Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Og tallene for de rundt oss er mye bedre, og de ligger an til høyere poengfangst?

For all del, at borteformen våres må forbedres er udiskutabelt, men når slutten av sesongen nærmer seg blir slike statistikker mindre viktig, og det blir tøffe kamper mot lag som kjemper mot overlevelse, og du får kamper mot motstandere som nærmest er i feriemodus også. Hvem som møter hvem, når og hvor blir avgjørende, og på papiret har Arsenal nå en gyllen mulighet. At vi kommer til å tape en bortekamp eller to tror jeg nok fort kan skje. Men jeg ser ingen av de lagene rundt unngå det samme heller, inkludert det at de skal møte både hverandre og topp 2 som vi slipper. Derfor tror jeg vi kan ha råd til et par feilsteg herfra og inn og likevel ta en av de to topp 4 plassene.  

 

Jeg tok og sjekket siden jeg var nysgjerrig. Lagt til grunn snitt poeng over hele sesongen. Første gruppe er hjemme (antall kamper igjen * poengsnitt), andre gruppe er borte. Har rundet oppover for alle lag. 

 

Spurs - 61 + (5 * 2) + (2 * 1.94) = 75
 
Chelsea - 60 + (4 * 2.13) + (3 * 1.75) = 74
 
United - 61 + (4 * 2.13) + (3 * 1.81)  = 75
 
Arsenal - 63 + (2 * 2.59) + (5 * 1.36) = 75
 
Tall gitt form siden serierunde 21 (nyttår):

 

Spurs - 61  + (5*2) + (2*1) = 73
 
Chelsea - 60 + (4 * 2.20) + (3 * 1) = 72
 
United - 61 + (4 * 2.2) + (3 * 2.5)  = 77
.
Arsenal - 63 + (3 * 2) + (5 * 1) = 74 (ligaens beste hjemmelag sammen med City siden nyttår!)
 
Overraskende tall! Bortsett fra United er borteformen til de andre lagene rundt oss elendige, men Arsenal har 2 færre spilte bortekamper (4 vs 6 for de to andre). Nøkkelen blir helt klart å vinne 2/5 bortekamper, samt vinne sine 2 siste hjemmekamper (Palace har faktisk vært 3 beste bortelag siden nyttår!)
 
Disse snittallene tar jo heller ikke hensyn til motstanden som er igjen. Chelsea f.eks har 3 veldig vanskelige bortekamper igjen. Vanskelig å se for seg at de skal klare å forbedre snittet sitt på 1 poeng siden nyttår. 

 

Blir spennende, men tror United og Spurs tar det til slutt, men jeg tror nå etter å ha sett nærmere på tallene og motstanderene at vi kommer over Chelsea og tar 5. plassen. 

 
Tror vi tar 4 poeng hjemme og 5 poeng borte i innspurten (Slår Brighton og Burnley. U mot Palace, Leicester og Everton. Taper mot Wolves og Watford) og ender da på 72 poeng. 
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanvittig hvor enorm forskjell det er på dette Arsenal-laget hjemme og borte. Ser jo ut som et middels OBOS-ligalag på bortebane. Men den midtbanen da. Ubegripelig. Vet ikke helt hva Emery forventer med det midtbanen der. Kanskje ligaens dårligste sammensetning.

 

Synd at dette på papiret var den nest enkleste bortekampen vi hadde igjen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...