Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noe sted jeg kan finne statistikk på hvor mye musikk jeg hører på på spotify?

 

Du kan jo alltids lage en konto på Last.fm. I instillingene til Spotify kan du koble de sammen slik at alt du hører på blir lagret. Men det er statistikk fra øyeblikket du lager kontoen, ikke før. Noe annet vet jeg ikke om.

Endret av Munty
Lenke til kommentar

Du kan jo alltids lage en konto på Last.fm. I instillingene til Spotify kan du koble de sammen slik at alt du hører på blir lagret. Men det er statistikk fra øyeblikket du lager kontoen, ikke før. Noe annet vet jeg ikke om.

Noen avspillere fører statistikk over hva du lytter på, som winamp og itunes. muligheten for at spotify også gjør det er vel liten, men om det er tilfelle så vil disse bli oppført på last.fm-kontoen.

 

EDIT: Den muligheten er så klart ikke liten! Spotify har jo begrensninger på antall låtavspillinger av samme låt, så hvorfor ikke?

Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar

Er det større sjans for å få 7 rette i Lotto om du spiller på samme rekke hver gang? Om du spiller på samme rekke så vil den komme etter hvert, om du da har valgt riktig rekke. Om du hele tiden bytter rekke så gjenstår jo fortsatt den veldig lille sannsynligheten for at du treffer på riktig Lørdag med den rekka.

Om dette ga mening

Lenke til kommentar

I går hadde jeg en heftig rangel ute på byen og en litt kjedelig dagen derpå... :blush: Nå dagen etterpå skulle jeg spise litt ananas på boks, og merket da at det svei noe helt infernalsk på tungen, noe jeg antar skyldes sitrussyren i ananasen.

 

Tingen er det at normalt kan jeg spise ananas helt uten problemer, dvs helt uten svie. Jeg har hørt at tungen har en slags "membran" som beskytter den mot syre. Så jeg har en slags teori om at alkohol bryter ned denne mostandsdyktigheten mot syre.

 

Så da er spørsmålet mitt: Gjør et høyt alkoholkonsum tungen mer følsom for syre?

Lenke til kommentar

Minnepinne?

I hvilket program (eller operativsystem) klikker du på et minnepinne-symbol for å lagre dokumentet du arbeider med?

Synes ikke det var glassklart at det var det han mente. Siden det tydeligvis var så åpenbart for deg kunne du jo kanskje vært så elskverdig å forklart meg det i stedet for å hovere på den måten. Svarer du folk sånn i virkeligheten også eller er det bare på internet?

Lenke til kommentar

Synes ikke det var glassklart at det var det han mente. Siden det tydeligvis var så åpenbart for deg kunne du jo kanskje vært så elskverdig å forklart meg det i stedet for å hovere på den måten. Svarer du folk sånn i virkeligheten også eller er det bare på internet?

Hva han mente var forholdsvis glassklart for meg, ja, i og med bruken av ordet "symbol".

Svaret/spørsmålet mitt var forøvrig ment alvorlig, og ikke ironisk/spydig (ulempen med internett...) -jeg går nemlig ikke rundt med detaljkunnskap om Mac, Linux og andre OS enn Windows; for alt jeg vet kan det godt hende det finnes/brukes.

Lenke til kommentar

Er det noe sted jeg kan finne statistikk på hvor mye musikk jeg hører på på spotify?

 

Du kan jo alltids lage en konto på Last.fm. I instillingene til Spotify kan du koble de sammen slik at alt du hører på blir lagret. Men det er statistikk fra øyeblikket du lager kontoen, ikke før. Noe annet vet jeg ikke om.

 

Interessant program! Men jeg finner ikke noe sted hvor den måler hvor lenge mye musikk jeg har hørt på i en tidsenhet...?

Lenke til kommentar

I går hadde jeg en heftig rangel ute på byen og en litt kjedelig dagen derpå... :blush: Nå dagen etterpå skulle jeg spise litt ananas på boks, og merket da at det svei noe helt infernalsk på tungen, noe jeg antar skyldes sitrussyren i ananasen.

 

Tingen er det at normalt kan jeg spise ananas helt uten problemer, dvs helt uten svie. Jeg har hørt at tungen har en slags "membran" som beskytter den mot syre. Så jeg har en slags teori om at alkohol bryter ned denne mostandsdyktigheten mot syre.

 

Så da er spørsmålet mitt: Gjør et høyt alkoholkonsum tungen mer følsom for syre?

 

Etter det jeg vet så har ananas et område nærmere midten som inneholder den ingrediensen som forårsaker at det svir i munnen. Kutter man ananas på en bestemt måte greier man å unngå dette området og biten man kutter av blir ganske gode uten å svi. Så det kan hende at du bare har vært litt uheldig med boksen din.

Lenke til kommentar
Hva er grunnen til at noen føler at tiden akselererer etter hvert som den går?

Kanskje fordi 10% av livet er hele 3 år ved 30-årsalderen og drøyt 3 måneder ved 3-årsalderen. Ergo føler man i voksen alder at årene fyker omtrent som man følte månedene føk når man var barn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...