Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor svir og klør steinull så grasat?

9088716[/snapback]

 

 

Hvis en person si; er inne på et rom og maler. Vi kaller han (1), og så kommer (2) inn etterhvert. Rett etter (2) kommer (3) med et fat med boller. Vil da (1) merke lukta av bollene før (2) pga at han har vært med malingslukta lengre enn (2) og blitt vant til den?  Eller vil de merke den like fort?

 

Malingen er bare et eksempel, du kan også ta hele den her med en annen sterk lukt :)

9096092[/snapback]

 

Hvorfor svarer ikke folk på mine spørsmål? Er de ikke snedige nok, for vanskelig, eller er det et attentat mot meg? :cry:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Hvor mye hadde man lagt på seg hvis man hadde spist 3KG skjokolade vær dag i en måned? Sånn ca. Bare skjokolade, ingenting annet.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Hvor mange kommuner i Norge har båndtvang?

8990354[/snapback]

Det skulle jeg også likt å visst. Evt. hvilke områder i ulike kommuner som har båndtvang. Synd det ikke finnes noen offisielle samleside på dette fra det offentlige.

 

De generelle føringene er at det skal være båndtvang over hele landet fra 1. april til 20. august. I tillegg er det utvidet båndtvang hele eller deler av året på plasser med tett bebyggelse og plasser med fare for at hunder skal forstyrre og skade dyre- og fugleliv unødvendig mye eller forstyrre og være til bry for folk.

 

Lov om hundehold (hundeloven).

Merk at hver enkelt kommune styrer en rekke av punktene under utvidet båndtvang. Jeg lurer også på hvor man kan finne info om det.

 

Hvor stort/lite må deltrykket til oksygen være for at det skal være dødelig?

8995642[/snapback]

Hvis man ikke hadde vært i fysisk aktivitet men i fin form skal det gå fint å overleve oksygentrykket på Mount Everest. Der er lufttrykket (og partialtrykket av oksygen) ca 1/3 av det ved havnivå. Altså omtrent 1/3 så mye oksygen som det vi puster her. Mulig man overlever ennå lavere oksygeninnhold under spesielle betingelser. Maksimalt partialtrykk av oksygen som man tåler vet jeg ikke, men man tåler i hvert fall å puste rent oksygen så lenge man får en gradvis nedtrapping til vanlig luft. Sykehus behandler ofte intensiv-pasienter med rent oksygen. Det er sikkert teknisk mulig å tåle ennå høyere oksygentrykk, f.eks ved dype dykk og høy oksygenprosent men jeg tror ikke det er gjort mange sånne forsøk på grunn av farene. Man må ha en veldig gradvis avvenning på grunn av en slags dykkersyke-effekt som kan oppstå om man trapper ned oksygeninnholdet for raskt.

 

Kan man bli høyere enn det genene har bestemt? (hvis man ser bort ifra sykdomer som f.eks gjør deg høyere etc)

Hvis genene sier at man kan bli fra 180 til 185.. men hvis man spiser sunnmat og masse proteiner etc.., kan man da bli høyere? f.eks 190-osv?

8995356[/snapback]

For det første kan medisiner gjøre deg høyere, barn med dvergvekst settes på en spesiell kur (med mye sprøyter, før i alle fall), for å gi dem en mer normal høyde.

 

Dietten betyr også mye, det er kjent at den gjennomsnittlige japaner ble adskillig høyere da de la om dietten, og de måtte øke standardstørrelsen for tatamimatter.

8995846[/snapback]

Man kan også forlenge kroppen ved ren mekanisk strekking. F.eks behandles folk med veldig ulik lengde på bena eller dvergvekst med bolter som skrus inn i benet og strekker benet f.eks 0,1mm mer for hver dag. Kroppen kompenserer ved å øke veksten av skjelettet. Det skal vistnok være en langvarig og smertefull behandling.

Lenke til kommentar

På wikipedia står det følgende om Dolce & Gabbana

Dolce & Gabbana is organized into two central lines for adults: D&G and Dolce&Gabbana. D&G generally forms the group's more casual lines with slightly cheaper prices and follows an urban inspiration. D&G follows the trends of culture of the time and is trend-setting, whereas Dolce & Gabbana centralizes on luxury materials and is slightly more expensive than the former. The line does not change as much as D&G, and is influenced by sartorial designs, it is described as "timeless" by Dolce&Gabbana. Dolce&Gabbana purses have an exclusive stamp on the inside.

