Gå til innhold

Transformers: har du sett den? gi din mening her


Spirre

Hva lander terningen på for din del?  

242 stemmer

  1. 1. Hva lander terningen på for din del?

    • 1
      15
    • 2
      6
    • 3
      23
    • 4
      27
    • 5
      75
    • 6
      96


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Samtidig var mange av replikkene out of place, for eksempel der
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
jenta plutselig kjører i gang en monolog om fortiden sin så å si midt i en krigssone, eller ikke minst der hvor Megatron sier "You fail me yet again, Starscream" eller noe slik. La oss i hvert fall prøve å gjøre dette til en film ikke bare de innvidde kan føle seg hjemme i, hva?
.

8975450[/snapback]

 

Megatron sitt sitat var nødvendig. Dette rett og slett fordi forholdet mellom Starscream og Megatron er så ikonisk og så essensiell til hele historien at det rett og slett riktig å gi et lite vink til det, siden det er et aspekt filmen rett og slett ikke har tid til å oppsøke. Fansen av transformers har mast uendelig på både Bay og skribentene om vi vil se noe til gnisningene mellom de to. Da får det heller være om noen ikke helt skjønner sammenhengen. Litt respekt for fansen må regissøren og skribentene faktisk ha. Det er snakk om fem sekunder av filmen som gleder tusenvis av fans. :)

 

Det at vi så så lite av Decepticons (med unntak av Megatron og Frenzy) er vel det mest negative med filmen, men så ser jeg ikke helt hvordan de skulle makte å presse dem mer inn. Men slike ting er positivt siden det gir mye rom til å bygge videre på i eventuelle oppfølgere. Både dette og transformersenes personlighet og bakgrunn. Denne filmens tema var hovedsakelig en gutt og hans første bil og vi fikk se det fra menneskenes synspunkt.

Lenke til kommentar

Replikken virker så malplassert. Det blir som i Donald når klønete tegnere presenterer hele settingen i hovedpersonenes snakkebobler selv om det er åpenbart at ingen av disse burde ha noe behov for å snakke med hverandre om det. Det hadde vært mye bedre om han bare hadde sagt "Starscream, din jævla kløne" eller noe slikt (kanskje ikke fullt så gement, men dog); fansen hadde kjent seg igjen, og Ola Dunk hadde ikke følt seg utenfor.

 

En annen ting som irriterte meg var den forbaskede Jar Jar/kassettspiller-roboten. En smule overanimert, men Gremlins-lydene den utstøtte var det som hindret den i å være veldig kul.

Lenke til kommentar

Sitatet til Megatron er ikonisk og i tråd med hvordan han formulerte seg i tegneserien. Akkurat som Optimus sin "Freedom is the right of all sentient beings" og "One shall stand.... one shall fall". Dette er viktige "vink" til originalen og noe fansen kan kose seg med.

 

Det er fansen og deres entusiasme som skapte dette kultfenomenet som har var i over 20 år. Det ville vært dumt å skrive om de mest kjente sitatene fra serien fordi folk som aldri har sett det før skal skjønne det bedre. Dette handler om hvem man skal ta mest hensyn til og personlig er jeg glad man her respekterte fansens ønsker. Uten slike cheesy setninger ville det trukket filmen ned i mine øyne.

 

Ellers, så kommer det jo litt ann på hva man forventer av filmen. Jeg elsket denne på linje med Independence Day og Jurassic Park. Jeg kan alltids plukke fra hverandre filmene med flisespikking, men da vil jeg også ignorere hvilken type film det faktisk er snakk om. Alle tre filmene er klare seksere for min del. Angående transformers så forklarer sitatene fra diverse omtaler det best;

 

'Transformers' isn't just dorky, it's gloriously dorky.

as corny as it is magnificent...

If it's true that there's an 8-year-old boy inside every man, Transformers is just the ticket to bring the kid out.

Ridiculously awesome (or awesomely ridiculous?) sequences of mass destruction, lost in a lot of uneven dramatic or comedic material.

 

Det kommer vel litt ann på hvilken filmtype man liker. For min egen del er dette den type film som gir meg garantert mest i en kinosal, sammen med filmer som ID og Jurassic Park. :)

 

Ellers, filmen ligger nå med 86% på Rottentomatoes og 8.6 på IMDB.

Lenke til kommentar

elsket filmen, skal vel se den igjen på mandag. Jeg var litt negativ til at dette var fra noe jeg så på barne tv som to-åring, på portugisik. men det gjorde ikke noe, skjente faktisk igjen Auto-bot ledere;)

 

Jeg harikke sett mange filmer i mitt liv, men jeg har sett kjente filmer for alle sine sjangre, og dette er vel den filmen jeg syntes har vært best i år, eller egentlig hele livet, men jeg er ikke så gammal.

 

Når jeg går inn i salen slår sanken av tåfis meg i tryne, alle hadde tatt av seg skoa, måtte nesten le :D

 

Axl F

Lenke til kommentar

Hvis du ikke glemte å se klippet som kom under rulleteksten så vil du se at;

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Starscream dro ut mot verdensrommet. I tillegg er både Barricade og Scorponok i live og jeg nekter å tro at det ikke er mulig å få Megatron tilbake i live. Det er nok duket for mange nye Decepticons, som eksempelvis the constructicons.

 

Spørsmålet er jo hvordan de kan leve opp til den første. De får slenge inn noen Dinobots :wee:

Lenke til kommentar

Det kommer vel ikke som noen bombe at terningen min havner på 6. Som en av veldig få filmer jeg syntes fortjener denne karakteren. Mulig jeg ikke klarer å se det fullstendig objektivt siden jeg er (og blir) storfan, og at det at den i det hele tatt ble laget, gjorde at den automatisk ikke kunne bli dårligere enn en 4? - Det blir vanskelig å svare på.

