Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Silly season, og den alltid negative Benbjo er tilbake... Har du snakket med Real? Det virker som du har inside på ALT som skjer i klubben og rundt overganger.

 

Håper virkelig en Higuain-overgang nærmer seg, men er enig med @GeoffArsenal på Twitter at det kan være en Cavani-overgang som får ballen til å rulle. Tipper det skjer mye mer etter Confederations Cup er over fokuset er på overgangsmarkedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Målpoengene kommer forhåpentligvis med alderen. Han viste blant annet for reservelaget vårt at han har det i seg. Er dog ikke helt enig i at han skaper for få sjanser. Forrige sesong skapte han flere sjanser per kamp enn blant andre Rooney, van Persie, Yaya, Oscar, Cleverley og Kagawa, og bortsett fra Cazorla var det ingen som skapte flere sjanser for oss.

 

Nå er vel verken Yaya Touré, Cleverley og Oscar de spillerene som skaper mest i mine øyne. Kagawa har også blitt presset utrolig mye ut på kant og spilt særdeles lite i den posisjonen hvor han er aller best. En annen ting er også hvilke sjanser som faktisk har blitt skapt. Hvor mange halvsjanser har Wilshere skapt og hvor mange store sjanser har han skapt? Han er hvertfall i mine øyne på langt nær kreativ nok til en slik rolle ennå. Spillere som van Persie, Rooney, Kagawa og Oscar er langt mer målfarlige enn Wilshere og kompenserer også på dette. Pdd. så gjør ikke Wilshere det.

 

Synes ikke disse statistikkene motbeviser noe som helst. Wilshere jobber og presser konstant, faktisk litt for mye til tider, og er åpenbart en av de som bryr seg aller mest på banen. 1,3 taklinger og 1 interception per kamp er dessuten ikke så verst for en spiller i Wilsheres posisjon.

 

Vel. Av 20 ligakamper som Wilshere startet denne sesongen så var 13 av kampene som boks-til-boks spiller ved siden av Arteta. 7 av de var som offensiv midtbane. Hadde statistikken vært motsatt så hadde den ikke vært så altfor ille, men snittet hans i den dypere posisjonen var omtrent dønn likt som når han spilte i den offensive rollen. Altså i mine øyne ikke altfor imponerende som tidligere påstått.

 

Her kan jeg si meg enig. Som jeg nevnte ovenfor er han ofte for aggressiv og presser for høyt på banen, men slike ting lærer de fleste seg etter hvert. Han er fortsatt bare en unggutt, og det å være aggressiv i seg selv er en god kvalitet som han forhåpentligvis lærer seg å bruke på en bedre måte.

 

Aye. Det var særdeles en kamp hvor han, Cazorla, Ramsey og Walcott var ekstremt flinke i presset og sørget for at vi holdt et ekstremt høyt trykk og vant ballen tilbake på motstanderens banehalvdel mange mange ganger. Håper dog han blir litt lurere med årene som du påpeker. Det må holde gjennom 90 minutter og ikke bare en omgang.

 

Igjen, dette er noe som kommer med årene, men jeg synes ikke dette er noe som forekommer så alt for ofte. Og jeg er heller ikke enig i at han spiller for frispark. Derimot pleier han ofte å vinne frispark når han prøver å dribble seg ut av vanskelige posisjoner eller ikke har noen gode pasningsalternativer, noe som selvsagt er langt bedre enn å miste ballen, noe han svært sjeldent gjør. Faktisk er det 82 spillere i ligaen som har mer hyppige balltap enn ham, deriblant Dembele, Nasri, Cazorla, Bale, Kagawa, Oscar, Hazard, Mata, Silva, Suarez, Agüero og Rooney.

 

 

 

Vel der er vi uenige. Jeg syntes veldig ofte at grunnen til at han ofte får frispark er fordi han ser muligheten til å bli taklet for å få frispark fremfor å spille ballen. Særlig denne sesongen er det noe jeg har lagt merke til hos Wilshere da han sjeldent gjorde det før. Noen ganger kan det være gunstig, men det har blitt veldig mye ødelegging av spillet vårt når Wilshere har spilt offensiv midtbane pga. dette. Kan dog muligens være pga. skade eller lignende hos Wilshere også. Syntes det var på nyåret dette tok seg opp og da Wilshere ble spilt mer og mer som offensiv midtbane og det kom jo frem at han hadde spilt med smerter i ankelen. Når det gjelder balltap o.l. så er det ikke noe jeg har klaget på når det gjelder Wilshere. Ei heller pasningsprosent forøvrig, men han har en lang vei å gå før han er på det nivået som vi trenger han (eller en annen) å være på.

 

Jepp, forhåpentligvis er han 100 % skadefri nå og får en skikkelig pre-season.

 

Bare å krysse fingrene. Tror også Wilshere led litt av å "plutselig" bli dyttet tilbake til offensiv midtbane også. Han har jo de siste 2-3 sesongene utelukket blitt spilt i en dypere rolle. Det tar sin tid å finne tilbake til rytmen.

 

Wow, dette skjer faktisk.

 

Mye røyk hvertfall. Det må jo være noe ild der også.. :p

 

Higuain var ikke mitt førstevalg, men fy faen som jeg gleder meg til han forhåpentligvis blir presentert på Arsenal.com!

Lenke til kommentar

Enige om å være uenige, osv. Basert på prestasjonene hans totalt sett forrige sesong er han kanskje ikke god nok til å spille i en så viktig rolle, men i mine øyne har han vist at han har det som skal til, og jeg tror han kommer til å ta de nødvendige stegene veldig snart. Tror en god pre-season kan gjøre underverker.

