Gå til innhold

– Faen ta Halo (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Folk er forskjellige. Noen omfavner halo selv om spillet har repeterende omgivelser osv. Halo er mitt favorittspill over alle, og jeg har faktisk spilt en del spill. Selvfølgelig er det nok mesteparten som vil ha spillet for å "eie" andre i multiplayer, men det er langt fra alle. Halo 1 hadde tross alt ikke online engang og microsoft kan ikke få hypen til spillet sitt ut av ingenting. Hvis halo virkelig hadde vært et middelmådig spill ville vel aldri så mange folk omfavnet det og flyttet seg fra ps2 til xbox. Jeg er enig i at halo 2 sin sp var skuffende, men det var gøy nok til å spille gjennom flere ganger.

 

Forsåvidt er david jaffe en kul fyr, og jeg tror ikke folk vil gå man nav huse for et så lite utsagn. Synes det er verre når for eksempel noen utviklere av bioshock kommer til gametrailers og skal fortelle om hvorfor spillet deres er best osv.

 

Og til dere PC fantaster som sier at skytespill på konsoll ikke kommer i nærheten av halo: gi meg ett spill som kom ut ca samtidig med halo (ikke mer en 2 år etter ihvertfall), som har en så stor sandbox følelse der du har så mye valg og så store områder å boltre deg på.

 

For de som synes at halo sin historie ikke var så bra, vil jeg si at halo 1 sin historie var absolutt fantastisk konstruert for spillet, som gjorde at du fant ut litt og litt mens du gikk gjennom spillet.

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg kan bli så forbanna på detta der. Kan ikke folk bar godta at Bungie er ufattelig dyktige, og har skapt ett av de beste og mest populære spillseriene gjennom tidene.

9493974[/snapback]

 

Årets største selvmotsigelse? Håper du mente det der veldig sarkastisk eller noe sånn, for å få frem et poeng. Folk har forskjellig mening. Å kalle Halo for dritt blir veldig feil. Det er over middels på alle punkter. Personlig liker jeg det ikke så godt. 1'ern var kul da den kom, men 2'ern var rett og slett kjedelig. Halo er for meg en OK spillserie, men ikke noe jeg ikke har sett veldig mange ganger før. Skyting av fiender med forskjellige våpen, og en historie som virker interessant, men som etter hvert åpenbarer seg, og viser seg å være temmelig standard prosedyre (onde folk vil ta over verden/universet, og du stopper dem).

 

 

hva er det som er så jævli selvmotsigende? Det er svært "mistenksomt" at alle som har ettellerannet Ps3 i signaturen sin synes det er dårlig, eller "helt standar" osv, mens de som er nøytrale eller faktisk eier en 360 (noen unntak selfølgelig). Siden alle anmeldere(nøytrale) gir det 6/6, 9,5/10 osv så er det veeeldig "mystefistisk" at Ps-folk plutselig synes det er dårlig/standard.

 

kanskje det skulle stått: "jeg kan bli så forbanna på detta der. Kan ikke "PS-folk" bare godta at Bungie er ufattelig dyktige, og har skapt ett av de beste og mest populære spillseriene gjennom tidene"

Endret av Gotham
Lenke til kommentar

Hehe, stakkars konsollfolk. Krangler over de mest poengløse småting. Alle vet at ingen konsoll kommer innenfor 10 mil av PC når det gjelder skytespill ;)

 

Prøvd meg på Halo 1 og 2 opptil flere ganger, men fant det så uengasjerende og kjedelig at jeg aldri har kommet gjennom noe av det.

9495004[/snapback]

 

Hva i all verden har PC vs. konsoll å gjøre i denne tråden. Hvis du syns det er så kult med PC-spill og spar oss for sånne "PC er best" kommentarer.

 

jeg kan bli så forbanna på detta der. Kan ikke folk bar godta at Bungie er ufattelig dyktige, og har skapt ett av de beste og mest populære spillseriene gjennom tidene.

