Gå til innhold

– Faen ta Halo (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syntes det er kult faktisk. Og Jaffe er _ikke_ kjent for å holde sine meninger inne. Er det ikke han som kjefta på Sony foran kamera mens en Sony-"handler" sto rett ved siden av med et utrolig stivt smil?

 

Edit: Obligatory console-war disclaimer: Har aldri hatt en Sony konsoll, men er _ikke_ noen fanboi.

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar
Jeg syntes det er kult faktisk. Og Jaffe er _ikke_ kjent for å holde sine meninger inne. Er det ikke han som kjefta på Sony foran kamera mens en Sony-"handler" sto rett ved siden av med et utrolig stivt smil?

 

Edit: Obligatory console-war disclaimer: Har aldri hatt en Sony konsoll, men er _ikke_ noen fanboi.

9498030[/snapback]

 

Hehe, jeg liker han også, er garantert han som er mest fritt-talende og kratosbq0.jpg av alle utviklerer.

 

Du tenker sikkert på intervjuet han gjorde når han var drita-full på Playboy mansion, og når han ba Jeff Reeves (Sony PR-person) gå inn i Grotto'en og 'go fuck himself, cause noone else will', og når han bablet om at han ikke hadde anelse om hva han snakket om.

 

Han kan ihvertfall lage spill med god story-line. :)

Lenke til kommentar
blah blah blah

9497782[/snapback]

 

Det er temmelig arrogant å hevde at folk som er uenige i at Halos historie ikker er like fantastisk som du tydeligvis mener den er for enkle, dumme eller late til å få den med seg.

 

Jeg ville snarere anta at mange av dem har fått med seg nok scifi til å oppdage all låningen og kjenne igjen klisjeene...

 

Ikke at det er noe galt med noen av delene, men jeg vil fastholde at det er produksjonskvaliteten, musikken, rett og slett presentasjonen som gjør historien spennende, ikke først og fremst storylinen i seg selv.

9497912[/snapback]

 

Arrogant, jaja jeg sier min mening

 

Halo har mer historie enn det du blir presentert med i spillet. Vi har alle forskjellige interesser og smak, dermed er det vel dumt av meg å tro at de som foretrekker fotballspill eller sims vil ha noensom helst vilje til å leve seg inn i et univers som ikke er av noen interesse for dem.

 

det er få spill jeg ikke har gitt en sjanse, og når jeg spiller et dårlig spill (noe som oftest har elendige spillekontroller, interface eller at det rettogslett føles klønete og dårlig historie) så bruker jeg ikke all min energi på å klage på det overalt.

 

Alltid når det er et bra spill som har en stor fanbase så er det de selektive få som ser hvem som kan rope høyest "fy flate så dårlig" og deretter kommer fan basen klokken 05.13 om natten og spyr ut argumenter om hvorfor det er et bra spill, men uansett hvor mye det kveruleres så vil man ikke kunne tvinge sitt syn på spill over på andre. så hva er vitsen. :hmm:

 

Nobody wins! end of kverulering :thumbup:

Lenke til kommentar
Foruten den grove oppsumeringen av hovedplottet i HL2, så er faktisk historien veldig stilig (min mening), med 1984 samfunnet, G-Man og måten the Combine tømmer jorda for resurser osv.

 

For øvrig så er eksklusivitet av spill til konsoller noe dritt. Uten det hadde vi sluppet disse debattene :/ og en hadde bare trengt en konsoll der markedet virkelig bestemte hvilken som var best...sukk

9497783[/snapback]

 

Jeg synes selv at half-life 2 har egentlig en bedre historie enn i halo, men den forklarer ikke mye. Det er fantastisk bra skrevet for eksempel det han fyren med hvitt hår sier i førsten av spillet, men på slutten blir ikke det som skjer forklart.

 

Jeg er forsåvidt enig med Kuroneko, men jeg synes at halo skilte seg ut fordi at det, vel, var så enkelt. Jeg synes at halo er absolutt annerledes en de spillene, på en god måte. Halo har for eksempel ingen steder der det er usynlige vegger. Og dette gjør at du kunne ha det utrolig gøy med å finne masse måter å komme deg out of bounds på.

 

Og det at ikke alt blir fortalt er en BRA ting, siden du får bare vite det du trenger. Akkurat som at cutscensa er for korte eller noe sånt i halo. Dette gjør det slik at en vanlig person ikke skipper filmer og at de som blir mer interessert kan ha glede av å finne bøker og slikt.

Lenke til kommentar
Foruten den grove oppsumeringen av hovedplottet i HL2, så er faktisk historien veldig stilig (min mening), med 1984 samfunnet, G-Man og måten the Combine tømmer jorda for resurser osv.

