Gå til innhold

Transformers: har du sett den? gi din mening her


Spirre

Hva lander terningen på for din del?  

242 stemmer

  1. 1. Hva lander terningen på for din del?

    • 1
      15
    • 2
      6
    • 3
      23
    • 4
      27
    • 5
      75
    • 6
      96


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Yes, special we are ^^

 

Jeg må garantert se den flere ganger på kino. Spesielt for å få bedre med meg det geniale kaoset siste halvtimen i byslaget. Skjedde så mye at man gikk glipp av ting bare man blunket.

 

Det mest imponerende med denne filmen er jo at Bay har brukt 100 millioner dollar mindre enn Raimi gjorde i Spider-Man 3. Filmen hadde samme prislapp som Batman Begins. Tenk dere det, førstescenen alene er mer action og spektakulært enn alt man får servert av action i BB (selv om filmen er genial på helt andre måter).

 

Spielberg og Bay har vært utrolig effektive og fått mye ut av pengene. Det skal være sikkert og visst.

8983307[/snapback]

 

Jeg merket jeg ble tørr på øynene flere ganger av frykt for å blunke. Var livredd for å gå glipp av noe. Ser ikke bort fra at det blir en tur til får å se den i litt mere avslappet tilstand.

 

Når det gjelder prislappen på filmen synes jeg det er synd at Bay hadde ett så stramt budgett. Her skulle han hatt alle midler tilgjengelig og kansje byttet ut noen av skuespillerne. De som skuffet mest var vel Mr Sector 7 og data nerden.

Endret av Homer_Jay
Lenke til kommentar

Vet ikke om det er spillet eller filmen;

 

post-15355-1183322344_thumb.jpg

 

Når det gjelder prislappen på filmen synes jeg det er synd at Bay hadde ett så stramt budgett. Her skulle han hatt alle midler tilgjengelig og kansje byttet ut noen av skuespillerne. De som skuffet mest var vel Mr Sector 7 og data nerden.

8983520[/snapback]

 

Det kommer jo blant annet frem at grunnen til at alle transformersbilene er fra GM er fordi Bay sparte 3 millioner dollar på det. Var jo mange som mislikte at blant annet Porsche ikke ble brukt (Jazz) og VW(Bumblebee). Men så skal det jo sies at VW ikke ville at en av sine biler ble forbundet med en krigsmaskin (noe historiske greier grunnet at VW bygget tanks og slikt for nazitene i sin tid).

 

Men det var jo flott lite vink med boblen når Sam skulle kjøpe bil :)

Lenke til kommentar

har planer om å se den en gang til jeg også. hadde max uflaks og fikk ei lita jente rett bak meg som dreiv å gnåla å spurte om alt mulig rart igjennom nesten hele filmen.

 

fikk en voksen idiot bak meg på die hard rett etterpå også som kommenterte filmen høylytt. da var det nok for min del og jeg ga signalet om at han skulle lukke kjeften. "kan jeg ikke kommentere filmen" fikk jeg til svar med en ganske spydig tone på det, fikk lyst til å klappe til han. sa pent "helst ikke" og det funka stort sett.

 

hater folk som ikke klarer å holde kjeft på kino. prøv i det minste å snakk lavest mulig istede for å sørge for at ALLE hører det....

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Jeg opplevde jo selvfølgelig at noen kom tråkkende inn for sent. Her har jeg ventet i 20 år og hører endelig Optimus sin stemme, bare for å få hele åpningssekvensen ødelagt av to komplette idioter som kom snublende og spurte hvilken rad man var på. 2/3 av alle sitteplassene var ledig og så er de så tåpelig at de stopper opp foran oss og lurer på plassnr?

 

Det er jo temmelig ironisk siden jeg for en tid tilbake startet en tråd om at kinodørene bør stenges når filmen har startet. Måtte en gigantisk robot tråkke dem ihjel :evil:

Lenke til kommentar
Jeg opplevde jo selvfølgelig at noen kom tråkkende inn for sent. Her har jeg ventet i 20 år og hører endelig Optimus sin stemme, bare for å få hele åpningssekvensen ødelagt av to komplette idioter som kom snublende og spurte hvilken rad man var på. 2/3 av alle sitteplassene var ledig og så er de så tåpelig at de stopper opp foran oss og lurer på plassnr?

 

Det er jo temmelig ironisk siden jeg for en tid tilbake startet en tråd om at kinodørene bør stenges når filmen har startet. Måtte en gigantisk robot tråkke dem ihjel  :evil:

8983871[/snapback]

 

Ble litt ødelagt til å begynne med til meg også. Lyden datt ut så vi hørte ingen ting før helt på slutten av forklaringen i begynnelsen av filmen. Men heldigvis var det en som gikk ut og ba filmfolkene om å spole tilbake å starte filmen på nytt. De hadde til og med glemt å ta opp gardinene forran lerretet helt opp. :realmad:

 

Men når filmen endelig var i gang med film og fult lerret var det bare å lene seg tilbake å nyte. For filmen var noe av det beste jeg har sett. Strålende effekter (eller var det ekte? :p) Action scenene var nydelige. Etter min mening så er dette årets film for meg. Selv om ikke alle filmene i år har kommet så tviler jeg på at noen kan klare å ta fra den tittelen!

