Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Illarramendi ser spennende ut. Han er ung, men ikke for ung og vil neppe kreve å være førstevalg. Vi trenger dekning på midtbanen, men også noen som "tåler" å ikke spille hele tiden. Ser for meg at han og Arteta eventuelt kan dele på posisjonen.

 

 

Bronzetti said

Will Higuain go to Arsenal? Not to my knowledge.

Besides, it is still to be defined by the situation of the new coach, it could be Carlo Ancelotti.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
@SkyBet: We have suspended betting on Gonzalo Higuain’s next club following a run of bets on him joining Arsenal at as short as 1/3.

Higuain er en drømmesignering. Med den statistikken han har for landslaget, har jeg hardt for å tro at han skal floppe på noen som helst måte for oss.

Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar

Higuain er en drømmesignering. Med den statistikken han har for landslaget, har jeg hardt for å tro at han skal floppe på noen som helst måte for oss.

 

Og etter dette sa agenten til Higuan at han ikke visste noe. Snodig...

 

Sky stoppet også betting på Julio Cesar for et par uker siden.

Lenke til kommentar

 

 

Og etter dette sa agenten til Higuan at han ikke visste noe. Snodig...

 

Sky stoppet også betting på Julio Cesar for et par uker siden.

Jeg sier ikke at vi har signert ham, men liker tanken på at vi muligens gjør det.

 

Det er alltid rykter for og i mot. Og det sitatet du kommer med der sier ikke noe om det endelige resultatet. Liten tvil i at vi er i førersetet for signaturen hans, hvis han reiser fra Madrid

Lenke til kommentar

Enig med deg Le Professeur. Den innsatsen og kvaliteten Arteta legger igjen ute på banen er ekstrem. Jeg vil påstå å si at denne mannen, i tillegg til å "lime" sammen laget, er ekstremt viktig i det defensive arbeidet. Han får ufortjent lite skryt, og jeg mener at denne mannen skal spille akkurat der han gjorde denne sesongen, neste sesong. Det eneste vi kunne trenge er en verdig erstatter. Kanskje et ungt talent, som kan ta over for Arteta etter 1-2 sesonger frem i tid.

Lenke til kommentar

Tror og håper at Ramsey kan ta over for Arteta om et par år. De har mange like kvaliteter, selv om Ramsey er mer energisk og aggressiv, mens Arteta er mer intelligent og dyktig til å lese spillet. Det vi i mine øyne trenger, er en ny Vieira/Diaby som kan tilføre litt sårt tiltrengt fysikk til midtbanen vår. Drømmer fortsatt om Fellaini som har blitt linket til oss sist i dag.

Lenke til kommentar

Fellaini er den type spiller vi har manglet i mange år nå. Jeg håper det er hold i ryktene og at han finner veien til Nord London. Med han og Gonzalo Higuaín, vil troppen være meget forsterket uten at vi mister spillere fra kjernen. Det kan se ut som vi ikke har tenkt å selge noen fra start elleve-ren.

Lenke til kommentar

Uansett hvem vi kjøper eller ikke kjøper i sommer, så kommer fremdeles kampen om plassene 1-5 å bli meget hard, ikke glem det. Ingen garanti for at det blir noen pokaler kommende sesong heller. Favorittene er og blir ManU, ManC og Chelsea også kommende sesong, med Arsenal, Tottenham og sannsynligvis Liverpool som outsidere. Best å ikke ta helt av, selv om vi skulle får tak I både Higuain og Fellaini. Ja, selv med Messi ville det ikke forandre noe særlig på favorittoddsen.

Signalene fra Arsenal-ledelsen er jo også at de ser for seg en gradvis oppgradering av laget over de neste to sesongene, med en betydelig oppjustert pengesekk til innkjøp fordelt på denne og neste sommer.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Det som også skal nevnes når du viser den startoppstillingen, er benken. Den er bedre enn på mange på mange år. Det er faktisk så bra at vi antageligvis må utelate noen gode navn hver kamp.