9493974[/snapback]

 

Årets største selvmotsigelse? Håper du mente det der veldig sarkastisk eller noe sånn, for å få frem et poeng. Folk har forskjellig mening. Å kalle Halo for dritt blir veldig feil. Det er over middels på alle punkter. Personlig liker jeg det ikke så godt. 1'ern var kul da den kom, men 2'ern var rett og slett kjedelig. Halo er for meg en OK spillserie, men ikke noe jeg ikke har sett veldig mange ganger før. Skyting av fiender med forskjellige våpen, og en historie som virker interessant, men som etter hvert åpenbarer seg, og viser seg å være temmelig standard prosedyre (onde folk vil ta over verden/universet, og du stopper dem).

 

 

hva er det som er så jævli selvmotsigende? Det er svært "mistenksomt" at alle som har ettellerannet Ps3 i signaturen sin synes det er dårlig, eller "helt standar" osv, mens de som er nøytrale eller faktisk eier en 360 (noen unntak selfølgelig). Siden alle anmeldere(nøytrale) gir det 6/6, 9,5/10 osv så er det veeeldig "mystefistisk" at Ps-folk plutselig synes det er dårlig/standard.

 

kanskje det skulle stått: "jeg kan bli så forbanna på detta der. Kan ikke "PS-folk" bare godta at Bungie er ufattelig dyktige, og har skapt ett av de beste og mest populære spillseriene gjennom tidene"

9495699[/snapback]

 

Har vi en liten Xbot her? Få av deg den grønne liksomrustninga di og begynn å se folk som likeverdige, ikke som "PS-folk" eller "M$"-folk", det er bare dumt.

 

 

 

Over til emnet her, Jaffe sa ingenting annen et skryt om Halo, Orth var rett å slett negativ. Hva så? Vi lever alle i demokratier og har rett til å mene hva vi vil om ting.

Lenke til kommentar
jeg kan bli så forbanna på detta der. Kan ikke folk bar godta at Bungie er ufattelig dyktige, og har skapt ett av de beste og mest populære spillseriene gjennom tidene.

9493974[/snapback]

 

Årets største selvmotsigelse? Håper du mente det der veldig sarkastisk eller noe sånn, for å få frem et poeng. Folk har forskjellig mening. Å kalle Halo for dritt blir veldig feil. Det er over middels på alle punkter. Personlig liker jeg det ikke så godt. 1'ern var kul da den kom, men 2'ern var rett og slett kjedelig. Halo er for meg en OK spillserie, men ikke noe jeg ikke har sett veldig mange ganger før. Skyting av fiender med forskjellige våpen, og en historie som virker interessant, men som etter hvert åpenbarer seg, og viser seg å være temmelig standard prosedyre (onde folk vil ta over verden/universet, og du stopper dem).

 

hva er det som er så jævli selvmotsigende? Det er svært "mistenksomt" at alle som har ettellerannet Ps3 i signaturen sin synes det er dårlig, eller "helt standar" osv, mens de som er nøytrale eller faktisk eier en 360 (noen unntak selfølgelig). Siden alle anmeldere(nøytrale) gir det 6/6, 9,5/10 osv så er det veeeldig "mystefistisk" at Ps-folk plutselig synes det er dårlig/standard.

 

kanskje det skulle stått: "jeg kan bli så forbanna på detta der. Kan ikke "PS-folk" bare godta at Bungie er ufattelig dyktige, og har skapt ett av de beste og mest populære spillseriene gjennom tidene"

9495699[/snapback]

 

Det som er så selvmotsigende, er at disse "PS-fanboyene" sitter og sier at Halo suger, dermed basta - mens du sitter og sier "jeg skjønner ikke hvorfor dere sier det! Det eier! Dermed basta!". Du gjør jo akkurat det samme som de, bare at du snur på flisa. De sier "kan ikke folk bare forstå at Halo suger?", og du sier det motsatte. Igjen, det er ingen som har det korrekte svaret. Selvsagt, noen spill er på mange måter bedre enn andre - og Halo-serien kan vel ærlig talt knapt betraktes som dårlig på noe punkt (om man skal være noe objektiv og saklig), men det dere må forstå er at det ikke er så enkelt at "folk bare MÅ skjønne X eller Y". Prøv å være litt mindre skråsikker, kanskje.

 

Selv eier jeg verken en Xbox (360) eller PS3. Jeg har spilt spill på begge konsollene, så jeg er faktisk temmelig nøytral. Halo ville fått 8/10 av meg, da det var nyskapende for sin tid. Halo 2 ville fått 6/10 (men så har jeg ikke spilt gjennom hele spillet), da det - for meg - virker som et temmelig standard FPS etter flere timers spilling.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Halo er bra pga Xbox mangler gode titler og er en av få om ikke eneste som ligner på en kvalitetstittel. Derfor fansen klamrer seg fast til disse spillene.

