Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stoler du noe mer, eller mindre, på han om du finner ut at han har hatt ONS med 10 jenter etter fuktige byturer?

 

Jeg stoler generelt sett mer på mennesker som er ærlige. Og ja, jeg er veldig glad for at han har vært helt ærlig med meg, det gjør at jeg stoler mer på ham til tross for, eller kanskje pga hans ærlighet. Hva han har bedrevet er derimot mellom han og meg.

 

Stoler du noe mer, eller mindre, på han om du finner ut at han har hatt ONS med 10 jenter etter fuktige byturer?

 

Jeg stoler generelt sett mer på mennesker som er ærlige. Og ja, jeg er veldig glad for at han har vært helt ærlig med meg, det gjør at jeg stoler mer på ham til tross for, eller kanskje pga, hans ærlighet. Hva han har bedrevet er derimot mellom han og meg.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Å begynne å snakke om fortiden, og spesielt om spesifikke personer, er stort sett ødeleggende for et forhold.

 

Man får bare en haug med usikkerhet, sjalusi og drama. Jeg hadde ikke likt det om dama hadde ligget med alt og alle, men samtidig kan man ødelegge mye ved å spørre.

 

Da er det bedre å være lykkelig uvitende. Tror også at man ofte kan få en viss feeling på akkurat det.

Er så enig. Hadde også en eks som var glad i å spørre osv. Det er en grunn til at de forrige forholdene har endt, slutt å spørre om det. Ble ganske lei etterhvert.

 

Når jeg gikk hjem i stad, så jeg noen som var utro. Awkward...

Eh wat.

Lenke til kommentar
Stoler du noe mer, eller mindre, på han om du finner ut at han har hatt ONS med 10 jenter etter fuktige byturer?

For min del så tror jeg ikke det hadde telt noe negativt. Er man fri så er man fri. Det må være lov å ha det gøy når man ikke er sammen med noen.

Da stiller jeg meg mer skeptisk til serie-monogamister, som jeg liker å kalle det. Enkelte klarer tilsyneladende å gå fra forhold til forhold uten noe mellomrom. Og hver gang så er personen de er sammen med så perfekt og fantastisk. Og noen måneder senere så blir de dumpa og omtalt som den verste personen som finnes omtrent. Ikke det at de er utro mens de er sammen med dem, men måten de kan gå fra å forgude folk til å hate dem såpass gang på gang på gang lager et mønster som hadde gjort at jeg ikke hadde klart å stole på at forholdet ville vare.

 

edit: Håper jeg klarte å formulere meg nogenlunde sammenhengendes. :p

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Yvonne: SIden du sier dette hanlder om ærlighet: Satt du med fasiten på spørsmålene du stilte ham, slik at det ble en test? Hvos ikke vet du jo ikke noe mer om hvor ærlig han er.

 

Jeg synes det er sært å bruke hva man forteller om tidligere forhold som et mål på ærlighet uansett. Som du sier er folk forskjellige, og ikke alle liker å rippe opp i tidligere forhold.

r

Uansett: En ting er å spørre en gang og bli ferdig med det, men å gnåle om det i evigheter slik kjæresten til Mann tydeligvis gjør, må jo bare bli trøttende for begge parter.

Lenke til kommentar

Jeg hadde "fasitene" på noe av det, ikke på alt. Derimot var han såpass detaljert og ærlig at det gir lite rom for å glemme noe for å si det slik. Såklart, det kan være han har latt være å si noe, men det får stå på hans regning om det blir oppdaget og han ikke har vært ærlig.

Lenke til kommentar

Nei, men det er en del av han. Derfor er den viktig. Jeg klarer ikke å stole på mennesker jeg ikke vet noe om.

Det er en del av det som har gjort han til han, men fortid er fortid. Og det går da såvisst an å kjenne noen uten å vite detaljer rundt vedkommedes seksuelle fortid.

 

Jeg stoler generelt sett mer på mennesker som er ærlige. Og ja, jeg er veldig glad for at han har vært helt ærlig med meg, det gjør at jeg stoler mer på ham til tross for, eller kanskje pga hans ærlighet. Hva han har bedrevet er derimot mellom han og meg.

