Gå til innhold

Transformers: har du sett den? gi din mening her


Spirre

Hva lander terningen på for din del?  

242 stemmer

  1. 1. Hva lander terningen på for din del?

    • 1
      15
    • 2
      6
    • 3
      23
    • 4
      27
    • 5
      75
    • 6
      96


Anbefalte innlegg

jeg var da på førpremiere tidligere i kveld og så transformers. så fram til en film med mye kul action, og ble definitivt ikke skuffa.

 

uten å spoile så mye så vil jeg bare si at jeg er glad for at de klarte å gjøre den bra. var ikke sånn kjempehekta på transformers da jeg var liten, men har alltid likt det, og med tanke på at det skal litt til å lage en god film av tegneserier, så var jeg noe redd for at det ikke ble bra nok, men det gjorde det.

 

kritikerene der ute får vel sikkert slengt noe dritt, men om du går å ser filmen for å få 2,5 time (den er faktisk ganske lang, uten at du egentlig merker det så godt) med kul action så tror jeg du ikke blir skuffa.

 

så med mindre tråden blir stengt så er det bare å si din mening om filmen her, eller forhåpninger om du ikke har sett den enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg satt med et smil om munnen hele tiden. En helt utrolig film. Både jeg og broren min, vi så den den 28.6, syntes at det var den beste action filmen vi noensinne har sett. Effektene er så bra så man ser omtrent ikke at det er effekter, ILM brukte visstnok 38 timer per frame. Jeg har tenkt å se den igjen på premieren, og enda en gang når jeg og en kamerat skal på den når han kommer hit i ferien. Need i say more ? :p

 

Klar 6'er fra min side.

Lenke til kommentar

Bare se på dette her, hvor nydelig det er;

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
transformers.jpg

 

Humoren var også genial. Campy og genial, akkurat slik vi skal ha det. Og idioten av en hemmelig agent var så stereotypisk tegneseriaktig, artig at de ikke tar det for seriøst og kan gi oss slik (for en plagsom fyr ^^).

 

Det "værste" med filmen var at jeg satt med en enorm trang til å se mer roboter på slutten. Så det bør bare komme en oppfølger :)

Lenke til kommentar

oi tøft, takk for poll dotten, stemte 6 jeg også :)

 

vil ha mer transformers, men er redd for at det ikke blir det samme, da det ofte er sånn med filmer som skiller seg ut når de kommer. som matrix f.eks.

 

anyway, er rimelig sikker på at jeg må se denne en gang til på kino, og skal definitivt kjøpe den på dvd så fort den kommer i en feit dobbeltutgave

Lenke til kommentar

Denne sammen med 300 var årets for min del! Tror ingenting kan overgå dem, har kjøpt meg skikkelig anlegg kun for og kunne se de filmene på et system som er verdig!

 

Decepticons var helrå, spesielt highway scenen var sinnsyk. Men likte ikke den lille rotteboten som jeg ikke husker navnet på.

Lenke til kommentar
Denne sammen med 300 var årets for min del! Tror ingenting kan overgå dem, har kjøpt meg skikkelig anlegg kun for og kunne se de filmene på et system som er verdig!

 

Decepticons var helrå, spesielt highway scenen var sinnsyk. Men likte ikke den lille rotteboten som jeg ikke husker navnet på.

8975120[/snapback]

 

Soundwave...

Altså, orginalt så er han jo like stor som de andre, men han hadde vel en liten tass som kunne hoppe ut av brystet hadde han ikke? De har vel blandet disse to til en og samme...

Lenke til kommentar
Denne sammen med 300 var årets for min del! Tror ingenting kan overgå dem, har kjøpt meg skikkelig anlegg kun for og kunne se de filmene på et system som er verdig!

 

Decepticons var helrå, spesielt highway scenen var sinnsyk. Men likte ikke den lille rotteboten som jeg ikke husker navnet på.

8975120[/snapback]

 

Soundwave...

Altså, orginalt så er han jo like stor som de andre, men han hadde vel en liten tass som kunne hoppe ut av brystet hadde han ikke? De har vel blandet disse to til en og samme...

8975235[/snapback]

 

Det er ikke Soundwave. Soundwave er ikke med i denne filmen, han var med i det origianale scriptet med ble forkastet for å heller kunne gjøre han "skikkelig" ved en eventuell senere anledning (dette i følge skribentene.)

 

Den lille rakkeren var Frenzy. Likte han jeg, spesielt scenen på flyet. Men så hatet jeg jo ikke heller Jar Jar i Star Wars, så jeg er vel litt svak for slike karakterer :blush:

Lenke til kommentar

Så den i går. En del lyspunkter, men røten oppbygning ødela mye for troverdigheten. Jeg følte det liksom jeg ble presentert en serie usammenhengende utdrag av en større fortelling fra tid til annen, jeg var ikke med i historien. Samtidig var mange av replikkene out of place, for eksempel der

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
jenta plutselig kjører i gang en monolog om fortiden sin så å si midt i en krigssone, eller ikke minst der hvor Megatron sier "You fail me yet again, Starscream" eller noe slik. La oss i hvert fall prøve å gjøre dette til en film ikke bare de innvidde kan føle seg hjemme i, hva?
. Robotene manglet også tyngde, jeg tror lyden skal ha litt av skylden. Dessuten: Når man lager en film som hovedsaklig henvender seg til nerder, MÅ man ikke finne på dustete tulle-teknologier. Et program som trekker hieroglyfer ut fra en spektrum-analyse av et virus som spilles av som lyd? WTF?!! Målgruppen vet ganske mye mer om den slags enn folk flest, og gjennomskuer sludder med en gang. Litt fantasi og en halvvåken nerd som konsulent kunne reddet dem unna.

 

Til filmens forsvar var det bra ting også, for eksempel likte jeg veldig godt det som skjer etter introen, hvor de unge hovedpersonene blir presentert. Her er mange morsomheter som unngår å bli pinlige (en bragd i denne typen film), og ikke minst føltes det veldig Transformers. Den går dessverre langt over streken etterhvert, og for min del blir dessverre ikke dette mer enn en treer-opplevelse.

Lenke til kommentar
Megatron sier "You fail me yet again, Starscream"

 

Nå skal det være sakt, at disse to gruppene har jo slåst i flere millioner år, for de som husket det, så kom jo i Orginal serien, Transformers til jorda mens dinosaurene enda regjerte (Ref: Dinobots http://en.wikipedia.org/wiki/Dinobots ).

 

Starscream, som er løytnanten i hæren til Megatron har hatt....noen... tilbakeslag i krigen igjennom tidene....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...