Hvor mange av oss har ikke hørt linjen

 

"Ja men vi har Halo"  :!:

 

Egentlig er det jo ett veldig barnslig spill med søte monstre og fargerikke plastikkeffekter. Men musikken av O Donnell og gjengen gjør at spillet blir unikt og det er d eneste.

9492981[/snapback]

 

Like søt som "Jammen PS3 har Metal Gear Solid".

 

Anyway.

 

Hva er det med at Sony ikke klarer å holde snavla? Ja, MS har sagt sitt, men jeg synes Sony begynner å ta litt hardt i her, synes det er feil av dem å sette seg ned å kritisere et spill som selger godt og som har en fanskare. De ville ikke likt om man satte seg ned og kritiserte God of War serie, eller Metal Gear Solid for den sags skyld.

 

Er og litt temmelig lei av ensporig fokusering på at X360 har kun 1 bra spill. Om den hadde kun 1 bra spill hadde den ikke solgt så det er bare å innse først som sist at X360 har en god del gode spill til sin konsoll.

 

Når skal galskapen ta slutt?

Lenke til kommentar

Noen folk vil ikke forstå at 360 har noen gode ekslusive spill, de er for opphengt i å kaste dritt om andre konsoller enn å spille på sin egen.

 

360 har plenty med bra spill, det kan spill-samlingen min bevise, Halo 3 vil garantert bli blant dem.

 

Ja, jeg elsker Halo, hvorfor elsker dere MGS? Hvorfor er det så mye bedre enn Halo?

 

Er det fordi det har bra grafikk, historie og karakterer som spiller kan leve seg inn i, leke med tanken; Ja, det kunne vært meg?

 

Halo oppfyller alle disse "kravene" hos meg, subjektive meninger sier du?

Lenke til kommentar

Jeg skal gå så lang som å si at Halo er bedre enn Half-Life 2. Hvorfor? Fordi FPS'er kan være så raske, kaotiske og actionfyllte som bare søren, men bare Halo har den rette stemningen hele veien igjennom. Musikken, settingen, oppdragene, alt er preget av, og formelig oser av den perfekte sci-fi stemningen.

 

Uten denne stemningen, uten den lange polish-prosessen Halo gikk igjennom da Microsoft kom inn i bilde og skulle ha det som flaggskip for spillmaskinen sin, hadde Halo vært middels. Og hvis du enten ikke liker stemningen i spillet, eller ikke bryr deg om stemning i det hele tatt, så kan jeg se hvorfor man kan syns Halo er middels. Men spillutviklere burde jammen passe seg for å kaste stein i glasshus, bransjen er preget av folk som tror de er best på alle områder, dessverre, og dette er et glanseksempel på det :)

 

Når jeg snakker om stemningen snakker jeg selvfølgelig om Halo 1 singleplayer. Jeg klarte ikke nyte 2'ern på samme måte, selv om jeg vil påstå at også Halo 2 er et godt spill totalt sett.

Lenke til kommentar
Jeg skal gå så lang som å si at Halo er bedre enn Half-Life 2. Hvorfor? Fordi FPS'er kan være så raske, kaotiske og actionfyllte som bare søren, men bare Halo har den rette stemningen hele veien igjennom. Musikken, settingen, oppdragene, alt er preget av, og formelig oser av den perfekte sci-fi stemningen.

 

Uten denne stemningen, uten den lange polish-prosessen Halo gikk igjennom da Microsoft kom inn i bilde og skulle ha det som flaggskip for spillmaskinen sin, hadde Halo vært middels. Og hvis du enten ikke liker stemningen i spillet, eller ikke bryr deg om stemning i det hele tatt, så kan jeg se hvorfor man kan syns Halo er middels. Men spillutviklere burde jammen passe seg for å kaste stein i glasshus, bransjen er preget av folk som tror de er best på alle områder, dessverre, og dette er et glanseksempel på det :)

 

Når jeg snakker om stemningen snakker jeg selvfølgelig om Halo 1 singleplayer. Jeg klarte ikke nyte 2'ern på samme måte, selv om jeg vil påstå at også Halo 2 er et godt spill totalt sett.

