Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

"According to the Italian TV channel, as reported on Tuttomercatoweb". Jeg sluttet å lese etter det.

 

Jeg får heller kontre med "According to the Norwegian TV channel TV2, Higuain is still likely to sign for Arsenal in this window."... Ikke at det blir noe mer troverdig av den grunn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare fordi du ikke har hørt om mediet betyr ikke at de lyver

 

er enig i at det er noe tynt, men tilsvarende rykter dukker opp på flere sider.

 

Spansk media sier jo også at Arsenal ikke har hørt noe fra RM på to uker

 

Og alle har en kilde som bare fant opp hele dritten.

 

Jeg skjønner hvorfor du vinkler alt såpass negativt Benbjo. Det er vanskelig å bli skuffet når man har null forventninger, men pdd. så er ryktene kraftig i overtall når det gjelder Higuain til Arsenal fremfor at han ikke ender opp hos oss :)

Lenke til kommentar

Og alle har en kilde som bare fant opp hele dritten.

 

Jeg skjønner hvorfor du vinkler alt såpass negativt Benbjo. Det er vanskelig å bli skuffet når man har null forventninger, men pdd. så er ryktene kraftig i overtall når det gjelder Higuain til Arsenal fremfor at han ikke ender opp hos oss :)

 

Det er ganske enkelt: Benbjo er skuffa og vonbroten over at Wenger fremdeles er manager, og følgelig blir alle nyheter og rykter angående Arsenal vinklet for å få fram hvor udugelig Wenger og Arsenalstyret er. Det er lett gjennomskuelig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og alle har en kilde som bare fant opp hele dritten.

 

Jeg skjønner hvorfor du vinkler alt såpass negativt Benbjo. Det er vanskelig å bli skuffet når man har null forventninger, men pdd. så er ryktene kraftig i overtall når det gjelder Higuain til Arsenal fremfor at han ikke ender opp hos oss :)

 

Altså, vi har ikke fått noe nytt i saken på en uke. Hva har skjedd siden det? Jo, Ancelotti ble ansatt. Siden det har blitt heldt dødt rundt Higuain siden det er det plausiblet å anta at Ancelotti ønsker å beholde Higuain inntil videre.

 

En annen ting: Hvorfor skal Wenger plutselig nå begynne å bruke masse penger? Det her høyst sannsynlig hans siste sesong i klubben. Hvorfor skal han investere masse tid og penger nå? Det er ulogisk.

 

Klubben har stått på stedet hvil i mange, mange år nå. Wenger har alltid vært reaktiv. Selge først, kjøpe først når det brenner. I ufattelig mange år har han ignorert problemområder i stallen og har klokketro på skadete spillere. Hvor lenge holdt han ikke ut med Almunia? Diaby? Denilson? Spillere som knapt holder PL standard.

 

Vi har et gapende hull på midtbanen. Spesielt etter salget av Song, men Wenger mener at Diaby er som en ny signering hver gang han kommer tilbake fra skade. Så går det to uker... Samme med Wilshere nå. Kjørt ham i grøfta en gang og gjorde det igjen denne sesongen. Wilshere etter skaden er ikke den samme som før skaden. Det er lett å se.

 

Eneste virkelig gode signeringen han har gjort på lenge er Cazorla. Ellers er det middelmådige spillere, spillere som tar 2-3 år før de presterer en halv sesong eller rett og slett drit.

 

Beklager at jeg har sett meg lei, virkelig, men jeg tror ikke vi får se endringer denne sommeren heller.

 

For å gjøre det klart, jeg blir happy om vi signerer Higuain eller lignende, men det er ikke nok. På langt nær. For å konkurrere så må vi ha inn 2 midtbanespillere og en ving. Helst også en høyreback og en keeper.

Endret av Benbjo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså, vi har ikke fått noe nytt i saken på en uke. Hva har skjedd siden det? Jo, Ancelotti ble ansatt. Siden det har blitt heldt dødt rundt Higuain siden det er det plausiblet å anta at Ancelotti ønsker å beholde Higuain inntil videre.

 

Jaså? Syntes det var senest nyheter på søndag om at vi hadde kommet til enighet om personlige betingelser og siste nyhetene var vel at vi hadde blitt enige om overgangssum? Higuain skal ifølge disse ryktene skrive under i slutten av måneden når han er tilbake fra sommerferie.

 

En annen ting: Hvorfor skal Wenger plutselig nå begynne å bruke masse penger? Det her høyst sannsynlig hans siste sesong i klubben. Hvorfor skal han investere masse tid og penger nå? Det er ulogisk.

 

Fordi Gazidis har selv sagt at Arsenal forhandler med Wenger om en ny kontrakt? Altså er det ikke Wengers siste år og da faller hele argumentet ditt gjennom?

 

Klubben har stått på stedet hvil i mange, mange år nå. Wenger har alltid vært reaktiv. Selge først, kjøpe først når det brenner. I ufattelig mange år har han ignorert problemområder i stallen og har klokketro på skadete spillere. Hvor lenge holdt han ikke ut med Almunia? Diaby? Denilson? Spillere som knapt holder PL standard.

