Gå til innhold

Transformers: har du sett den? gi din mening her


Spirre

Hva lander terningen på for din del?  

242 stemmer

  1. 1. Hva lander terningen på for din del?

    • 1
      15
    • 2
      6
    • 3
      23
    • 4
      27
    • 5
      75
    • 6
      96


Anbefalte innlegg

Da kommer jeg fra kinoen å har sett filmen. Jeg satt med frysninger på ryggen igjennom hele filmen. Kan ikke helt beskrive det men filmen tok meg som en storm. Så ikke Transformers når jeg var mindre, men komme antagligvis til å skaffe tegnefilmene så fort så som mulig. Litt morro å få med seg historien bak filmen. Jeg kommer bare ikke over hvor J**** bra den var. 10/10!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At vg,dagbladet,aftenposten osv gir filmen en treer, er bare totalt overdrevent latterlig.

Æsj, jeg spytter på anmelderne. Det er gamle kjerringer som absolutt ikke har sans for lyd og bilde, få noen som faktisk KAN se en jævla film til å anmelde, fordi dette er bare ren og skjær PISSPREIK.

 

Filmen er en klar 6er, jeg ønsker at folk faktisk skjønner dette, akkurat som de over 20.000 stemmene på imdb som gir den ett gjennomsnitt på 8.3 / 10.

Lenke til kommentar
At vg,dagbladet,aftenposten osv gir filmen en treer, er bare totalt overdrevent latterlig.

Æsj, jeg spytter på anmelderne. Det er gamle kjerringer som absolutt ikke har sans for lyd og bilde, få noen som faktisk KAN se en jævla film til å anmelde, fordi dette er bare ren og skjær PISSPREIK.

 

Filmen er en klar 6er, jeg ønsker at folk faktisk skjønner dette, akkurat som de over 20.000 stemmene på imdb som gir den ett gjennomsnitt på 8.3 / 10.

 

Jeg gav den en treer (i filmanmeldelse-tråden). De kommentarene dine gjelder vel for meg også da? Det slår meg at de færreste som utroper denne filmen omtrent som beste film noensinne, ikke akkurat kommer med saklig argumentasjon.

Lenke til kommentar

Gutten i filmen var det Spielberg som ønsket. Han ønsket at temaet for filmen skulle være "en gutt og hans første bil". Man ser jo klare sammenligninger til E.T og "Number five" filmene fra 80-tallet. Bay la til en god del action, mer roboter og mer soldater. Så det ble en fin kombinasjon for min del.

 

Det er godt å se hvor bra filmen gjør det. Filmen har også lagt et godt grunnlag til eventuelle oppfølgere ved å ikke avsløre for mye om transformersene og deres bakgrunn. Det er mye som kan utforskes og det kan forhåpentligvis gi oppfølger som er mer enn en repetisjon.

 

De som stort sett hadde en markant personlighet og historie i denne filmen var jo Bumblebee, Optimus Prime og Frenzy. Til dels også Megatron. Det er mye rom for utforskning i oppfølgere og det er flott at de ikke serverte oss alt for mye.

 

Filmen var ikke noe dårligere andre gang jeg så den. Publikum klappet flere ganger og jeg har ikke hørt så mye latter i en kinosal siden Dum&dummere. Oppdaget også mange nye detaljer som bare befester inntrykket av hvor godt gjennomført denne filmen er. Det virkelig geniale er at filmen ikke tar seg for selvhøytidelig. Den satser på realisme til et punkt, men gir også inntrykk av at dette er i et univers mer lik det av en tegneserie (humoren og Torturro sin karakter viser spesielt dette).

 

Om filmen var blitt mer seriøs (i stil med War of the worlds) så ville filmen tapt seg en god del. Jeg er bare glad jeg har evnen til å nyte denne filmen. For de som ikke klarer det, vel synd det er deres tap :)

Lenke til kommentar

Hva som skjedde med Barricade;

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Opprinnelig var det slik at etter at Optimus Prime tok seg av Bonecrusher under broen, så snur han seg og der kommer Barricade(politibilen) mot han og Optimus må ta seg av han også, derfor kom han så sent til slaget i byen. Men dette ble kuttet fra filmen og det er ikke kloke svar å få fra manusforfatterne om hvorfor. Men mye tyder på at de klippet det vekk for å benytte seg av karakteren i en oppfølger.