 

Uansett, filmen var absolutt ingen voksenfilm, tror ikke jeg hørte ett eneste banneord gjennom 2 og en halv time + litt småklumsete og corny humor tyder på at den er ment for å nå et bredt publikum og ikke bare oss som var små da orginalserien herska på TV. (men igjen... dem selger jo leker så da må det kanskje nødvendigvis nåes ut til dem som ikke har TF-gale foreldre).

 

Forventningene sto i taket da jeg gikk inn kinosalen, og allerede dem første sekundene etter at Dreamworks-logoen hadde forsvunnet begynnte gåsehuden og melde seg, og kan vel egentlig si at den forble der. :D

 

Jeg likte veldig godt måten Optimus Prime ble vinkla på. En nobel leder, slik som han var i den opprinnelige tegneserien. Strofen: "By the end of this day, one shall stand, one shall fall" ga meg tårer i øyekroken, rett og slett (Dotten, back me up here).

 

Jeg ville ha gitt mye for å se denne for første gang en gang til.

Lenke til kommentar

Om de hadde bommet på Optimus så hadde filmen vært ødelagt for min del. Det var alfa omega at de fikk frem hvor nobel denne fyren er. Han er den første helten jeg fikk i livet mitt og står fortsatt som den største helten jeg henter inspirasjon fra. Jada, corny som bare det at jeg har et fiktivt idol som attpåtil er robot :wee:

 

Det er mange som har reagert på scenen;

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hvor han lar vær å hjelpe Bumblebee, fordi mennesker da ville komme til skade.

 

For meg er det nøyaktig slik Optimus er og var. Cullen sin stemme var for ordens skyld helt rå.

Lenke til kommentar
Sitatet til Megatron er ikonisk og i tråd med hvordan han formulerte seg i tegneserien. Akkurat som Optimus sin "Freedom is the right of all sentient beings" og "One shall stand.... one shall fall". Dette er viktige "vink" til originalen og noe fansen kan kose seg med.

 

Det er fansen og deres entusiasme som skapte dette kultfenomenet som har var i over 20 år. Det ville vært dumt å skrive om de mest kjente sitatene fra serien fordi folk som aldri har sett det før skal skjønne det bedre. Dette handler om hvem man skal ta mest hensyn til og personlig er jeg glad man her respekterte fansens ønsker. Uten slike cheesy setninger ville det trukket filmen ned i mine øyne.

 

Ellers, så kommer det jo litt ann på hva man forventer av filmen. Jeg elsket denne på linje med Independence Day og Jurassic Park. Jeg kan alltids plukke fra hverandre filmene med flisespikking, men da vil jeg også ignorere hvilken type film det faktisk er snakk om. Alle tre filmene er klare seksere for min del. Angående transformers så forklarer sitatene fra diverse omtaler det best;

 

'Transformers' isn't just dorky, it's gloriously dorky.

as corny as it is magnificent...

If it's true that there's an 8-year-old boy inside every man, Transformers is just the ticket to bring the kid out.

Ridiculously awesome (or awesomely ridiculous?) sequences of mass destruction, lost in a lot of uneven dramatic or comedic material.

 

Det kommer vel litt ann på hvilken filmtype man liker. For min egen del er dette den type film som gir meg garantert mest i en kinosal, sammen med filmer som ID og Jurassic Park. :)

 

Ellers, filmen ligger nå med 86% på Rottentomatoes og 8.6 på IMDB.

8976119[/snapback]

Dette var likefullt en skuffelse. Jeg synes ikke skaperne har store forpliktelser til å benytte seg så mye av gammelt materiale, til det har Transformers som fenomen blitt gjenfødt i så mange forskjellige versjoner allerede at man burde kunne ta seg så mange friheter som helst. Jeg er fan, men syntes ikke replikkene satt, kanskje fordi det er milevid forskjell på tegnefilmer og spillefilmer, enda så karikerte sistnevnte kan være. Det går fint an å være tro mot fansen uten å være tåpelig, å beholde ånden fra gamle dager samtidig som man fornyer. De klarte det så fint med det visuelle, men når deler av filmen føles som den henger igjen hos DJ Kat blir liksom helheten mindre troverdig.

 

Jeg elsker også ID4 og til en viss grad JP. Man skal se filmer på filmens premisser, men selvsagt innenfor rimelighetens grenser. Begge disse er etter min mening bedre enn TF. Det stemmer at flisespikkeri er tull, men å sette fingeren på dårlig regi, dramaturgi og manus er ikke flisespikkeri.

 

Filmen har blitt sammenlignet med E.T (på en positiv måte). Jeg AVSKYR E.T, kanskje det er derfor jeg ikke likte denne heller.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Så filmen i igår med dama, jeg syns den var bra, hun syns den var megabra. 2 1\2 gikk fort unna, terningkast 4 fra meg og 6 fra dama. Største minuset vi begge la merke til var at endel av musikken var falsk, flere som opplevde dette, eller var det bare feil på kinoen?(charlie i Porsgrunn)

Endret av trra
Lenke til kommentar

Yes, special we are ^^

 

Jeg må garantert se den flere ganger på kino. Spesielt for å få bedre med meg det geniale kaoset siste halvtimen i byslaget. Skjedde så mye at man gikk glipp av ting bare man blunket.

 

Det mest imponerende med denne filmen er jo at Bay har brukt 100 millioner dollar mindre enn Raimi gjorde i Spider-Man 3. Filmen hadde samme prislapp som Batman Begins. Tenk dere det, førstescenen alene er mer action og spektakulært enn alt man får servert av action i BB (selv om filmen er genial på helt andre måter).

 

Spielberg og Bay har vært utrolig effektive og fått mye ut av pengene. Det skal være sikkert og visst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...