9496758[/snapback]

 

Halo kan måle seg (kanskje) med Half-Life 2, men er ikke på noen som helst måte, i samme klasse om Half-Life 1. HL1 knuser spillene på alle punkter fra story til gameplay.

Lenke til kommentar

Half-Life. Story: Vitenskapelig forsøk går galt, så masse stygge aliens kommer fra en annen dimensjon for å drepe folk uten noe spesielt formål. Den eneste som kan stoppe dem, er en datanerd/fysiker med et brekkjern. OK, brekkjernet er temmelig originalt, men ellers... half-Life er temmelig middelmådig på historie sammenlignet med dagens spill. Det er bare at det ikke var så vanlig med en såpass dyp historie i 1998.

Lenke til kommentar
Halo er bra pga Xbox mangler gode titler og er en av få om ikke eneste som ligner på en kvalitetstittel. Derfor fansen klamrer seg fast til disse spillene.

Hvor mange av oss har ikke hørt linjen

 

"Ja men vi har Halo"  :!:

 

Egentlig er det jo ett veldig barnslig spill med søte monstre og fargerikke plastikkeffekter. Men musikken av O Donnell og gjengen gjør at spillet blir unikt og det er d eneste.

9492981[/snapback]

 

Jeg syntes nå heller spillet er bra, go at Xbox har et bra utvalg av sipll (Bedre enn PS3 i alle fall)

 

Men jeg er så absolutt enig i at lydsporet er veldig bra! Jeg får frysninger av alle trailere og "filmsekvenser" i spillet og fra spillet, mest pga. lyden.

 

EDIT: Som noen andre også har påpekt, så liker jeg også Halo 1 bedre enn 2eren. Vi fr håpe at Halo 3 blir det beste spillet i serien hittil :thumbup:

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar

Og til dere PC fantaster som sier at skytespill på konsoll ikke kommer i nærheten av halo: gi meg ett spill som kom ut ca samtidig med halo (ikke mer en 2 år etter ihvertfall), som har en så stor sandbox følelse der du har så mye valg og så store områder å boltre deg på.

9495598[/snapback]

 

Unreal kom ut i 1998.

Rainbow six kom ut i 1998.

Delta Force kom ut i 1998.

Project IGI 2000.

Deus Ex kom ut i 2000.

Giants: Citizen Kabuto kom ut i 2000.

 

 

Halo kom ut i 2001.

 

Da halo dukket opp satte jeg først og fremst pris følgende elementer: skjoldet tvang spilleren til å spille litt mer intelligent enn den sedvanlige sirkelstrafingen vi var vant med fra action - fpser, den begrensede bærekapasiteten tvang oss til å velge hvilke våpen, og følgelig hvilke taktikk vi måtte bruke fremover, og musikken og produksjonen generellt holdt svært høy kvalitet. Men jeg vil alltid se det som en del av en rolig utvikling fremover snarere enn noe kvantesprang.

 

Det største enkeltspranget opplevde jeg som Half life. Joda historien er ekstremt banal, men var, og er fortsatt, fantastisk godt fortalt. For meg fremstår dette som noe av det positive med Halo også (det første i alle fall); selv om historien også her ligger på linje med en litt over middels episode av Star Trek, så er den mer spennende fortalt enn vi er, eller i alle fall var, vant med i førstepersonsskytespill.

Lenke til kommentar

Historien i Halo er fantastisk også har spillet et fantastisk soundtrack.

 

I frykt for å spoile det så skal jeg ikke si noe, tydeligvis kun et fåtall folk her som hører på det som blir sagt ingame og i filmsekvensene

 

spesielt dere som hopper over filmer for å komme tilbake til skytingen :roll:

 

Jeg har selv fulgt Halo fra den tid det var planlagt å komme som RTS og senere hoppe til xbox som FPS. Noe som jeg er sikker på gjorde plot twistene mye mer engasjerende.

 

Ta Gears of War feks et utrolig bra spill med coop, ikke noe imponerende historie i det spillet ,men hvis du kjøpte collectors edition så fulgte det med noe som heter.. umm.. papir tror jeg og på det papiret står det en rekke bakgrunnsinfo angående krigen noe som gjorde spillet enda bedre syntes jeg.