 

Samtidig kommer det frem at det er mye dialog med robotene som er klippet vekk og også et par scener mellom Starscream og Megatron. Vi får håpe på en extended version :)

Lenke til kommentar

Takk for svaret ;) Må bare si at jeg er enig med alle innleggene du har skrevet i denne tråden og noen andre om transformers. Har aldri ledd så mye av en "action" film, fyfaen.. Så genial filmen er! Mye bedre enn Die Hard 4.0, filmen fikk meg til å gjepse fælt.. Mye reprise av de tre forrige filmene..

Lenke til kommentar

Fantastisk film etter min mening. Årets beste så langt og kanskje blant de beste actionfilmene noensinne laget.

 

Når tilogmed folk som ikke har noe forhold til Transformers overhodet som jeg da har, syntes den var meget bra sier det alt etter min mening.

 

Det betyr at den vil gjøre ett godt inntrykk på mange og at den vil bli husket i lang tid fremover.

 

For de som ikke likte den... deres tap :nei:

Endret av kweck
Lenke til kommentar

Har ikke noen stor barndom med transformers leker, hadde en stor Optimus-prime med vogn som jeg arva av fetteren min. Men Jeg synes denne filmen var en konge film. Rett og slett kjempe kul igjennom hele, fantastiske øyeblikk som gav frysninger nedover rykken. Flott lyd, flotte bilder god action. Det er kanskje ikke bladerunner, dette er en film som handler om pur poppkornunderholdning. Tror du den er så mye mer går du feil og blir skuffet. Jeg har fortsatt tilgode og forstå "film forståsegpåere" som absolutt ikke forstår at film kan også kun være der for underholdningsverdien. Og det hadde denne så til de grader.

 

Må si det som imponerte meg mest var transformeringene. Det var jo ingenørkunst. Her var det ikke morf det var snakk om. Dette er modeller som helt logisk kan folde seg sammen til kjøretøyet. Skulle gitt mye for å få en av modell filene til robotene, for et stykke arbeid!

Den personen som sa tresjegg i Ringenes herre filmene var bedre laget enn robotene her må ta av seg brillene å ta seg en bolle!! For det er kun BS!!

 

Annyway, det finnes ikke noen leketøy av transformersene som faktisk ligner på de i filmen. Skulle virkelig likt og hatt en slik en i hylla.

Lenke til kommentar

Jeg hadde EGENTLIG forventa meg noe uten humor, men Transformers var utrolig morsomt og det hadde jo alt :-D Humor, Romantikk (litt), Action og roboter. Bumblebee, haha :-D Lo hver eneste gang de sa det : )

Likte absolutt alt untatt det at jeg ikke syntes Linkin Park - What I've Done kom i noen scener.

Lenke til kommentar

Er klar over at filmen er ment å være ren og enkel underholdning, men fra mitt synspunkt så feilet den fullstendig på det punktet.

 

F.eks så var det så mye estetisk med robotene jeg synes var helt feil (ikke for å snakke om den Jar Jar binks greia *grøss*). I robotform lignet de ikke nok på kjøretøyene sine og de var alt, alt for detaljerte. Hvorfor skal en robot ha en halv million deler som ser ut som barberblad overalt på kroppen?

 

Hvorfor så de ikke slik ut? :) Den Optimus Prime jeg kjenner ser slik ut. :p

 

Og hvorfor beveget de seg som mekaniske aper istedenfor store roboter? Hvor er den tunge gangen og følelsen av vekt man burde få for en robot på størrelse med et hus?

 

Nå kan mange si at det å halvslakte en film basert på at noe ikke ser helt bra ut er litt drastisk, men se for deg at aliene i aliens beveget seg i 2km/t eller T-rex'en i Jurrasic Park slengte seg fra tre til tre. Det utgjør ganske mye for den totale filmopplevelsen.

 

De to punktene over kombinert med den hyperaktive kameraføringen og det at kameraet til tider var alt for nære handlingen synes jeg ødela mye i filmen.

 

Og alt som handlet om hackingen og NASA teenagerne kunne dratt seg langt unna filmen. Det var så dumt at det kunne ha vært parodien til den virkelig filmen.

 

Det var også så mye rett og slett banal dialog og selv om jeg lo til tider så virket humoren i filmen så alt for anstrengt. Det virket som det ble lagt mer arbeid i at annenhver scene skulle være artig enn å få filmet actionscenene riktig eller få til litt skikkelig dramatikk i filmen.

