Gå til innhold

Demo av BioShock (PC)


Anbefalte innlegg

Nå er vel ikke DVD-versjonen av spillet stort bedre, siden den bruke SecuROM og installerer noe som ligner fælt på et rootkit, og i tillegg bruker en kjip aktiveringsgreie som gjør at du bare kan installere spillet noen få ganger. Så om du reinstallerer Windows noen ganger og kjøper deg en ny maskin kan du til slutt bare glemme å spille det uten å kjøpe en ny kopi. Det er mye klaging over det på 2kgames' forum.

9357328[/snapback]

Oi, visste ikke at det stod så ille til!? Om dette stemmer begynner jeg å angre på at jeg betalte penger for denne dritten!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville bare kommentere dette med SecuROM,rootkit og nøkkler til spillet. Dette funker nesten som samme måte som Windows funker. Altså om du installerer Windows idag så MÅ du validere din versjon.

 

Det går somregel kjempe enkelt ved å trykke valider og vops så er du klar til å bruke Windows.Samme er det med BioShock, på slutten av installasjonen så må du taste inn din nøkkel til spillet for å bli validert.

 

Når det er gjort så kan du spille, du kan også installere spillet X antall ganger før du må validere det igjen. Altså spillet blir ikke ubrukelig du må validere det igjen.Og få et sett nye virtuele nøkkler.

 

Noe vi med litt nyere Windows versjon har måtte gjøre i flere år! Windows Vista foreksempel så MÅ du gjøre dette. Om du installerer Windows for mange ganger så må du faktisk ringe til Microsoft for å få nye virtuele nøkkler til dit eksemplar av Windows.

 

Dette alt for å stoppe piratkopiering som bare ødlegger for alle andre. Så kjøp BioShock og nyt dette utrolige spillet!

 

 

Det er som Rune i Vg.no sa "kjøp dette spillet for å redde fremtiden til den interaktive underholdningen".

Lenke til kommentar
Dette alt for å stoppe piratkopiering som bare ødlegger for alle andre. Så kjøp BioShock og nyt dette utrolige spillet!

 

Det er som Rune i Vg.no sa "kjøp dette spillet for å redde fremtiden til den interaktive underholdningen".

 

De må gjøre det strengere enn dette for å stoppe piratkopiering av spill, og for å stoppe det så må det innføres på alle spill, og det kan aldri fjernes siden da starter piratkopieringen igjen(hvis de klarer å faktisk lage noe som er holdbart, i nærmeste framtid).

Lenke til kommentar
Noe vi med litt nyere Windows versjon har måtte gjøre i flere år! Windows Vista foreksempel så MÅ du gjøre dette. Om du installerer Windows for mange ganger så må du faktisk ringe til Microsoft for å få nye virtuele nøkkler til dit eksemplar av Windows.

 

Dette alt for å stoppe piratkopiering som bare ødlegger for alle andre. Så kjøp BioShock og nyt dette utrolige spillet!

 

 

Det er som Rune i Vg.no sa "kjøp dette spillet for å redde fremtiden til den interaktive underholdningen".

9364965[/snapback]

 

Jada, og jeg skal også kjøpe spillet (etter å ha kjøpt meg et skjermkort som kan spille det). Men det irriterer meg litt at Microsoft nå har gjort det akseptabelt å legge inn slike irriterende hindere. Microsoft kommer nok til å eksistere lenger enn noen gidder å kjøre XP, men er det sikkert at det vil finnes noe 2kgames som kan aktivere din lovlige kopi av BioShock når du får lyst å spille det om tre-fire år? De som ga ut System Shock 2 eksisterer ikke lenger ... og det er også, både pga idiotiske kopisperrer og annet tull, vanskelig å få SS2 til å virke under dagens OS. Folk er altfor villige til å gi fra seg åpenbare rettigheter, og vi får overhodet ikke noe igjen for det.

Lenke til kommentar

System Shock 2 var kopibeskyttet med safedisc (v1), så det gikk greit selv på den tiden å lage en 1:1-kopi av spillet.

 

Når det gjelder kopibeskyttelse generelt, så er det faktisk utvikler og/eller utgiver som velger å bruke dette - ikke piratgruppene eller de som bruker piratkopiert programvare.

Lenke til kommentar
System Shock 2 var kopibeskyttet med safedisc (v1), så det gikk greit selv på den tiden å lage en 1:1-kopi av spillet.

 

Mulig det, men det forhindrer meg iallfall fra å spille spillet under Wine i Linux. Som du ser her, så fungerer spillet fint om du bruker en crack, så problemet er ikke uløselig. Poenget mitt er at problemet er skapt av kopibeskyttelsen, og at problemet kommer til å bli mye verre med dagens kopibeskyttelser. Det er spesielt problematisk med spill som muligens blir klassikere, og som du kunne få lyst til å spille igjen om ti år på en helt annen datamaskin som ikke kjører Windows XP/Vista.

 

Sannsynligheten for at det vil skje er ikke noe mindre enn sannsynligheten for at noen av oss gamlinger får lyst til å spille Monkey Island den dag i dag. Sagt på en annen måte: Jeg tror SecuROM og aktivering kan være med på å drepe fremtidig kulturhistorie.

