Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det handler om lav selvtillit i dette tilfellet. Hun tror ikke at hun fortjener bedre, som også er grunnen til at hun ble værende med en som mishandlet henne både fysisk og psykisk i 4 år (det forrige forholdet hun hadde). Hun har gjort det klart at hun er avhengig av ham ja, men det er bare en illusjon som er skapt av denne tvangstanken om at hun ikke fortjener å ha det bra. Og så er hun redd for å være alene. Så klassisk tilfelle av selvdestruktivt tankemønster og atferd, med andre ord.

 

Veldig vanskelig å gjøre noe med som venn. Støtter henne så godt jeg kan, men blir skuffet over at hun hele tiden går tilbake til ham etter hver overbevisning om at hun ikke orker mer.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Hmmmmm. Hørtes jo ikke bra ut det du beskriver.

 

Hva som er årsaken til at henne har dårlig selvtillit da tror du? Og har du vært der og støttet henne en stund du da?

 

Og for meg, så virker det jo litt som om du prøver å svartmale fyren med historiene dine og kanskje forsøke å gi ham et dårlig rykte. Hva er årsaken til det? Du er ikke sjalu eller misunnelig på noen måter?

 

Så en annen tråd som handlet om noe lignende. Interessant tema.

Lenke til kommentar

Må bare "ramble" litt

 

Hadde en helt forferdelig drøm... GIkk ut på at kjæresten ville slå opp etter at hun hadde kysset en annen, men var så utrolig "vivid". Hundrevis av smådetaljer, veldig naturlige omgivelser (et slags tivoli, men veldig tydelig), venner som oppfører seg akkurat som de pleier, med de små quirksene de har. Tenkte til og med under drømmen at dette er så virkelig at det neppe kan være en drøm.

 

Har den klumpen i magen akkurat nå, som ikke vil gi slipp. Skikkelig deppings

 

Vet at kjæresten er veldig glad i meg og alle ville vært utro, men hun drar til London for å studere om 12 dager, og jeg kommer til å jobbe og reise rundt i verden frem til neste år, før jeg drar 5 år til USA, så er ikke noe mulighet for et forhold. Er nok derfor drømmen dukker opp. Gruer meg så alt for mye, hun er en fantastisk jente og forholdet vårt har vært en dans på roser - absolutt ingen krangling eller problemer.

Endret av Error
Lenke til kommentar

Må ramble litt jeg og for jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Har vært ute med en kompis idag og på kino (alene) så det er greit. Forrige innlegget er vel ganske greit, meg og eksen min bor fremdeles sammen.

 

Torsdag kveld var hun ute på byen og hun pleier alltid å komme hjem rundt 3 tiden når ting stenger, og hun sier ellers fra om hun ikke kommer. Jeg vil også vite om hun kommer eller ikke, det har alltid vært avtalen. Når klokken rundet fire ringte jeg hun, og hun svarte ikke. Sendte melding på spurte om hun kom hjem og fikk svar noen min senere om at hun "glemte å si fra" til meg og at hun sov hos en venninne.

Hun kom hjem dagen etterpå, spurte om hun hadde hatt det artig og alt det, men jeg hadde og har fremdeles verdens dårligste magefølelse ang. hvor hun sov inatt.

Jeg spurte hun rett ut "hvor sov du inatt" og hun sa hvor hun sov, merker pronto at hun lyver. Hever stemmen og begynner å kjefte på meg og rett på defensiven. Det var alt jeg trengte å vite, så jeg sa "jeg tror deg ikke."

Hun er ute med venninner nå men jeg må ta meg en skikkelig prat med hun imorgen. Greit at det er slutt, men når vi har vært sammen i over to år og fremdeles bor sammen synes jeg ikke det er kult å ha ONS en måned etter bruddet. Det er så ulikt hun og, så dette er noe jeg ikke kjenner igjen. Selvfølgelig kan det hende hun snakker sant, men jeg har alltid vært såpass naiv og trodd det beste om folk. Rett før jeg eksploderer her jeg sitter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...