Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke Arsenalmåten å spille på. Dunke ballen opp og håpe at spissen kan gjøre noe magisk. Ballen skal innom alle lagdeler, helst alle spillerne og avslutningen må komme fra innenfor 11 meter.

Det å holde ballen i laget kan være en kvalitet, men i Arsenal så har dette de siste sesongene til tider blitt overdrevet til det kjedsommelige..

 

I enkelte kamper så SKAL ballen som du sier helst innom alle spillere (gjerne flere ganger) før en avslutning som skal skje innenfor motstanders boks. Problemet har da ofte vært at motstander vet at dette ville være Arsenals "resept" og løsningen er enkel med å skape en mur rundt sekstenmeteren der Arsenallaget i tillegg da ofte klumper seg sammen mist foran "kassen" og glemmer kantene. Resultatet var da for det meste balltap på balltap på balltap, en kamp der spillere blir frustrerte og alt for mange poeng tapt bare fordi Wengers plan til tider er så jævla snever uten alternativer.

 

Når Arsenal klarer å spille et mer variert angrepsspill så er de ofte dødelige. Når de bruker farten laget ofte har hatt, når de brukte kantene kombinert med f.eks. en Giroud sentralt i boksen og med perioder av ballbesittelse, da var Arsenal på sitt beste.

 

Det som kanskje har frustrert meg mest over mange sesonger er laget manglende evner til å utnytte de kvaliteter (bl.a. fart/gjennombruddstyrke) som tross alt har vært i laget, og her legger jeg all skyld på AW. 

Om vi hadde tatt flere ligatitler med en bedre taktikk og utnyttelse av de kvalitetene som tross alt har vært i lagene Arsenal har hatt siden ca 2010 vet jeg ikke, men at vi hadde vært mye nærmere og også sluppet mye av slitet  med å klare topp fire er jeg overbevist om.

Lenke til kommentar

Dagens karakterer:

 

Cech - 5 flere gode redninger. Kan ikke klandres for målet.

Mustafi - 3 svak kamp. Kan forstås i og med at han ikke har hatt noen oppladning

Monreal - 3 Veik, dårlig

Kolasinac - 3 første svake kampen hans.

Ramsey - 4 Fæl. Får ikke til noe fremover eller bakover.

Xhaka - 3 Fæl. Fikk ikke til noe særlig.

Özil - 2 var han på banen?

Welbeck - 3 sløste og sløste

Lacazette - 3 meh.

Lenke til kommentar

Dagens karakterer:

 

Cech - 5 flere gode redninger. Kan ikke klandres for målet.

Mustafi - 3 svak kamp. Kan forstås i og med at han ikke har hatt noen oppladning

Monreal - 3 Veik, dårlig

Kolasinac - 3 første svake kampen hans.

Ramsey - 4 Fæl. Får ikke til noe fremover eller bakover.

Xhaka - 3 Fæl. Fikk ikke til noe særlig.

Özil - 2 var han på banen?

Welbeck - 3 sløste og sløste

Lacazette - 3 meh.

 

 

Tuller du?

 

Welbeck  FUCK YOU, 0

Özil  sug meg, 1

Walcott  –1, stikk da

Lenke til kommentar

Får si det igjen, ballinnehav bare for å ha ballen uten fremdrift i laget er meningsløst. De fleste lagene demmer opp ganske lett med å mure igjen foran 16meteren. Arsenal var da jækla gode på kontringsfotball for noen sesonger siden?

Endret av oOF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...