for at du har alle brukerrettigheter når du skriver dette i console (DOS-lignende programmet)

 

mv /usr/share/locale/zh_TW /usr/share/locale/zh_TW.old

 

Da har du renamet filen zh_TW til zh_TW.old, som ligger i katalogen (mappen, på win-språk)/usr/share/locale. TW er sikkert taiwan, språkinnstillinger eller noe. Når OSet ikke finner denne filen vil den sikkert velge noe annet standard.

Lenke til kommentar
sørg for at du har alle brukerrettigheter når du skriver dette i console (DOS-lignende programmet)

 

mv /usr/share/locale/zh_TW /usr/share/locale/zh_TW.old

 

Da har du renamet filen zh_TW til zh_TW.old, som ligger i katalogen (mappen, på win-språk)/usr/share/locale. TW er sikkert taiwan, språkinnstillinger eller noe. Når OSet ikke finner denne filen vil den sikkert velge noe annet standard.

 

Da ble det orden på eee'en min! Takk skal du ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...