Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du mener cytoplasma, regner jeg med.

Sakset fra wikipedia:

Organelle er et cellelegeme som utfører ulike oppgaver i cellen. De finnes som strukturer i cytoplasmaet hos både eukaryote og prokaryote celler. Noen eksempler er ribosomer, mitokondrier, kloroplaster, lysosomer, peroksisomer og cellekjernen. Ordet organelle betyr egentlig «småorgan».

Det er forresten reklame for Mix. Det hele skal høres litt mer uforklarlig enn det er.

Redigert: Litt sent ute.

Endret av Mikachu
Lenke til kommentar
Jeg spør igjen: blir folket opplyst om at nå er en ny lov blitt laget, slik at alle vet at nå er X ulovlig?

Etter det jeg har hørt, blir mange lovendringer først sendt ut på høring, der interesserte kan kommentere. Jeg kjenner en som ofte kommenterer høringer, selv om han ikke er jurist, dette er en demokratisk rett alle har, men få benytter. Politikere kan velge å gå mot høringsuttalelser om de vil.

Lenke til kommentar
Ren gjetting fra min side: Hvis man bruker ståltråd og ellers har ideelle forhold tipper jeg det går an å bruke trådtelefonen på en kilometers avstand.

 

fjeddiu: Det kalles spådommer og er for det meste brukt som underholdning og ikke ment seriøst. (Noen er jo overtroiske og tror seriøst på sånt). Du finner nok ingen beviser for at det ikke funker før du puler på deg barn og det viser seg å ikke stemme. Dog, han kan jo skylde på at auraen din forstyrret, grønne menn fra mars sendte feile signaler mot han eller noe annet. Treffsikkerheten på spådommene hans er jo hele 50% så det kan jo hende han får rett også.

Hverken jeg eller Pappa tror på det, men han påstår det funker.

En annen: Pappan til pappan min (farfar) kunne også bruke ønskekvist. Han måtte finne vann til bondegården sin, fordi den lå et stykke unna byen. Han trodde ikke på det selv, men pinnen pekte ned, og der pinnen pekte viste det seg at det var hele 3 vannårer som møttes akuratt der.

 

Bra historie :wee:

 

Noen som vet hvordan man skifter navn og hvor lenge man må ha navnet for å skifte tilbake?

Endret av fjeddiu
Lenke til kommentar
Hverken jeg eller Pappa tror på det, men han påstår det funker.

En annen: Pappan til pappan min (farfar) kunne også bruke ønskekvist. Han måtte finne vann til bondegården sin, fordi den lå et stykke unna byen. Han trodde ikke på det selv, men pinnen pekte ned, og der pinnen pekte viste det seg at det var hele 3 vannårer som møttes akuratt der.

 

Bra historie :wee:

Gjort det samme selv mange ganger... bruker tynne stålstaver som jeg bøyer 90grader... der markerer strøm og vannledninger :)

Lenke til kommentar

Utrolig mye snedig her. Veldig flott! Her kommer to kjappe;

 

Sover fisker? Og isåfall; hvordan? Utdyp gjerne ;) Altså "bolle-fisker" slørehaler, gullfisker osv. Min fisk har levd i 1 år og den ligger og flyter titt og stadig, men er aldri i (tilsynelatende) dårlig form når den svømmer eller lignende. Noen ganger kan det virke som den svelger luft og flyter opp til overflaten og ikke orker å ta seg bryet ved å svømme ned p.g.a. presset. Er den lat, syk, eller sover den? :p Jeg syns det bare er artig.

 

Også.. Teoretisk.. Ville det vært mulig og utrydda smittesykdommer 100% om man kurerte alle mennesker samtidig. F.eks om alle med HIV hadde blitt drept?

Lenke til kommentar
Det strekker seg over 3 tidssoner.

 

Serier som starter klokka 8 i NYC starter 7 i Midwest. Men de starter 8 i LA, som er 2 timer etter NYC.

 

Så det vil si at en fyr som ser Lost i New York kan fortelle hva som skjer i episoden til en fyr som bor i Los Angeles da? Siden han får sett den 2 timer før han.

Lenke til kommentar
Hvordan gjør Australia det med sommerferie, har de en lang sommerferie som vi har bare at de har det i juletider eller hva gjør de?

Skoleåret i Australia begynner i slutten av januar og slutter i midten av desember. De har altså en juleferie/sommerferie på 1½ måned. Påskeferien er ofte på et par uker, i tillegg har de enten to ferier i tillegg på omtrent to uker hver eller en nesten en måned ferie rundt juli. Hver skolekrets har sine egne oppdelinger, de eneste "fellesferiene" er jule-/sommer-ferien og påskeferien (og varierer like mye i tidspunkt i året som vår påske, altså 5 uker).

http://www.gold-coast.net/goldcoast/holidays.html

http://www.adm.monash.edu.au/execserv/abou...s/prdsemda.html

Lenke til kommentar

Det norske atomvåpenprosjektet estimerte en kostnad på 2-3 milliarder 1946 kroner for å lage en håndfull (under 20) stridshoder av hiroshima-type. I alle sånne prosjekter er det første eksemplaret dyrest så du sparer ikke så voldsomt mye på å bare lage *en* bombe.

Lenke til kommentar
Det norske atomvåpenprosjektet estimerte en kostnad på 2-3 milliarder 1946 kroner for å lage en håndfull (under 20) stridshoder av hiroshima-type. I alle sånne prosjekter er det første eksemplaret dyrest så du sparer ikke så voldsomt mye på å bare lage *en* bombe.

Okei.. Eg tenkjer berre på dette fordi under den kalde krigen hadde Sovjet og USA nok bomber til å øydeleggje jorda 60 gonger (eller noko sånt). Kvifor stoppa dei ikkje berre når dei fant ut at dei hadde nok til å øydeleggje jorda ein gong kvar? Kvifor ikkje bruke pengane på hæren, romforskning el. andre ting? Økonomisk uforsvarleg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...