 

Halo har også bøker for å gå inn på det som skjedde før Pillar of Autum kom frem til Halo, mer om Cortana, AI, Spartans, Covenant mm...

 

Spillet kan ikke dytte historien inn i truten på deg med teskje det blir for dumt. Som en komiker som må forklare publikumet hvorfor vitsen var morsom. Spillet tar sted ganske lenge etter det hele startet ,men jeg skal verken spoile eller opplyse.

 

Jeg skal holde kjeft.. Jeg kan bare håpe at det er flere der ute som nyter Halo for det det virkelig er, hvis dere har fått det med dere da...

Lenke til kommentar

Foruten den grove oppsumeringen av hovedplottet i HL2, så er faktisk historien veldig stilig (min mening), med 1984 samfunnet, G-Man og måten the Combine tømmer jorda for resurser osv.

 

For øvrig så er eksklusivitet av spill til konsoller noe dritt. Uten det hadde vi sluppet disse debattene :/ og en hadde bare trengt en konsoll der markedet virkelig bestemte hvilken som var best...sukk

Lenke til kommentar
Historien i Halo er fantastisk også har spillet et fantastisk soundtrack.

 

I frykt for å spoile det så skal jeg ikke si noe, tydeligvis kun et fåtall folk her som hører på det som blir sagt ingame og i filmsekvensene

 

spesielt dere som hopper over filmer for å komme tilbake til skytingen  :roll:

 

[snip]

 

Jeg skal holde kjeft.. Jeg kan bare håpe at det er flere der ute som nyter Halo for det det virkelig er, hvis dere har fått det med dere da...

9497782[/snapback]

 

Det er temmelig arrogant å hevde at folk som er uenige i at Halos historie ikker er like fantastisk som du tydeligvis mener den er for enkle, dumme eller late til å få den med seg.

 

Jeg ville snarere anta at mange av dem har fått med seg nok scifi til å oppdage all låningen og kjenne igjen klisjeene...

 

Ikke at det er noe galt med noen av delene, men jeg vil fastholde at det er produksjonskvaliteten, musikken, rett og slett presentasjonen som gjør historien spennende, ikke først og fremst storylinen i seg selv.

Endret av Kuroneko
Lenke til kommentar

Dette var søppeljournalistikk av Spong med meget selektiv referering, og også gamer.no..

 

Her er hele histiorien det er hentet fra:

 

http://criminalcrackdown.blogspot.com/2007...-fuck-halo.html

 

og dette er reklamen som de diskuterer, og som Medal of Honour-utvikleren synes var respektløs mot ekte krigsveteraner:

 

http://kotaku.com/gaming/tease/the-teaser-...p?autoplay=true

 

på tide å skjerpe seg Gamer.no, hvis ikke må vi snart tro på at Microsoft kjøper til seg rabide journalister i tillegg til rabide fans. :D

Lenke til kommentar
jeg kan bli så forbanna på detta der. Kan ikke folk bar godta at Bungie er ufattelig dyktige, og har skapt ett av de beste og mest populære spillseriene gjennom tidene.

 

Selfølgelig, viss spillet skulle vere like bra som interressen rundt spillet, så ville det jo ha vert tidenes spill. 

 

Nøkkelen til suksessen er at både SP og MP er av HØG kvalitet, samtidig som det er gode og morsomme spillkarakterer, perfekt kontrollsystem og at det er stemningsfullt(musikk)

9493974[/snapback]

 

Gjennom tidene? Første gang jeg sier dette ordet på et forum, men "lol".

Lenke til kommentar
Half-Life. Story: Vitenskapelig forsøk går galt, så masse stygge aliens kommer fra en annen dimensjon for å drepe folk uten noe spesielt formål. Den eneste som kan stoppe dem, er en datanerd/fysiker med et brekkjern. OK, brekkjernet er temmelig originalt, men ellers... half-Life er temmelig middelmådig på historie sammenlignet med dagens spill. Det er bare at det ikke var så vanlig med en såpass dyp historie i 1998.

9497135[/snapback]

 

Err, har du i det hele tatt spilt spill fra før 2000? Du snakker om at det ikke var så vanlig med en skikkelig story? Gå å spill Planescape, System Shock-serien, Baldurs Gate-serien og mengder av andre spill, så får vi se om du endrer mening.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...