 

For øvrig så er eksklusivitet av spill til konsoller noe dritt. Uten det hadde vi sluppet disse debattene :/ og en hadde bare trengt en konsoll der markedet virkelig bestemte hvilken som var best...sukk

9497783[/snapback]

 

Jeg synes selv at half-life 2 har egentlig en bedre historie enn i halo, men den forklarer ikke mye. Det er fantastisk bra skrevet for eksempel det han fyren med hvitt hår sier i førsten av spillet, men på slutten blir ikke det som skjer forklart.

 

Jeg er forsåvidt enig med Kuroneko, men jeg synes at halo skilte seg ut fordi at det, vel, var så enkelt. Jeg synes at halo er absolutt annerledes en de spillene, på en god måte. Halo har for eksempel ingen steder der det er usynlige vegger. Og dette gjør at du kunne ha det utrolig gøy med å finne masse måter å komme deg out of bounds på.

 

Og det at ikke alt blir fortalt er en BRA ting, siden du får bare vite det du trenger. Akkurat som at cutscensa er for korte eller noe sånt i halo. Dette gjør det slik at en vanlig person ikke skipper filmer og at de som blir mer interessert kan ha glede av å finne bøker og slikt.

9498422[/snapback]

 

Dog: cutscenes er en dårligere måte å fortelle historien på enn skriptede sekvenser hvor man fortsatt har muligheten til å interagere med omgivelsene. Akkurat der gir jeg poeng til HL/2 fremfor Halo. Historien i Halo er viktigere enn den er i HL, og kanskje mer spennende i seg selv, men jeg synes fortsatt den er fortalt på en mye mer interessant måte i Halflifespillene, både med tanke på scriptede sekvenser vs. cutscenes, og på kvaliteten på dialogen og stemmeskuespillet (som rett nok er veldig bra i Halo, men likevel vesentlig bedre i HL2).

 

Men dette er ingen, eller burde ikke være noen "hvem er best av X og Y"-diskusjon. Halo er et veldig godt spill, med arkadefeel og grafikk på i en "fantastisk"-stil. Halflife spillene er også veldig gode spill, med litt mer realistisk (men kanskje ikke allverdens) gameplay og en fotorealistisk grafikkstil. Jeg vil fortsatt hevde at det første halflife spillet har vært langt viktigere for utviklingen av spill i ettertid, spesiellt med tanke på at mange av elementene i Halo noen så på som revolusjonerende var brukt tidligere i spill disse noen ikke hadde fått med seg; det er likevel et langt steg derfra til å hevde at Halo ikke er et godt spill. Det er det.

 

Jeg kan skjønne at folk er lei av hypen, for mange tar dyrkingen av Halos positive sider så langt at en blir møkklei hele greia, men om en klarer å se bort fra dette er det ganske lett å innse at spillet har kvaliteter nok til en viktig posisjon i spillhistorien (bare ikke fullt så opphøyd som de verste zealotene påstår).

Lenke til kommentar
Halo er bra pga Xbox mangler gode titler og er en av få om ikke eneste som ligner på en kvalitetstittel. Derfor fansen klamrer seg fast til disse spillene.

Hvor mange av oss har ikke hørt linjen

 

"Ja men vi har Halo"  :!:

 

Egentlig er det jo ett veldig barnslig spill med søte monstre og fargerikke plastikkeffekter. Men musikken av O Donnell og gjengen gjør at spillet blir unikt og det er d eneste.

9492981[/snapback]

Jeg kan gjerne finne nummer til ett mentalsykehus hvis du vil?

For du sier så utrolig mye dumt, og lager så utrolig mye kvalme her på forumet, som vi kan klare oss uten.

Tror faktisk det hadde vært mye bedre UTEN deg, hvorfor kan ikke du bare henge på PS3-fans sine forumer?

 

 

On-topic: Barnslig å kaste dritt om andre sine produkter. Egne meninger må man passe på når man har slik stilling som mange har.

 

 

-lund :)

Lenke til kommentar
I just don't get HALO. I don't think the story is all that special, don't think the world or characters matter much. I don't know if I am simply not 'getting it' and it really is all that...or Microsoft has simply purchased rabid fan reactions for what is a great game but nothing more.

 

Dette er det David Jaffe faktisk sa. Virker som mange her ikke har fått med seg det...

 

Han kritiserer ikke spillet, tvert i mot. Det han derimot gjør er å stille spørsmålstegn ved det å glorifisere (pun lol) alle aspekter rundt Halo bare fordi gameplayet er jævlig bra.

 

Jeg vet ikke så mye om fanbasen til Halo, men hvis den er noe i nærheten av den galskapen Steve Ballmer klarer å utvise på Microsoft sine svært halleluja-pregede rallies, så skjønner jeg David Jaffe godt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...