Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg tror jeg gir meg snart. Forhåndsbestillte en EEE i februar og forventet at den skulle komme i April. Så ble den utsatt på uviss tid. Deretter fikk den en dato i Juni, så Juli og nå August.

 

Snart kommer den ikke før i oktober, og så desember. Og da kommer den første utgaven til norge. De fem andre som da er kommet, kommer ikke før et år eller to senere.

 

Nei dette fungerer ikke. Finnes det en svensk nettbutikk som selger EEE og shipper til Norge? Den er jo kommet til svergie.

Lenke til kommentar
kjøpte en svart 900 av han. topp fyr! betalte den 20. mai, han sendte 21. mai, den var i trondheim 26. mai! og da var det helg i mellom også! han sender med en 2 gb usb-stick og en bluetooth-dings til usb i tillegg.

 

Hvordan gikk det med tollen, ble det noe tull? Hvor mye betalte du evt. ekstra der?

 

de trodde visst ikke på at det var en gave, så det ble en 100-lapp ca tror jeg

Lenke til kommentar

Posten glemmer å ta moms på det meste jeg sender, selv om det helt klart skulle ha vært betalt. Det er nesten lettere å få den gjennom ved å være ærlig enn å prøve å skrive en banal pris på pakken eller merke den som gave.

 

Skrev fyren er verdi på 500 kroner? Ba du han om å gjøre det? Jeg sitter selv og venter på en eeepc fra samme mann, og den ligger i tollen for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Posten glemmer å ta moms på det meste jeg sender, selv om det helt klart skulle ha vært betalt. Det er nesten lettere å få den gjennom ved å være ærlig enn å prøve å skrive en banal pris på pakken eller merke den som gave.

 

Skrev fyren er verdi på 500 kroner? Ba du han om å gjøre det? Jeg sitter selv og venter på en eeepc fra samme mann, og den ligger i tollen for øyeblikket.

Jeg tror det er ganske vanlig blant selgere, spesielt i asia, å merke pakkene med lavere verdi. Selgeren jeg bestilte fra, oppgav ikke noe sted i annonsen at de merket pakken som gave, eller oppgav lavere verdi. Still, min var merket til $90 og som gave.

 

Dog litt sært med en "gave" fra **** Electronics. xD

 

Ellers er det vel ikke snakk om mva på elektro artikler. Om jeg ikke husker helt feil. Dog snakk om en forenklet tollavgift på maks 200kr. Noe som ikke er uoverkommelig, for en gjennomsnits nordman. :)

Lenke til kommentar
Det er snakk om mva og tollavgift, men ingen tollgebyr.

Jeg har bare forstått det slik, at man ikke betaler mva på elektronikkvarer man bestiller fra utlandet. Og at det ellers kun er snakk om en forenklet tollavgift.

 

Dette jeg har hørt fra enkelte jeg kjenner, som driver litt med dette. Men det er godt mulig jeg tar feil. :)

Lenke til kommentar
Det er snakk om mva og tollavgift, men ingen tollgebyr.

Jeg har bare forstått det slik, at man ikke betaler mva på elektronikkvarer man bestiller fra utlandet. Og at det ellers kun er snakk om en forenklet tollavgift.

 

Dette jeg har hørt fra enkelte jeg kjenner, som driver litt med dette. Men det er godt mulig jeg tar feil. :)

 

Ja, det er helt fullstendig feil! Naturligvis skal det betales moms på ALT som skal inn til Norge, men man slipper toll på alt av elektroniske artikler! Jeg har heller aldri opplevd å få noe tollgebyr!

 

Edit: Må betale moms over 200kr vel og merke, alt under 200kr er momsfritt!

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar
Det er snakk om mva og tollavgift, men ingen tollgebyr.

Jeg har bare forstått det slik, at man ikke betaler mva på elektronikkvarer man bestiller fra utlandet. Og at det ellers kun er snakk om en forenklet tollavgift.

 

Dette jeg har hørt fra enkelte jeg kjenner, som driver litt med dette. Men det er godt mulig jeg tar feil. :)

 

Ja, det er helt fullstendig feil! Naturligvis skal det betales moms på ALT som skal inn til Norge, men man slipper toll på alt av elektroniske artikler! Jeg har heller aldri opplevd å få noe tollgebyr!

 

Edit: Må betale moms over 200kr vel og merke, alt under 200kr er momsfritt!

 

Ikke helt feil, bøker er mva-fritt uansett hvor mye du kjøper for. Men det samme gjelder ikke elektronikk. Jeg tror "elektriske komponenter" (kretskort, chips, etc..) var mva-fritt tidligere. Hørt noe om dette en gang i tiden men husker ikke helt hva det gjaldt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...