Blir hvor godt han svarer på spørsmål om fortiden en målestokk for hvor ærlig han er? For sånn jeg ser det, så kan man aldri vite om noen er fullstendig ærlig eller ikke, det er der tillit kommer inn i bildet.

Men om du har funnet en eller annen måte å finne ut om noen er verdt å stole på eller ikke på et blunk, er jeg forferdelig interessert i hvordan du gjør det.

 

For min del så tror jeg ikke det hadde telt noe negativt. Er man fri så er man fri. Det må være lov å ha det gøy når man ikke er sammen med noen.

Da stiller jeg meg mer skeptisk til serie-monogamister, som jeg liker å kalle det. Enkelte klarer tilsyneladende å gå fra forhold til forhold uten noe mellomrom. Og hver gang så er personen de er sammen med så perfekt og fantastisk. Og noen måneder senere så blir de dumpa og omtalt som den verste personen som finnes omtrent. Ikke det at de er utro mens de er sammen med dem, men måten de kan gå fra å forgude folk til å hate dem såpass gang på gang på gang lager et mønster som hadde gjort at jeg ikke hadde klart å stole på at forholdet ville vare.

Jeg skjønte i hvert fall hva du vil frem til, og jeg er fullstendig enig.

Lenke til kommentar

Det er en del av det som har gjort han til han, men fortid er fortid. Og det går da såvisst an å kjenne noen uten å vite detaljer rundt vedkommedes seksuelle fortid.

Javel. Da er vi uenige i det. :)

 

Blir hvor godt han svarer på spørsmål om fortiden en målestokk for hvor ærlig han er? For sånn jeg ser det, så kan man aldri vite om noen er fullstendig ærlig eller ikke, det er der tillit kommer inn i bildet.

Vel, noen ganger må man fortjene tillit, og i vårt tilfelle måtte han det. Det er mye du ikke vet om vårt forhold.

 

Men om du har funnet en eller annen måte å finne ut om noen er verdt å stole på eller ikke på et blunk, er jeg forferdelig interessert i hvordan du gjør det.

Jeg har ikke skrevet at det er gjort på et blunk, heller tvert i mot.

Lenke til kommentar

Javel. Da er vi uenige i det. :)

I at fortid er fortid, eller at man ikke kan kjenne noen uten å vite alle detaljer om vedkommedes fortid? Eller begge deler?

Vel, noen ganger må man fortjene tillit, og i vårt tilfelle måtte han det. Det er mye du ikke vet om vårt forhold.

En må alltid fortjene tillit, syns jeg, men jeg tror ikke det å fortelle detaljert om alle tidligere forhold er den mest effektive måten å få det på.

 

Og nei, jeg veit strengt tatt minimalt om deres forhold. Jeg prater ikke utifra hva jeg veit om deres forhold, men mitt eget.

Lenke til kommentar

I at fortid er fortid, eller at man ikke kan kjenne noen uten å vite alle detaljer om vedkommedes fortid? Eller begge deler?

Begge deler.

 

En må alltid fortjene tillit, syns jeg, men jeg tror ikke det å fortelle detaljert om alle tidligere forhold er den mest effektive måten å få det på.

Vel, da er vi uenige her også. Og sånn er det.

Lenke til kommentar

Jeg er litt enig med yvonne. Dvs, hva andre gjør bryr jeg meg ikke om, men jeg synes i hvert fall at det er greit å vite hvem mannen min har vært sammen med/hatt sex med. Greit nok at der fortid, men det er jo en fortid som har vært med på å gjøre han til den personen han er. Jeg bryr meg ikke om detaljer om sex selvfølgelig, det har jeg ingen interesse av å spørre om. Men jeg kan jo lurer på hva han har gjort tidligere uten at jeg trenger å vite med hvem.

Lenke til kommentar
Gjest Truls

er du lei dama og ønsker deg ut av forholdet, vis henne alle de bilder du har av alle exene og snakk om dem med lengsel i stemmen.

Har jeg gjort. Da fikk jeg henne i tillegg helt ned på marka før jeg kunne sparke. God følelse

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...