 

Carl Jenkinson, Nacho Monreal, Thomas Vermaelen, Aaron Ramsey, Tomas Rosicky, Podolski, Oliver Giroud, Alex Oxlade-Chamberlain, Lukas Podolski

Lenke til kommentar

Synes virkelig Wilshere har fått ufortjent mye kritikk i det siste. Kanskje ikke så rart med tanke på de skyhøye forventningene alle hadde til ham da han returnerte fra skaden. Jeg syntes han viste svært bra takter, selv om formen naturlig nok dabbet av da han pådro seg en ny skade mot slutten av sesongen. Holder han seg skadefri neste sesong, tror jeg han kan bli en av våre desidert viktigste spillere. Spesielt om han får litt bedre spillere rundt seg, noe det ser ut til at han får.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syntes han hele veien har fått ufortjent mye skryt jeg da. Personlig føler jeg selv at jeg selv faller innenfor kategorien midt i mellom.

 

Grunnen til at jeg mener Wilshere er et godt stykke unna der folk flest anser han for å være er følgende:

  • Han sliter med sluttproduktet. I form av antall mål og sjanser skapt er det for lite fra en spiller som skal spille offensiv midtbane. 1 ligamål på 62 kamper er svakt, men han har heldigvis økt assistraten sin denne sesongen kontra tidligere.
  • Folk påpeker at han er en hardhaus og jobber knallhardt, men faktum er at Wilshere ligger på omtrent 1 takling i snitt i løpet av en kamp og har omtrent det samme snittet når det gjelder gjenvinninger.
  • Han jukser ofte i det defensive arbeidet. Til og med når han spilte den dypere rollen ved siden av Arteta så etterlot han veldig ofte mesteparten av arbeidet til Arteta. Noe som førte til at vi veldig ofte ble i undertall på midten og tapte midtbanen. Det samme har også skjedd når han spilt offensiv midtbane.
  • Så kommer noe jeg har irritert meg vanvittig over. Wilshere er en fantastisk dribler, men som oftest så ender dribleraidene hans opp i ingenting, eller så ender det opp med at han dribler fremfor å spille ballen noe som sinker spillet vårt vanvittig. Han har også begynt å spille for frispark, noe som ødelegger rytmen i laget vårt noe vanvittig.
  • Det siste punktet er det at han er rimelig skjør, men jeg tror og håper at han vil komme seg over dette. Håper bare Wenger ikke overspiller han og at Wilshere får en skikkelig sesongoppkjøring.

Klarer han å forbedre seg drastisk (noe som han har potensiale til) på punkt 1 og 4 kan han bli noe helt spesielt. De andre punktene er noe man kan overse rimelig greit hvis man har en spiller av det kaliberet jeg tror Wilshere kan komme opp på (som når Fabregas fikk frie tøyler), men det siste punktet derimot er ytterst og sist det viktigste punktet da han trolig aldri vil klare å komme opp på det nivået vi alle håper hvis han fortsetter å være uheldig med skader.

 

I mine øyne så er dette også trolig grunnen til at vi har vært heftig linket til Grenier. Rosicky er altfor skadeplaget til å rotere med Wilshere (10 ligakamper denne sesongen) og bortsett fra en fantastisk arbeidsmoral så er han som førstevalg heller ikke lenger god nok til å skyte dette laget til en eventuell tittel over en lang sesong hvis han plutselig skulle finne på å være så og si skadefri hele sesongen.

 

Som sagt: Håper at Wilshere blir den spilleren jeg tror han kan bli, men pdd. så har ikke det nivået han har vært på vært godt nok til å gi han den hypen og statusen som han har fått verden over.

Lenke til kommentar

  • Han sliter med sluttproduktet. I form av antall mål og sjanser skapt er det for lite fra en spiller som skal spille offensiv midtbane. 1 ligamål på 62 kamper er svakt, men han har heldigvis økt assistraten sin denne sesongen kontra tidligere.

Målpoengene kommer forhåpentligvis med alderen. Han viste blant annet for reservelaget vårt at han har det i seg. Er dog ikke helt enig i at han skaper for få sjanser. Forrige sesong skapte han flere sjanser per kamp enn blant andre Rooney, van Persie, Yaya, Oscar, Cleverley og Kagawa, og bortsett fra Cazorla var det ingen som skapte flere sjanser for oss.

