Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I fjor var vel Coq eneste reelle alternativ å sette innpå ved behov, og lite har vel endret seg der så noe må komme inn ja.

Ser Arseblog spekulerer i Lars Bender, uten at dette er en fyr jeg personlig kjenner til, og selv om jeg tror han ender i united ville jeg gjerne sett Fellaini hos oss.

 

Dere som har litt oversikt på junioravdelingen. Hvor mange derfra er realistisk å forvente å se ta et steg opp i løpet av den kommende sesongen?

Lenke til kommentar

De av Bellerin, Gnabry, Zelalem, Akpom, Olsson, Yennaris og Eisfeld som ikke blir lånt ut, kommer nok til å få sine sjanser i COC og lignende, men det er vanskelig å forutse om noen av dem kommer til å nærme seg førsteelleveren.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

@gunnerthoughts:

Sid Lowe: 'Arsenal remain keen to pair him [Higuain] up front with Wayne Rooney should Manchester United be willing to let him go.'

 

Virker faktisk som om Wenger har lyst til å gå tilbake til sin tidligere vinneroppskrift. Tenk om vi skulle finne på å hente Higuain, Rooney og Fellaini (jeg er fullt klar over at det er usannsynlig, men dette virker som Wengers førstevalg). Da ville førsteelleveren vår sett omtrent slik ut:

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Arteta - Fellaini

Walcott - Rooney - Cazorla

Higuain

 

En midtbaneduo bestående av en taktisk og intelligent DM og et fysisk monster av en box-to-box-spiller, en midtbane- og en angrepsspiller på hver sin kant og en kreativ spiss hengende bak en måljeger. Høres det kjent ut?

 

Lehmann

Lauren - Campbell - Toure - Cole

Gilberto - Vieira

Ljungberg - Bergkamp - Pires

Henry

 

Noen som har tenkt samme tanke?

Lenke til kommentar

@gunnerthoughts:

 

Virker faktisk som om Wenger har lyst til å gå tilbake til sin tidligere vinneroppskrift. Tenk om vi skulle finne på å hente Higuain, Rooney og Fellaini (jeg er fullt klar over at det er usannsynlig, men dette virker som Wengers førstevalg). Da ville førsteelleveren vår sett omtrent slik ut:

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Arteta - Fellaini

Walcott - Rooney - Cazorla

Higuain

 

En midtbaneduo bestående av en taktisk og intelligent DM og et fysisk monster av en box-to-box-spiller, en midtbane- og en angrepsspiller på hver sin kant og en kreativ spiss hengende bak en måljeger. Høres det kjent ut?

 

Lehmann

Lauren - Campbell - Toure - Cole

Gilberto - Vieira

Ljungberg - Bergkamp - Pires

Henry

 

Noen som har tenkt samme tanke?

Skremmende like lag! Eneste er vel at Walcott er litt raskere enn Ljungberg :p

Lenke til kommentar

@gunnerthoughts:

 

Virker faktisk som om Wenger har lyst til å gå tilbake til sin tidligere vinneroppskrift. Tenk om vi skulle finne på å hente Higuain, Rooney og Fellaini (jeg er fullt klar over at det er usannsynlig, men dette virker som Wengers førstevalg). Da ville førsteelleveren vår sett omtrent slik ut:

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Arteta - Fellaini

Walcott - Rooney - Cazorla

Higuain

 

En midtbaneduo bestående av en taktisk og intelligent DM og et fysisk monster av en box-to-box-spiller, en midtbane- og en angrepsspiller på hver sin kant og en kreativ spiss hengende bak en måljeger. Høres det kjent ut?

 

Lehmann

Lauren - Campbell - Toure - Cole

Gilberto - Vieira

Ljungberg - Bergkamp - Pires

Henry

 

Noen som har tenkt samme tanke?

 

Bortsett fra at Invincibles ikke spilte i den formasjonen ...

Lenke til kommentar

Satte det åpenbart opp på den måten for at det skulle bli lettere å sammenligne. Dessuten er ikke formasjonene særlig ulike. Bergkamp spilte omtrent i samme rolle som Cazorla gjorde i starten av forrige sesong.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

@Le Prof

 

Ville heller sett det laget her:

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Fellaini - Arteta/Ramsey

Walcott - Jovetic - Cazorla

Higuain

 

De 4 foran der.. :dribble:

Ville heller hatt Jovetic enn Rooney selv, og han er vel også et mer realistisk alternativ med tanke på pris. Brukte Rooney siden det er han vi har blitt linket sterkest til i det siste.

Lenke til kommentar

Ville heller hatt Jovetic enn Rooney selv, og han er vel også et mer realistisk alternativ med tanke på pris. Brukte Rooney siden det er han vi har blitt linket sterkest til i det siste.

 

Mtp. pris og lønninger så er Jovetic et langt bedre alternativ. Stiller også spørsmålstegn rundt motivasjonen og kroppen til Rooney. For å ikke snakke om holdningene hans generelt sett..

 

I mine øyne er Jovetic "up for grabs" nå etter at Juventus meldte seg ut av kampen om å kjøpe han. Jovetic ble senest i dag linket til oss (gjennom Daily Star så ikke akkurat verdens mest troverdige kilde), men City er langtidsbeundrere av han. Spørsmålet er dog om det var Mancini og ikke Pellegrini.

 

Ellers går det også rykter om at Napoli vil legge inn et bud på omtrent 27 millioner euro når/om/hvis Cavani forsvinner, men det er selvfølgelig bare et rykte som er diktet opp mtp. at akkurat nå er interessen rundt Jovetic rimelig laber fra større klubber.

Lenke til kommentar

Jovetic hadde vært knall. Ingen tvil om at vi trenger klasse på venstre kant.

 

Men da er det heller tvilsomt at vi får inn en skikkelig midtbanespiller. Blir vel i så fall noe ala Barry.

 

At Mannone forsvant bør vel bety at vi får inn en keeper? Evt at Martinez blir tredjevalg. Håper vi kvitter oss med Fabianski også slik at evt Cæsar kan komme og pushe wojchiech litt

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Jeg tror nok Wenger fremdeles vil satse på Arteta/Wilshere/Ramsey på midtbanen. Men 3 spillere for å dekke 2 plasser er jo for tynt med tanke på eventuelle skader og slitasje, slik at det nok blir hentet inn en til. Men det trenger ikke nødvendigvis være noe "stort og dyrt" navn, men like gjerne - kanskje helst - en up-and-coming type. Også med tanke på at Arteta begynner å se sluttepoken på sin karriere som toppspiller. Og så har man Diaby i reserve når han blir frisk. Wilshere må jo også belage seg på å spille på plassen til Cazorla når han ikke er tilgjengelig eller i spillbar form.

 

Jeg er heller ikke fremmed for at Wenger vil sette Higuain (hvis vi får ham) på venstrekanten, slik at det blir en frontlinje med Walcott-Giroud-Higuain, med Podolski og OxCham i bakhånd.

 

Og så trenger vi backup i midtforsvaret. Kanskje Wenger mener at en av ungdommene er klar for ansvaret?

Ettersom det ser ut som om Sagna blir, så er det egentlig ingen krise noen steder ellers. Alle de unge spillerne vil være bedre neste sesong enn de var siste sesong.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...