Lenke til kommentar
Var ikke du i KP1 klokka fire på fredag, Dotten? Kan ikke si jeg la merke til noen. Det jeg la merke til, var guttungen som måtte leies ut i scenen der Optimus introduserer kumpanene sine. Det ble nok litt for mye for ham.

8983897[/snapback]

 

Jepp klokken 1600. På rad 13. VI var 3 stk som satt der, resten av raden var ledig. Så stoppet de opp foran oss. Og når de satt seg ned så knasket de popcorn med åpen kjeft. Irriterende.

 

La ikke merke til noen unge som måtte ut. Stakkars :wee:

Lenke til kommentar

Eg brøt min egen regel når jeg så den filmen. ikke gå på kino før 20.00.

Den gikk kun 19.00 den dagen.

 

Har funnet ut at 20.00 er det magiske klokkeslettet der masete unger slutter å gå på kino for dagen, Så iløpet av filmen følte jeg for å gå bak i kinosalen å konfiskere popkorn og teipe noens tunger fast i drøvelen :wallbash:

Lenke til kommentar

Tanker om Hugo Weaving kontra Frank Welker som Megatron?

 

Jeg må ærlig innrømme jeg var relativt nervøs for å høre en metallisk Mr.Smith, så da det første brølet "I am Megatrooon" dundra gjennom salen trakk jeg et lettelsens sukk. Faktisk eneste gangen jeg syntes å høre trekk av Weaving var da Megatron og Spike sto på taket og Megatron sa noe i duren av: "Hand over the Allspark and maybe I'll let you live as my pet". Ellers syntes jeg det var gjort en god jobb med å få han til å høres kraftig ond ut.

Lenke til kommentar

Var ikke skeptisk til Weaving etter å ha hørt han som V i V for Vendetta. Den mannen har et skikkelig talent. Megatrons stemme var rå og Megatron var en langt mer ondskasfull og hensynsløs robot enn han var i tegneserien. Virket også som han var en bedre kriger enn Optimus, noe som jeg ikke helt likte.

 

Har forresten lest et par negative omtaler av filmen. Det er stort sett det samme som går igjen, man hater Bay og at han må ha soldater med i enhver film blablabla. Ingen overaskelse der.

 

Gud forby at det faktisk er soldater med i en film som handler om en invasjon fra rommet..... Og gud forby at man faktisk presenterer soldater som good-guys og ikke slemminger. Det blir ganske så patetisk, en maktet til og med å kritisere Bay fordi spanjolen i en scene blir bedt om å snakke engelsk. Dette var vist noe som viste at Bay var arrogant (!) :D

Lenke til kommentar

Filmen var grei nok, men ingen 6'er eller årets beste film. Til det hadde den for mange svakheter. Filmen alt for lang, de kunne fint ha kuttet ut endel unødvendig fyll, som bl.a. scenene med de hackerene. Til tider var dette veldig kjedelig. Endel dustete dialog og tåkeprat og dårlig forsøk på humor var det også. Det begynte bra og mot slutten ble det bra smell i filmen, men i midtpartier kikket jeg på klokken.

Lenke til kommentar
Til dere som har sett filmen, hvordan er det sånn aldersgrense messig ?

Har en sønn på 4 1/2 år som elsker Transformers, å fikk heta når trailer var på TV. Jeg skal se den selv men lurer på om det blir for sterk kost for han. ?

8986345[/snapback]

 

 

Jeg har en gutt som blir 5 om et par uker og en gutt som er 7. Jeg kunne nok tatt med den eldste, men den yngste tror jeg vil få det litt tøft når Megatron trår til. En kar blir jo spiddet i filmen også, ganske så synlig.

 

Det er noen intense scener. Jeg ville ikke hatt problem med å vise filmen hjemme med litt mer nedtonede forhold (ting blir jo forsterket i en kinosal). Ungene mine har jeg jo hjernevasket fullstendig med diverse klipp om filmen og de var veldig misunnelig for at jeg så den på kino uten dem.

Lenke til kommentar
Til dere som har sett filmen, hvordan er det sånn aldersgrense messig ?

Har en sønn på 4 1/2 år som elsker Transformers, å fikk heta når trailer var på TV. Jeg skal se den selv men lurer på om det blir for sterk kost for han. ?

8986345[/snapback]

Den er definitivt barnevennlig mtp språk, humor og helter. Men om det er noe for en 4-5 åring skal jeg ikke uttale meg om, da det til tider kanskje kan være litt skummelt for en så liten kropp.

Lenke til kommentar

Hadde jeg tenkt med hjertet ville jeg tatt ungene med. Hodet sier "nei" :wee:

 

Kanskje jeg revurderer når den er tilgjengelig på en av de mindre salene, men om det er et fornuftig valg vet jeg ikke.

 

Ungene har jo taklet filmer som Ghostbusters, Spider-Man, Fantastic Four (spolte forbi scenen hvor en kar får hull i seg), Superman o.l, men noe sier meg inntrykkene blir kraftig forsterket på kinoen, spesielt i en stor sal.

 

Men jeg tror nok det kommer en oppfølger jeg kan ta de med på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...