  • Folk påpeker at han er en hardhaus og jobber knallhardt, men faktum er at Wilshere ligger på omtrent 1 takling i snitt i løpet av en kamp og har omtrent det samme snittet når det gjelder gjenvinninger.

Synes ikke disse statistikkene motbeviser noe som helst. Wilshere jobber og presser konstant, faktisk litt for mye til tider, og er åpenbart en av de som bryr seg aller mest på banen. 1,3 taklinger og 1 interception per kamp er dessuten ikke så verst for en spiller i Wilsheres posisjon.

  • Han jukser ofte i det defensive arbeidet. Til og med når han spilte den dypere rollen ved siden av Arteta så etterlot han veldig ofte mesteparten av arbeidet til Arteta. Noe som førte til at vi veldig ofte ble i undertall på midten og tapte midtbanen. Det samme har også skjedd når han spilt offensiv midtbane.

Her kan jeg si meg enig. Som jeg nevnte ovenfor er han ofte for aggressiv og presser for høyt på banen, men slike ting lærer de fleste seg etter hvert. Han er fortsatt bare en unggutt, og det å være aggressiv i seg selv er en god kvalitet som han forhåpentligvis lærer seg å bruke på en bedre måte.

  • Så kommer noe jeg har irritert meg vanvittig over. Wilshere er en fantastisk dribler, men som oftest så ender dribleraidene hans opp i ingenting, eller så ender det opp med at han dribler fremfor å spille ballen noe som sinker spillet vårt vanvittig. Han har også begynt å spille for frispark, noe som ødelegger rytmen i laget vårt noe vanvittig.

Igjen, dette er noe som kommer med årene, men jeg synes ikke dette er noe som forekommer så alt for ofte. Og jeg er heller ikke enig i at han spiller for frispark. Derimot pleier han ofte å vinne frispark når han prøver å dribble seg ut av vanskelige posisjoner eller ikke har noen gode pasningsalternativer, noe som selvsagt er langt bedre enn å miste ballen, noe han svært sjeldent gjør. Faktisk er det 82 spillere i ligaen som har mer hyppige balltap enn ham, deriblant Dembele, Nasri, Cazorla, Bale, Kagawa, Oscar, Hazard, Mata, Silva, Suarez, Agüero og Rooney.

  • Det siste punktet er det at han er rimelig skjør, men jeg tror og håper at han vil komme seg over dette. Håper bare Wenger ikke overspiller han og at Wilshere får en skikkelig sesongoppkjøring.

Jepp, forhåpentligvis er han 100 % skadefri nå og får en skikkelig pre-season.

 

Edit: Lekker liten video:

 

http://www.youtube.com/watch?v=KWMU_FhJs04

Endret av Le Professeur
  • Liker 1
Lenke til kommentar
The only thing new and original claims in Spain came today from Spanish broadsheet El Confidencial. The newspaper say that all interest is merely rumour for now and headline with 'Real Madrid have not yet received bids for Higuain, Kaka, Di Maria and Coentrao'.

Their article sounds very Real Madrid and Florentino Perez sympathetic, suggesting a leak, and says that despite intense rumours surrounding Gonzalo Higuain, the 'funny thing', as they call it, is that nobody has actually made a formal bid for the player. They haven't received a single formal offer.

 

Lukter mer og mer Jovetic av dette. Om en ukes tid er det helt dødt.

Lenke til kommentar

Sier seg selv når TV2 som rettighetsinnehaver bare har lov til å vise kun 1 av kampene på lørdager klokka 16. Likegyldig om det er TV eller internettet. I likhet med alle andre rettighetsinnehavere.

Så da kommer det an på hvor mange kamper BPL legger på akkurat det klokkeslettet på lørdager.

 

Det som er usikkert er om det blir overført flere av disse kampene samtidig, slik at f.eks. TV2 kan velge hvilken de vil sende, eller om det kun blir overført 1 kamp fra engelsk side.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...