Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det norske atomvåpenprosjektet estimerte en kostnad på 2-3 milliarder 1946 kroner for å lage en håndfull (under 20) stridshoder av hiroshima-type. I alle sånne prosjekter er det første eksemplaret dyrest så du sparer ikke så voldsomt mye på å bare lage *en* bombe.

Okei.. Eg tenkjer berre på dette fordi under den kalde krigen hadde Sovjet og USA nok bomber til å øydeleggje jorda 60 gonger (eller noko sånt). Kvifor stoppa dei ikkje berre når dei fant ut at dei hadde nok til å øydeleggje jorda ein gong kvar? Kvifor ikkje bruke pengane på hæren, romforskning el. andre ting? Økonomisk uforsvarleg!

 

Jeg mener å huske at litt av poenget var at hvis f.eks. USA ble angrepet av Sovjet så var det umulig for Sovjet å slå ut/uskadeliggjøre alle bombene, siden det var hundrevis gjemt rundt omkring i landet. Og denne faren, at USA kunne angripe tilbake var noe (den største?) av grunnen til at det ikke ble åpen krig.

Lenke til kommentar
Utrolig mye snedig her. Veldig flott! Her kommer to kjappe;

 

Også.. Teoretisk.. Ville det vært mulig og utrydda smittesykdommer 100% om man kurerte alle mennesker samtidig. F.eks om alle med HIV hadde blitt drept?

 

Du ville ha utryddet alle sykdommer som kun er menneske-menneske. Vi kan fortsatt få smittsomme sykdommer via dyr. Vi har f.eks klart å utrydde kopper helt (med unntak av noen få kulturer i laboratorier)

Lenke til kommentar
Fant det på :D

 

Er det dumt av meg å bare søke UiB, som jeg ikke er helt sikkar på at jeg kommer inn på?

Vi har eget forum for dette.

 

Jeg tror USA og Russland har noen avtaler om felles nedrustning, men hvor bombene blir av vet jeg ikke ...

De blir dearmert og plassert dypt inne i granittfjell.

Lenke til kommentar
Species change over time in the process of evolution. Since DNA can only be modified before birth, a mutation must have taken place at conception or within an egg such that a non-chicken mother laid the first chicken egg.[15][16]

 

The modern chicken was believed to have descended from another closely related species of birds, the red junglefowl, but recently discovered genetic evidence suggests that the modern domestic chicken is a hybrid descendant of both the red junglefowl and the grey junglefowl.[17] Assuming the evidence bears out, a hybrid is a compelling scenario that the egg came before the chicken.

Lenke til kommentar
De blir dearmert og plassert dypt inne i granittfjell.

Hvorfor granitt?

Sikkert bare noe han fant på. :p

 

Skulle tro at gneiss eller kalkstein vil funke like bra, poenget er uansett at ingen kan få våpnenene tilbake i operasjonell stand på noe i nærheten av kort tid. :)

 

Utrolig mye snedig her. Veldig flott! Her kommer to kjappe;

 

Også.. Teoretisk.. Ville det vært mulig og utrydda smittesykdommer 100% om man kurerte alle mennesker samtidig. F.eks om alle med HIV hadde blitt drept?

 

Du ville ha utryddet alle sykdommer som kun er menneske-menneske. Vi kan fortsatt få smittsomme sykdommer via dyr. Vi har f.eks klart å utrydde kopper helt (med unntak av noen få kulturer i laboratorier)

Problemer er uansett at sykdommer dukker opp igjen helt av seg selv så du ville i beste fall fått en rolig periode mens ulike harmløse virus og bakterier kan mutere til å bli noe riktig farlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...