 

At vg,dagbladet,aftenposten osv gir filmen en treer, er bare totalt overdrevent latterlig.

Æsj, jeg spytter på anmelderne. Det er gamle kjerringer som absolutt ikke har sans for lyd og bilde, få noen som faktisk KAN se en jævla film til å anmelde, fordi dette er bare ren og skjær PISSPREIK.

 

Filmen er en klar 6er, jeg ønsker at folk faktisk skjønner dette, akkurat som de over 20.000 stemmene på imdb som gir den ett gjennomsnitt på 8.3 / 10.

9023237[/snapback]

 

Jeg skjønner godt at filmen fikk 3'ere fra diverse norske anmeldere. Den fikk ikke så mye bedre andre steder heller. Dersom du hadde giddet å sjekke dette først så hadde du sluppet å lage et så teit innlegg. Og det å nevne imdb er bare bullcrap ettersom imdb er jo så subjektivt som man kan få det. Er jo selvsagt at en side der folk kan gi så subjektive ratings de vil til en film ikke gir et riktig bilde av scoren til filmen. 50% av de som har ratet transformers på imdb har gitt den 10. Trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at her er det ugler i mosen.

 

Filmcritic

Nypost

NY Times

Reelviews

 

Der er noen store utenlandske sider som kan sies å være enig med norske anmeldere. Og neste gang du skal dra frem en side for å vise gjennomsnittscoren på favorittfilmen din kan du ta frem:

 

Rotten Tomatoes

 

Istedenfor den ekstremt subjektive ratinga til imdb viser RT isteden gjennomsnittet av meningene til profesjonelle anmeldere.

 

Som konklusjon skal det sies at jeg bestilte biletter til filmen i tro om at Michael Mann var regissøren. Skal si jeg ble skuffet da vi møttes utenfor og kompisen min sa han fryktet en ny Armageddon. :p

Lenke til kommentar

jeg synes som regel at filmer som får 6 av vg dagbladet osv er kjedelige og dårlige, fordi av de blir anmeldt av bedrevitere som ikke greier og sette seg tilbake og nyte filmen istendenfor og finne alt som er galt med den, og ta en titt på voten som pågår at 50% har gitt den en 6'er sier det deg ikke noe?

Endret av jealei
Lenke til kommentar
jeg synes som regel at filmer som får 6 av vg dagbladet osv er kjedelige og dårlige, fordi av de blir anmeldt av bedrevitere som ikke greier og sette seg tilbake og nyte filmen istendenfor og finne alt som er galt med den, og ta en titt på voten som pågår at 50% har gitt den en 6'er sier det deg ikke noe?

 

Jeg stoler like fint lite på forumbrukere som gir 6 bare eksplosjonene er store nok og lydnivået er høyt nok. Med mindre man ser bort i fra Dotten som tappert forsøker å overbevise om at filmen er en innertier, så er det anmelderene som har gitt filmen middels karakter som har kommet med mest konstruktiv og poengrettet kritikk. Mens de som ikke klarer å akseptere dette, enten spyr eder og galle eller kommer med lite underbyggende kritikk (som f.eks. "Denne filmen er sinnsykt bra!" eller "Beste filmen jeg har sett!"). Og det gjelder ikke bare her på forumet, men omtrent hvor som helst hvor det diskuteres om denne filmen.

Lenke til kommentar

Når jeg går for og se en slik film er det eneste jeg forventer meg fete eksplosjoner, god CG, masse eye Candy, i det hele tatt god underholdning. Jeg kan gi filmen en solid femmer fordi jeg mente den gav pur action spendt underholdning igjennom hele spilletiden. Jeg fikk mine doser frysninger nedover ryggen, gav store fårete glis og hadde fortsatt et fårete glis da jeg gikk ut av kino salen. Filmen var i mine øyne utrolig Kul, med ordet kul sin rette betydning. En film trenger ikke være mer enn det i mine øyne. Det er jo slik at også filmer som går for å være utrolig gode og komplekse filmer ikke trenger være særlig underholdene. Jeg mener hjortejegeren er en film jeg ikke maktet og se ferdig engang. Den hadde gode skildringer av livet i america før og etter Vietnamkrigen, men den var rett og slett søvdyssende.

 

Annyway jeg går for underholdnigs verdi, og kanskje transformers hadde noen merkelige dialoger, spesiell oppbygning, men jeg kjedet meg ikke et sekund. Det betyr noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...