Lenke til kommentar

Helt grei demo, men nå har jeg altså støtt på et annet problem. Når jeg installerte demoen fikk jeg beskjed om jeg trenkte nye drivere, så gikk derfor inn og lastet ned Nvidias nyeste drivere for min Windows 32-bit. Deretter gikk demoen flott og kjørte nydelig på "high" grafikk og gjennomsnittlig oppløsning.

 

Det er bare det at når jeg nå prøver å kjøre Civilization(ja, har patch) flimrer menyen noe fryktelig og teksten er ikke-tilstedeværende. Noen som vet om dette betyr at jeg må re-installere de gamle driverne hver gang jeg skal spill CivIV for så å oppdatere igjen når jeg skal spille Bioshock... :hmm: Bør kanskje også nevne at Half-Life 2 fungerer like problemfritt som før med de nye driverne..

 

Edit: Da fant jeg en liknende tråd på CivFanatics. Der står det at de nyeste Nvidia driverne Forceware 1,63,44 ikke er kompatible med Civilization. De er også fjernet fra hjemmesiden til nvidia nå...

Endret av Multekrem
Lenke til kommentar
Helt grei demo, men nå har jeg altså støtt på et annet problem. Når jeg installerte demoen fikk jeg beskjed om jeg trenkte nye drivere, så gikk derfor inn og lastet ned Nvidias nyeste drivere for min Windows 32-bit. Deretter gikk demoen flott og kjørte nydelig på "high" grafikk og gjennomsnittlig oppløsning.

 

Det er bare det at når jeg nå prøver å kjøre Civilization(ja, har patch) flimrer menyen noe fryktelig og teksten er ikke-tilstedeværende. Noen som vet om dette betyr at jeg må re-installere de gamle driverne hver gang jeg skal spill CivIV for så å oppdatere igjen når jeg skal spille Bioshock... :hmm: Bør kanskje også nevne at Half-Life 2 fungerer like problemfritt som før med de nye driverne..

 

Edit: Da fant jeg en liknende tråd på CivFanatics. Der står det at de nyeste Nvidia driverne Forceware 1,63,11 ikke er kompatible med Civilization. De er også fjernet fra hjemmesiden til nvidia nå...

9370844[/snapback]

 

Last ned 1.63.44 De ligger vel under Beta. Knallgod ytelse på de, og funker med civ så vidt jeg kan se :)

Lenke til kommentar
Helt grei demo, men nå har jeg altså støtt på et annet problem. Når jeg installerte demoen fikk jeg beskjed om jeg trenkte nye drivere, så gikk derfor inn og lastet ned Nvidias nyeste drivere for min Windows 32-bit. Deretter gikk demoen flott og kjørte nydelig på "high" grafikk og gjennomsnittlig oppløsning.

 

Det er bare det at når jeg nå prøver å kjøre Civilization(ja, har patch) flimrer menyen noe fryktelig og teksten er ikke-tilstedeværende. Noen som vet om dette betyr at jeg må re-installere de gamle driverne hver gang jeg skal spill CivIV for så å oppdatere igjen når jeg skal spille Bioshock... :hmm: Bør kanskje også nevne at Half-Life 2 fungerer like problemfritt som før med de nye driverne..

 

Edit: Da fant jeg en liknende tråd på CivFanatics. Der står det at de nyeste Nvidia driverne Forceware 1,63,11 ikke er kompatible med Civilization. De er også fjernet fra hjemmesiden til nvidia nå...

9370844[/snapback]

 

Last ned 1.63.44 De ligger vel under Beta. Knallgod ytelse på de, og funker med civ så vidt jeg kan se :)

9372335[/snapback]

Skrev feil det er 1.63.44 jeg har... fungerer ikke

Lenke til kommentar

Hmm problem.

1. starta kun med -dx9 i launch saken, fikk etter kvart bort det med å laste ned siste dx10 og installerte den.

2. Kan no ikkje endre oppløysinga i spelet uten at det krasjer. 1024*768 er litt for primitivt!

 

 

har vista 64bit og 8800gtx, ergo dx10 klart!

siste drivere fra nvidia, fra 20 august eller.no.

Lenke til kommentar
Tja, hvis utviklerne bruker pengene sine på spill som BioShock, som ikke er så veldig bra, kjøper ikke jeg noe...

9375816[/snapback]

 

Spillet er utsolgt mange plasser og blir roset opp i skyene av all dem store seriøse spill annmeldere over kloden vår.... ;)

 

BioShock er garantert game of the year!

Lenke til kommentar
Bioshock er så knallbra at det definitivt fortjener å bli kjøpt. Husk at hvis dere piratkopierer tas det vekk en del av pengene som utviklerne i dette tilfellet har gjort seg fortjent til.
syns de klarer seg bra på det de får jeg. Hvis Bioshock, Crysis og Spore er resultatet av en "skrantende" bransje, er jeg en kukksuger fra Guatemala.
Lenke til kommentar

Har ikke spilt rundt ennå, men kan ikke annet enn å si at det er dønn solid gameplay & gamedesign på Bioshock. Demoen var ikke spesielt imponerende for min del, men fullversjonen er jeg svært fornøyd med. Spesielt på lengden virker de å ha truffet bra. Har spilt i mange timer(15+ ?) uten å være ferdig ennå.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...