Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er dette en stor mus eller en ung rotte? La en halvliterboks ved siden av for å vise størrelsen. (Tommestokken min er vekk. :( )

 

post-141082-0-84957200-1329573114_thumb.jpg

 

 

Tok forøvrig livet av den med røret til støvsugeren. Følte meg passe mann da jeg dunket til den så blodet spruta! :cool:

Endret av CFM
  • Liker 1
Lenke til kommentar

And se have a winner:

http://www.moonstone-jewelry.com/images/785g_125.jpg

 

Ser nesten sånn ut, bare ikke mønster på siden og området rundt pentagrammet er firkantet.

 

Jeg ser bare ikke han som et stort metalhead. Eldre fyr, tipper sein '40 til midten av '50 modell og underviser et tørt fag :p

Jeg er nesten helt sikker på at læreren din har gått på Sjøkrigsskolen, og bærer den såkalte Valkyrieringen. Se et bilde av ringen helt øverst på denne siden.

 

Jeg innbiller meg for øvrig at denne ringen har endret seg noe over årene, så mindre variasjoner i form kan sikkert forekomme, men gullstjerne på sort bakgrunn er det på alle.

Endret av orjanr
Lenke til kommentar

And se have a winner:

http://www.moonstone...es/785g_125.jpg

 

Ser nesten sånn ut, bare ikke mønster på siden og området rundt pentagrammet er firkantet.

 

Jeg ser bare ikke han som et stort metalhead. Eldre fyr, tipper sein '40 til midten av '50 modell og underviser et tørt fag :p

Jeg er nesten helt sikker på at læreren din har gått på Sjøkrigsskolen, og bærer den såkalte Valkyrieringen. Se et bilde av ringen helt øverst på denne siden.

 

Jeg innbiller meg for øvrig at denne ringen har endret seg noe over årene, så mindre variasjoner i form kan sikkert forekomme, men gullstjerne på sort bakgrunn er det på alle.

 

Selve ringen ser slik ut, men stjernen langt ifra. Men det er sikkert slik som du sier, at ringen har endret seg med årene.

Lenke til kommentar

Jeg leste en interessant teori:

Siden atomer er så vanvittig små, og mange, er det sannsynlig at minst en milliard atomer i kroppen min tidligere har vært en del av kroppen til Mozart, Hitler, Napoleon etc...

Det er rett og slett umulig at ingen av "mine" atomer ikke har vært det!

 

Men...

Jeg tror på denne teorien, siden det er så mange atomer.

Men disse kjente personene jeg nevnte levde for så lenge siden, og atomene har hatt god tid til å spre seg utover.

 

Men hvor mye sprer atomene seg i samtid?

Er det noen atomer i kroppen min, som var en del av Obama i fjor? Jeg har ikke møtt ham. Jeg var i Norge hele tiden.

Kanskje han pissa i en maisåker, og maisen ble solgt på RIMI i Norge?

 

Er det sannsynlig å utveksle noen få atomer med folk i andre deler av verden uten å møte dem? Hvor lang tid ville det ta?

Lenke til kommentar
en romferge er veldig stor og veldig dyr. men hva er den minste tingen som er dyrest ?
Markedets beste prosessorkjerne tipper jeg

Det er en god kandidat. Likevel er det en masseprodusert dings som deler utviklingskostnadene på svært mange kunder. Spesialbygde brikker kan sikkert koste hundretalls ganger mer selv om brikken skulle være mindre.

 

Diamant er ganske dyrt per vektenhet, men det finnes dyrere. Jo vanskeligere å produsere jo dyrere er de. Noen radioaktive stoffer langt ned i det periodiske systemet er svært sjeldne og svært dyre. De kunstig fremstilte isotoper med kort levetid er nok ennå dyrere. Helium3 er vist vanvittig dyrt siden det er svært lite av det på jorda og det har noen svært ettertraktede egenskaper. Antihydrogenkjerner er kanskje det hittil dyreste kunstige stoffet. Det koster i størrelseorden millioner av dollar å produsere hvert atom, om vi tar med en andel av byggekostnadene for anlegget og de konkrete driftskostnadene.

 

Holder på å rydde opp i noen gamle disketter. De skal kastes. Er de restavfall? Elektroavfall? Plast?

Elektroavfall. De er vanligvis laget av plast med bromerte flammehemmere. Selskapene som gjenvinner elektroavfall vet sikkert godt hvordan de skal behandles.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...