Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har Arsenal hatt god kontroll på Leicester siden de rykket opp til Premier League igjen. Slo de begge gangene når de ble seriemestere og tok 4 poeng i fjor. Er derimot litt bekymret til morgendagens kamp. Alexis og Koscielny er begge skadet, som er våre to viktigste spillere. Özil har vært skadet, dog tror jeg han starter. Navn som Welbeck, El Neny og Iwobi starter muligens. Som nevnt over har vi kun vunnet én åpningskamp siden 2010... Nok en gang er vi i sesongstarten og Arsenal er ikke klare til første kamp. Hvert år. Leicester er et litt glemt lag av folk. De ble meget gode mot sesongslutten, og har i mine øyne hatt et solid vindu. 

 

Attpåtil alt dette så skal faen meg Mike Dean dømme. Hvordan han får lov til å fortsette å ødelegge fotballkamper på øverste nivå er for meg en gåte. 

 

Leicester i første runde er en tøff kamp. Tror vi skal slite med å vinne. 

Lenke til kommentar

Kos har karantene, ikke skadet. Pirke ;)

 

Ellers enig. Har 0 tro på seier. Håper at vi kan karre med oss 1 poeng. 

 

Flaks for oss er Captain Morgan sannsynligvis ute. Det samme er beistet Iborra og Drinkwater. Vi skal dog slite greit med Kelechi om han starter. 

 

Mike Dean ja. Her er statistikken vår med ham som dommer: http://www.worldfootball.net/referee_summary/mike-dean/arsenal-fc/4/

 

Siden 00 så har vi altså rundt 40% seiere når MD dømmer. Er jo ikke så halvgalt det egentlig. 

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Drøy match i dag! Fryktelig mye å ta tak i foran møtet med Stoke. Uansett, her er dagens spillerkarakterer:

 

Cech - 4 Ikke hans beste kamp. Burde gjort det bedre på første målet.   

Holding - 2  Helt krise. Så ut som et guttespiller. Flere drøye feil. Byttet ut i andre omgang.  

Kolasinac - 6  Assist. Ser igjen bra ut. Gjør ting meget bra fremover. Bakover ikke like solid.   

Monreal - 2 Helt krise. Involvert i alle 3 baklengs.   

Bellerin - 4 Svak igjen. Burde puttet. Svært ustabil bakover. Bidrar ikke med veldig mye fremover heller  

Oxlade-Chamberlain - 4 Mye av det samme som Bellerin, men er mere med fremover. Skorter på siste tredjedel som vanlig.  

Elneny - 5 Hverken eller egentlig. Helt OK. Fin assist. Byttet ut tidlig i andre omgang.  

Xhaka - 6 Flere stygge feilpasninger. Direkte skyld i andre målet til Leicester. Gjør opp for seg med 2 assists.   

Welbeck - 4 Meget viktig scoring på tampen av første omgang. Bidrar ellers for lite fremover. Mye sløsing og dårlige avslutninger  

Ozil - 2 Gjemte seg igjen som han så ofte gjør når ting butter. Krise.   

Lacazette - 5 Putter første målet, men sløser med de andre muligheten han får. Fremgang å spore siden forrige helg.   

    

Ramsey - 6 Så veldig frisk ut i innhoppet. Scorer en viktig utligning til 3-3.   

Giroud - 5 Avgjør kampen, men ellers lite involvert i innhoppet sitt.   

Walcott - 4 Gjør lite ut av seg i det drøye kvarteret han får på banen.    

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

En firer til Walcott som knapt nok var nær ballen var da voldsomt gavmildt av deg, Benbjo. Han er knapt verdt en karakter når det han bidro med var omtrent "nada".

 

Jeg skjønner hva du mener. Det er litt vanskelig å sette karakterer på innbyttere som både får liten tid og som er lite involvert. Det er jo ikke helt sammenlignbart med karakteren til de som starter, da de har mindre tid til å gjøre noe bra eller fucke opp. 

Lenke til kommentar

Trur en bør lage ny regel om at en må spele minimum 20-30 min for å få karakter.

 

Ellers etter kampen sitter eg igjen med desse inntrykka:

Xhaka er bedre på lange pasninger framover enn eg trudde.

Ox har et større rykk enn eg huska.

Soneforsvar på corner er skumle greier. Pool har det samme.

En Matic/Kante type hadde løyst mykje for dette laget defensivt.

Og Fuchs kaster satans langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...