Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det jeg mente var at hvis man har to personer som begge følger med på Lost. Den ene bor i New York og den andre i Los Angeles. Vil det da si at den personen som følger med på Lost i New York vil se episoden 2 timer før han i Los Angeles og kan derfor avsløre til personen som bor i Los Angeles hva som skjer.

Er du helt sikker på det? Hørtes litt rart ut at de må ha 3 versioner av den samme kanalen.

Det er da noe lignende i norge? på NRK1, Østlandssendingen før Dagsrevyen blir bare sendt på østlandet.

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om er det kanskje et veldig dårlig spørsmål. Det finnes vel mange kjente ting i verden som man ikke har klart å forklart enda, som for eksempel selve universets eksistens.

 

Edit: Den filmen var jo litt kul

Endret av GW
Lenke til kommentar
Flyspørsmål: hvorfor slukkes lysenen i kabinen under take-off og landing?

 

Ren spekulasjon, men mulig det ikke skal forstyrre "navigasjonslysene" som er på utsiden av flyet, slik at andre i luftrommet tydlig ser disse? Kan jo følge opp med noe jeg har lurt på med fly, det ser ut som propellene evt jetemotoren roterer samme vei på alle motorerer på ett gitt fly, det vil jo sette opp et dreimoment som forsøker å vippe flyet, hvorfor roterer de ikke hver sin vei?

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Flyspørsmål: hvorfor slukkes lysenen i kabinen under take-off og landing?

 

Ren spekulasjon, men mulig det ikke skal forstyrre "navigasjonslysene" som er på utsiden av flyet, slik at andre i luftrommet tydlig ser disse?

Det må jo være like viktig, og vanskelig/lett å se disse "navigasjonslysene" uansett om det er under take-off, landing eller stødig flyvning midt oppi lufta.(?)

 

 

Muli det er fordi at de er veldig følsomme intrumenter i kokpiten og at viss det er mye strøm på at de forstyrres elns?

 

EDIT: Eller kanskje det krever mer effekt under letting og landing?

Det med følsomme instrumenter tenkte jeg ikke på, men det høres jo logisk ut. Var også så vidt innom tanken på at det trengs mer energi under letting og landing, men jeg har egentlig ikke peiling.

 

:)

Lenke til kommentar
Kan jo følge opp med noe jeg har lurt på med fly, det ser ut som propellene evt jetemotoren roterer samme vei på alle motorerer på ett gitt fly, det vil jo sette opp et dreimoment som forsøker å vippe flyet, hvorfor roterer de ikke hver sin vei?

 

AtW

Åhh.. Det der var nesten det samme jeg skulle spørre om i dag :p

Bare at mitt spørsmål er:

Er det slik at propellene på et fly (la oss si et Dash 8) snurrer mot hverandre, fra hverandre eller samme vei? Hvis de roterer samme vei, vil jo flyet skyves til en siden, eller i værstefall, som AtW sier, prøve å vippe rundt.

Grunnen til at jeg mener flyet vil skyver én vei, er at faren min jobber på ei ferje, og på den går begge propellene (en foran, en bak) samme vei, noe som gjør at ferja skyves til den ene siden, istedenfor å gå rett frem. Men på ferja han jobbet på tideligere gikk propellene hver sin vei, og ferja gikk rett frem, uten noen store problemer.

Lenke til kommentar
Flyspørsmål: hvorfor slukkes lysenen i kabinen under take-off og landing?

 

Ren spekulasjon, men mulig det ikke skal forstyrre "navigasjonslysene" som er på utsiden av flyet, slik at andre i luftrommet tydlig ser disse?

Det må jo være like viktig, og vanskelig/lett å se disse "navigasjonslysene" uansett om det er under take-off, landing eller stødig flyvning midt oppi lufta.(?)

 

 

Muli det er fordi at de er veldig følsomme intrumenter i kokpiten og at viss det er mye strøm på at de forstyrres elns?

 

EDIT: Eller kanskje det krever mer effekt under letting og landing?

Det med følsomme instrumenter tenkte jeg ikke på, men det høres jo logisk ut. Var også så vidt innom tanken på at det trengs mer energi under letting og landing, men jeg har egentlig ikke peiling.

 

:)

 

Navigasjonlysene er jo mye viktigere under letting og landing, det er mindre forutsigbare flybaner, det er tettere med fly, det er da ting gjerne går galt. Uten at jeg vet om det jeg påstår er riktig av den grunn

 

Jeg tviler på at de er så stupide at de lager instrumenter om ikke tåler at lyset står på når de designer fly, isåfall bør de sparkes hele gjengen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...