Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan du heller ikke si at det er bare de som har perfekt syn som får det frem ?

Jeg har både skjeve hornhinner, løse linser og diverse annet og jeg så hva som stod med en gang jeg så bildet. Så nei, det har ingenting med perfekt syn å gjøre.

 

Ellers er jeg enig med Mats. Har man ikke noe fornutfig å si er det bedre å la være å poste.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Er global oppvarming og drivhuseffekten det samme?

 

Nei, det er det ikke. Når det er snakk om global oppvarming er det fenomenet at jordens gjennomsnittemperatur økder det er snakk om. Drivhuseffekten er et en effekt av atmosfæren hvor den hindrer varme å forsvinne fra jorda. Uten drivhuseffekten hadde gjennomsnittemperaturen på jorda vært ca. -18C. Når det er snakk om global oppvarming kommer ofte det som kalles økt drivhuseffekt inn.

 

Er du interessert så har wikipedia (på engelsk) gode artikler på begge emnene ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan du heller ikke si at det er bare de som har perfekt syn som får det frem ?

Jeg har både skjeve hornhinner, løse linser og diverse annet og jeg så hva som stod med en gang jeg så bildet. Så nei, det har ingenting med perfekt syn å gjøre.

Eg har perfekt syn og såg det også med en gang. Prøv å se på mobilen, liten skjerm gjør det utrolig lett å lese. Og det skal vel i utgangspunktet være mulig for alle unntatt blinde å se det. Er ikke noe spesielt.

Lenke til kommentar
Er global oppvarming og drivhuseffekten det samme?
Drivhuseffekten forårsaker global oppvarming. De er altså ikke det samme, men det er en årsak/virkning-sammenheng mellom dem.

Litt flisespikking, men drivhuseffekten forårsaker i utgangspunktet ikke oppvarming, den holder bare temperaturen stabilt høy. Høyere enn den ville vært uten drivhuseffekten. Økende drivhuseffekt fører derimot til oppvarming (økende temperatur).

 

TheNarsissist: Det er rimelig sikkert at økende drivhuseffekt er årsaken til global oppvarming. (Jordens varmekilder har ikke blitt nevneverdig kraftigere med tida). Men det hersker mer usikkerhet rundt hva som forårsaker økt drivhuseffekt. Mange, men langt i fra alle, mener Økt CO2-innhold i atmosfæren er hovedårsaken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan du heller ikke si at det er bare de som har perfekt syn som får det frem ?

Jeg har både skjeve hornhinner, løse linser og diverse annet og jeg så hva som stod med en gang jeg så bildet. Så nei, det har ingenting med perfekt syn å gjøre.

 

Ellers er jeg enig med Mats. Har man ikke noe fornutfig å si er det bedre å la være å poste.

 

jeg har også skjeve hornhinner og er behandlet for skjelling samtidig som jeg det er forskjellig på høyre og venstre øyne

da burde også jeg oppnå det samme som deg

Lenke til kommentar

Kan du heller ikke si at det er bare de som har perfekt syn som får det frem ?

Jeg har både skjeve hornhinner, løse linser og diverse annet og jeg så hva som stod med en gang jeg så bildet. Så nei, det har ingenting med perfekt syn å gjøre.

 

Ellers er jeg enig med Mats. Har man ikke noe fornutfig å si er det bedre å la være å poste.

 

jeg har også skjeve hornhinner og er behandlet for skjelling samtidig som jeg det er forskjellig på høyre og venstre øyne

da burde også jeg oppnå det samme som deg

 

Kanskje du har feil oppløsning på skjermen din, slik at bildet vises feil? Både jeg og samboer så det uten det minste hint om at det skulle være vanskelig

Lenke til kommentar

Er 1280 x 1024 feil oppløsning ( der er maks for min skjerm) .

Selv når jeg vet hva som skal komme frem så er det vanskelig .

Nå i etter tid får jeg det delvis frem.

 

så de er tydeligvis at man må legge mye fantasi i for å få det frem

Nei, man trenger ikke noe fantasi.

 

Dessuten vil det vises bedre med høyere oppløsning. Men enda enklere er å gå en meter bakover....

 

Edit: rettet

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...