 

Vanskelig å være uenig der, men er vel kanskje derfor han ser etter en ny spiss og midtbanespiller mtp. at Giroud er et stykke unna det nivået man forventer fra en Arsenal spiss og vi mangler en Song-lignende type på midten? Faller jo innenfor mønsteret du viser til det der.

 

Vi har et gapende hull på midtbanen. Spesielt etter salget av Song, men Wenger mener at Diaby er som en ny signering hver gang han kommer tilbake fra skade. Så går det to uker... Samme med Wilshere nå. Kjørt ham i grøfta en gang og gjorde det igjen denne sesongen. Wilshere etter skaden er ikke den samme som før skaden. Det er lett å se.

 

Enig angående det gapende hullet på midten. Enig angående Diaby hvor jeg syntes Wenger har vært så idiot som man får det, men Wilshere spilte da rimelig non-stop fra han kom tilbake til han ble skadet etter Tottenham kampen. Endte vel på 25 ligakamper. Noe som ikke er dårlig mtp. at han gjorde comeback den 27 oktober for så å spille annenhver kamp en stund. Det er særdeles sjeldent en spiller som har vært ute i 14 måneder kommer tilbake og spiller 38 kamper uten å ha et lite skadeopphold. Muskelaturen bruker som regel 9-12 måneder på å bli vant til hardkjøret. Altså er dette helt normalt.

 

Prestasjonene til Wilshere falt også helt på linje med hvor han var tidligere i mine øyne.

 

Eneste virkelig gode signeringen han har gjort på lenge er Cazorla. Ellers er det middelmådige spillere, spillere som tar 2-3 år før de presterer en halv sesong eller rett og slett drit.

 

Mertesacker? Arteta? Koscielny? Både Mertesacker og Koscielny fikk en "vanskelig start" ifølge folk, men jeg syntes begge to startet veldig godt og som oftest har vært meget solide. Arteta har vært stabiliteten selv. Plusser man på Monreal og Cazorla så er man oppe i 5 gode kjøp siden 2010.

 

Beklager at jeg har sett meg lei, virkelig, men jeg tror ikke vi får se endringer denne sommeren heller.

 

Det er da naturlig. Har heller ikke noe tro på at klubben gjør helomvending denne sommeren, men i motsetning til deg går jeg heller ikke rundt og virker å være på leting etter det negative ;)

 

Mitt råd til deg er å egentlig prøve å følge med minst mulig på Twitter og NewsNow da du tydeligvis faller for de mer negative artiklene og Tweetsa kontra de positive. Personlig prøver jeg å kutte ned en del på dette selv da jeg føler jeg faller inn mellom begge kategoriene som realist.

 

For å gjøre det klart, jeg blir happy om vi signerer Higuain eller lignende, men det er ikke nok. På langt nær. For å konkurrere så må vi ha inn 2 midtbanespillere og en ving. Helst også en høyreback og en keeper.

 

Så begynner du igjen! :p

 

Slik jeg ser det så er laget konkurransedyktig hvis vi får inn Higuain, Fellaini/Pogba/Gonalons, en midtstopper som fjerdevalg og en kantspiller/offensiv midtbane. En keeper, høyreback og andre spillere vil kun gjøre dybden sterkere, men ikke nødvendigvis sanke oss vanvittig med ekstra poeng.

 

Får vi bare inn 1 spiss og 1 midtbanespiller så tipper jeg vi drar inn nesten 15 ekstra poeng alene. Holder forsvaret nivået de holdt de siste 10 kampene neste sesong så kan det bli veldig bra for å si det slik. I mine øyne er vi da helt klart sterke tittelutfordrere.

 

Men, vi trenger helt klart minst 3-4 nye spillere denne sommeren. Og det tror jeg heller ikke at vi får se, men Higuain alene vil kunne gi oss mye ekstra poeng. Giroud blåste vekk rimelig mange poeng for å si det slik.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forøvrig Benbjo: Noen nye Higuain rykter:

 

Rafael Hernández ‏@RafaelH117 40m

El Confidencial reports that Ancelotti has approved the sale of Higuaín to Arsenal.

 

Messi Minutes ‏@MessiMinutes 9m

According to El Confidencial, next week will be Higuaín's last in Madrid. They won't buy a replacement though. Confidence in Morata & Jesé.

Lenke til kommentar

En video som highlighter de siste 8 års total fiasko er fantastisk?

 

Blir trist å tenke på at det er mindre enn et tiår siden vi var i verdenstoppen, mens vi nå er en absolutt middelmådighet og en laughing stock i Europa. Fra verdensklasse i Henry og Pires til Giroud og Gervinho. Helt latterlig

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Mer eller mindre. Vi er ikke lenger et lag andre frykter å møte. Lag som Stoke, Norwich og lignende vet at de har muligheten til å ta poeng fra oss.

 

Vi sliter mer og mer for å klare topp 4. Gikk med et nødskrik i år.

 

Vi gikk så vidt videre fra den letteste gruppa i CL. Ble rundspilt av Schalke i 3/4 omganger. Middelmådighet.

 

Vi har pt en spiller av klasse i stallen. Resten er ok på sitt beste. Sier seg selv at det ikke holder om man skal bli ansett som en av de beste

Endret av Benbjo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...