Link

 

Jeg sitter nå og diskuterer med ei venninne om det som står der. Har jeg forstått teksten rett om det er delt inn i to forskjellige "undermerker" hvorav D&G er billigere og følger trend et-eller-annet, og at Dolce & Gabbana er en noe mer lukseriøs type?

 

Eller er jeg helt på villspor og bør avslutte diskusjonen? :wee:

Endret av 3raz3r
Lenke til kommentar
Man kan også forlenge kroppen ved ren mekanisk strekking. F.eks behandles folk med veldig ulik lengde på bena eller dvergvekst med bolter som skrus inn i benet og strekker benet f.eks 0,1mm mer for hver dag. Kroppen kompenserer ved å øke veksten av skjelettet. Det skal vistnok være en langvarig og smertefull behandling.

9099144[/snapback]

Så vidt jeg husker var dette populært hos asiatiske kvinner med litt penger, om det ikke er det enda. De ville ligne mer på vestlige forbilder.
Lenke til kommentar
På wikipedia står det følgende om Dolce & Gabbana
Dolce & Gabbana is organized into two central lines for adults: D&G and Dolce&Gabbana. D&G generally forms the group's more casual lines with slightly cheaper prices and follows an urban inspiration. D&G follows the trends of culture of the time and is trend-setting, whereas Dolce & Gabbana centralizes on luxury materials and is slightly more expensive than the former. The line does not change as much as D&G, and is influenced by sartorial designs, it is described as "timeless" by Dolce&Gabbana. Dolce&Gabbana purses have an exclusive stamp on the inside.

Link

 

Jeg sitter nå og diskuterer med ei venninne om det som står der. Har jeg forstått teksten rett om det er delt inn i to forskjellige "undermerker" hvorav D&G er billigere og følger trend et-eller-annet, og at Dolce & Gabbana er en noe mer lukseriøs type?

 

Eller er jeg helt på villspor og bør avslutte diskusjonen? :wee:

9099176[/snapback]

 

Stemmer vel det. Dolce & Gabbana er mer ekslusivt enn hva D&G er, om jeg har lest godt nok i motetråden. ^^

Lenke til kommentar
Hvorfor sees jentenes pupper som "sexy" og "intimt" og må derfor tildekkes, og ikke guttenes?

9000999[/snapback]

Jeg synes ikke man-boobs er hverken sexy eller særlig intimt å se på. Jeg synes egentlig det er er litt ekkelt å se menn med "pupper".

 

Hvis man kaster kokene varmt vann inn i et sted hvor det er -20 C, vil det da ta lenger tid for det vannet å fryse enn hvis man kaster kaldt vann inn i det samme stedet?

 

(kanskje litt dårlig formulering av spørsmål, men håper at det blir forstått)

9001102[/snapback]

Godt spørsmål. Jeg har ikke noe like godt svar, men kan fortelle at kokende vann fordamper langt lettere i -20'C enn kaldt vann og dermed fordamper mer av massen enn kaldt vann. Vannet fordamper i et svært tynt sjikt rundt hver dråpe og kondenserer til is/snø når det tynne luftlaget slynges bort fra dråpen. Varmt vann gir dermed mer is/snø umiddelbart enn kaldt vann, men dråpene består nok lengre i flytende form. Alt vannet i dråpene fordamper neppe før det treffer bakken selv om vannet er varmt.

 

Hvor høy er sannsynligheten for at man føder en gutt? Statistisk og teoretisk

9001684[/snapback]

Det spørs hvilken teori du følger. I Norge ble det født 29989 gutter og 28 556 jenter i 2006. Dvs. en sannsynlighet på 0,5122 for at det blir en gutt og 0,4878 for at det blir ei jente.

 

</59>

Lenke til kommentar
Hvor mye hadde man lagt på seg hvis man hadde spist 3KG skjokolade vær dag i en måned? Sånn ca. Bare skjokolade, ingenting annet.

9098382[/snapback]

Du hadde vel neppe klart deg... Vann, vitaminer. Men ellers så varierer det utifra den tidligere vekt, forbrenning osv.

9098477[/snapback]

Du blir vel seende ut sånn her da :wee: Hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...