Lenke til kommentar

Der er vi enige. Jeg så helt klart lys i tunnelen og tonnevis med potensiale som jeg (og alle andre) ser når Wilshere spiller. Det største problemet Wilshere har hatt er at han ble overspilt i sin første skikkelige sesong og mistet påfølgende sesong og preseason. Den livsviktige erfaringen han trengte forrige sesong fikk han ikke og det tar som regel en skikkelig oppkjøring/en sesong før han kommer tilbake for alvor.

 

Håper at Wilshere blir drillet som offensiv midtbane i sommer. Han har alle ingrediensene. For reservelaget så viste han alt tidligere hvertfall. Skudd, avslutningsteknikk, blikk for en vanvittig killer-pass og tempo/dribleferdigheter.

Lenke til kommentar

Nå har vel faren til Higuian også bekreftet "advanced talks" med Arsenal, og Juventus.

 

Et ryktet av denne karakteren oppstår ikke ut av det blå, og det er opplagt at det skjer mye mellom klubbene. Selv om det er silly season er det visse ting som sier deg om det er reellt eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@GuillemBalague: Juve and Arsenal have agreed personal terms with Higuain and will fight it off with Madrid. Biggest offer will take him

 

Balague er ikke alltid like pålitelig, men om dette stemmer vil jeg tro at vi er i stand til å komme med det beste budet. I følge rapportene om Juventus' tidligere bud på blant annet Jovetic, prøvde de å tilby spillere for å senke prisen, og i tillegg hadde de ikke råd til å betale det vi krevde for van Persie i fjor sommer og endte i stedet opp med Bendtner på lån. Vi er derimot kjente for å kunne tilby store mengder cash up front.

Lenke til kommentar

Da er det kjørt. Juve er helt klart en mer attraktiv klubb en oss pdd. Wenger vil neppe gå i budkrig med en annen klubb. Det har han sagt mange ganger og trukket seg ut så fort en annen klubb har kommet på banen.

 

Dersom dette er sant selvsagt...

 

Blir sjokkert om denne overgangen går i orden

Lenke til kommentar

Mister vi Higuain til Juventus fordi den gamle damen var villig til å betale en høyere overgangssum så gir jeg opp. Klarer dog ikke å se for meg at det skjer såfremt ikke Wenger gjør helomvending og går for en annen spiller.

 

Håper fortsatt at Wenger gjør til skamme mine spådommer de siste årene, men pdd. så er det fortsatt rimelig mørkt i tunnelen :p

Lenke til kommentar

Juventus har neppe råd til både Higuain og Jovetic. Det hadde egentlig vært greit om Juve kjøper en av dem, så det blir mindre konkurranse (og billigere) for den andre.

 

De tilbydde vel £10m + 2 spillere for Jovetic. Prøver de seg på det samme mot Real Madrid så vil de trolig ha Vidal eller Pogba + penger for Higuain. Klarer ikke å se for meg at Juventus er villig til å inngå en slik avtale. Higuain selv ønsker seg visstnok også helst til PL, men money talks.

Lenke til kommentar

Dersom det ikke blir noe kjøp av Higuain, så finnes det andre fotballspillere her i verden. No big deal. Men stoler på at Wenger&co ikke betaler mer enn de synes han er verdt. Og så spørs det alltid om vi virkelig har vært så veldig interesserte i Higuain, eller om det er minst like mye et spill. Hvis det egentlig er Jovetic vi vil ha, så er det om å gjøre å få Juve til å betale så mye som mulig for Higuain. Eller omvendt.

 

"Lekasjer" fra forhandlinger, møter osv. er ofte noe vi har fått høre om fordi noen vil at vi alle - inkludert andre klubber - skal få høre om det. Det bedrives et enormt spill for galleriet i forbindelse med mulige overganger, spesiellt i sommervinduet.

Det vil ikke forundre meg et døtt om det plutselig blir kjøp av en helt annen spiss, som det overhodet ikke har gått rykter om, men som er den vi egentlig har gått for hele tiden.

Samme med historiene omkring Fellaini.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Dersom det ikke blir noe kjøp av Higuain, så finnes det andre fotballspillere her i verden. No big deal. Men stoler på at Wenger&co ikke betaler mer enn de synes han er verdt. Og så spørs det alltid om vi virkelig har vært så veldig interesserte i Higuain, eller om det er minst like mye et spill. Hvis det egentlig er Jovetic vi vil ha, så er det om å gjøre å få Juve til å betale så mye som mulig for Higuain. Eller omvendt.

 

Aye det er jeg forsåvidt enig i. Ville helst sett både Jovetic og Higuain i Arsenal drakta dog :roll:

 

Når det gjelder Juventus så tipper jeg de ender opp med verken Higuain eller Jovetic. De har snust på Tevez, men virker som om de heller ikke ender opp med han.

 

De har jo også blåst av en god del millioner på Llorente som ankommer klubben i juli. Hvor mange spisser skal de ha liksom? :p

Lenke til kommentar

Første omgang var såpass kjedelig at jeg ikke gidder å se andre, men Sanogo viste lovende takter. Virker veldig rolig under press, og har overraskende bra fart med tanke på hvor svær han er. Hadde også en god avslutning på mål.

 

Edit: Pogba er for øvrig klasse. Hadde elsket å ha ham i Arsenal. Om han er interessert, er han et svært godt alternativ til Fellaini.

 

Edit 2: 1-0, Sanogo på straffe!

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...