Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ser ut som Wolfram viser cirka 60 siffer på en linje (telte litt kjapt). Da måtte du vise cirka 1.750.000 linjer for å se alle sifrene. Eller trykket på "More digits" i Wolfram Alpha 21 ganger, siden den dobler antall linjer med hvert trykk. Dessverre ser det ut som Wolfram Alpha lar deg trykke "More digits" maksimalt seks ganger. :)

 

Jeg tenkte heeeeele tallet, men takk uansett. :)

 

Edit: Haha, 105 millioner, er det i det hele tatt mulig å vise så mange tegn i en tekstfil?

Tekstfilen ville jo hatt 105 millioner tegn. Altså 105 MB. Så det ville vært fullt mulig å lagre det i en tekstfil.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
207360016777216 = kalkulatoren takler ikke så store tall.
Kan jeg på noen måte se det hele tallet dette blir? Jeg elsker store tall!:dribble:

Mnja, skaffe en bedre kalkulator?

 

Jeg husker ikke helt hvordan man konverterer sånne tall til en renere tierpotens: 10x. Er det noen her som tar utfordringen?

 

Hva er det?

En orkan (mothership) som produserer digre haggel "bowling balls".

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Kan vi navngi tallet da?

Nei. Det finnes ikke noe nærliggende tallnavn. De "nærmeste" er ganske fjernt unna. Et par kjente er:

 

googol = 10100

googolplex = 10googol

 

Googol er forresten tallet som har inspirert navngivingen av søkemotoren.

 

Bare for å sette det hele i perspektiv er det beregnet at hele det kjente universet inneholder ca 1082 elementærpartikler. Alt over det er altså rent matematisk/akademisk/teoretisk interesse.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...