Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herr Brun:

 

Man kan vel sette seg på en øde øy/evt høyt på et fjell og sulte ihjel der. Vanskelig, ja, men det skal nok minst like mye til for å være i stand til å tygge av seg sine egne fingre (jeg antar kjeven er sterk nok til å ta leddbånd, og man unngår å knuse bein ved å dele fingeren i leddet), og deretter klare å kvele seg selv på dem.

 

Og når jeg nå har tenkt meg litt om, så mener jeg bestemt at anorektikere har en tendens til å sulte seg ihjel, uavhengig av tilgangen på mat. Folk prøver til og med ofte å tvinge dem til å innta næring, men de dør likevel fordi organene etter en stund svikter.

Lenke til kommentar

Bite av kroppsdeler er ikke noe man klarer uten å stoppe pga smertene. Det er en grunn til at historiene man hører om folk som skjærte av sin egen arm med en sløv stein alltid har sittet fanget klemt bak en stor stein i 3-4 dager før de gikk så drastisk til verks for å redde livet sitt.

Det er ikke noe man bare gjør.

Lenke til kommentar

Bytex, det er ikkje vanleg å prøve å drepe seg utan hjelpemiddel heller. Då skal ein nok vere VELDIG sinnssjuk. Så det går fint å gjere det om hjerna har klikka litt.

 

Vi berre seier dei måtane ein kan drepe seg utan hjelpemiddel på, dei må vel ikkje nødvendigvis vere sannsynlege?

Lenke til kommentar

Bite av kroppsdeler er ikke noe man klarer uten å stoppe pga smertene. Det er en grunn til at historiene man hører om folk som skjærte av sin egen arm med en sløv stein alltid har sittet fanget klemt bak en stor stein i 3-4 dager før de gikk så drastisk til verks for å redde livet sitt.

Det er ikke noe man bare gjør.

 

Nå viser jo eksemplet ditt nettopp at det er noe noen klarer å få til da.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hva har Diskusjon.no tjent / tapt på at jeg er registrert og bruker forumet her?

Jeg har ikke klikket på noen annonser, men har vært registrert siden 2005 og har postet 4557 innlegg.

Du har skrevet mange innlegg, hvorav en god del har interessante/hjelpsomme/morsomme el. Det har gjort at de som allerede er brukere kanskje har blitt mer aktive ved å svare deg eller bli inspirert til å skrive selv. Det har også bidratt til at folk har funnet diskusjon.no via google/linker etc, og dermed skaffet helt nye brukere.

 

Du har dermed bidratt til at folk fortsetter å bruke forumet og nye kommer til, som igjen bidrar til at flere leser artikler på hw.no og de andre sidene, bla via linkene på toppen.

 

Dette bidrar til at flere trykker på reklame både i forumet og på alle søstersidene. Du bidrar også direkte og indirekte til at forumet og søstersidene blir blir oftere linket til og omtalt, og før høyere søkemotorranking og blir oftere snakket om.

 

Det hele er en del i en stor god sirkel. :D

 

Informasjon er penger nå om dagen! Du har nok bidratt en del, ihvertfall ikke motsatt! :thumbup:

Lenke til kommentar

Kanskje ikke det mest snedigste spørsmålet (og beklager hvis det ikke passer her).

 

Men er det mulig å få virus av å lagre et bilde fra nettet?

Isåfall hvordan fungerer det?

I utgangspunktet nei. Jeg har ikke hørt om noen virus som sprer seg fritt via bildefiler.

 

Men det er fortsatt en viss teoretisk mulighet, dersom viruset utnytter en svakhet eller programmeringsfeil i et bildeframvisningsprogram. Hvis for eksempel programmet har en svakhet som gjør at den av og til laster inn bildedata i minneområder som egentlig er forbeholdt andre formål, kan det utnyttes til å laste inn maskinkode i et minneområde som egentlig er forbeholdt kjørbare programmer og dermed bli kjørt som om det var et vanlig program.

 

Men igjen er det en veldig teoretisk mulighet og skal være umulig hvis bildeframvisningsprogrammene er godt programmert i bunn.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

I utgangspunktet nei. Jeg har ikke hørt om noen virus som sprer seg fritt via bildefiler.

 

Men det er fortsatt en viss teoretisk mulighet, dersom viruset utnytter en svakhet eller programmeringsfeil i et bildeframvisningsprogram. Hvis for eksempel programmet har en svakhet som gjør at den av og til laster inn bildedata i minneområder som egentlig er forbeholdt andre formål, kan det utnyttes til å laste inn maskinkode i et minneområde som egentlig er forbeholdt kjørbare programmer og dermed bli kjørt som om det var et vanlig program.

 

Men igjen er det en veldig teoretisk mulighet og skal være umulig hvis bildeframvisningsprogrammene er godt programmert i bunn.

 

Så sjansen er minimal etter jeg hadde meg en tur i diverse tråder her på forumet :p ?

 

Hvilket bildevisningsprogram er å anbefale da? (har windows photo gallery som standard..)

 

Jeg har og hørt noe om "file extension" eller noe lignende, hvor det gjelder hva slags fil bilde er, f.eks blabla.jpeg, men kan være blabla.jpeg.exe?

 

Beklager litt OT fra tråden.

Lenke til kommentar

Jeg har og hørt noe om "file extension" eller noe lignende, hvor det gjelder hva slags fil bilde er, f.eks blabla.jpeg, men kan være blabla.jpeg.exe?

 

Beklager litt OT fra tråden.

Ja, tidligere var det et stort problem at bilder kunne forkle seg som kjørbare filer. Men nå etter at Internet Explorer har sluttet å ukritisk kjøre alt den kommer over og Windows viser en advarsel når den kjører mistenkelige programmer vil jeg tro at det ikke er et så stort problem lenger. Selv om det fortsatt kan skje med uerfarne brukere som trykker "Tillat" på alle advarsler de får.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Er det virkelig ingen generelle regler for om forkortelser skal ha punktum for hvert ord (f.eks. f.eks.) eller bare til slutt (etc., osv. osv.)?

 

Googlet og kan ikke finne dette på hverken sprakrad.no eller korrekturavdelingen.no, bare lange lister man tydeligvis må memorere.

 

Edit: Skriveleif, ironisk nok.

Endret av Überadri
Lenke til kommentar

Er det virkelig ingen for om forkortelser skal ha punktum for hvert ord (f.eks. f.eks.) eller bare til slutt (etc., osv. osv.)?

 

Googlet og kan ikke finne dette på hverken sprakrad.no eller korrekturavdelingen.no, bare lange lister man tydeligvis må memorere.

Man har jo disse:

m.a.o. (med andre ord)

m.m. (med mer, mere)

o.a. (og andre, annet)

o.l. (og lignende)

Lenke til kommentar

Jepp, alle de står på lista til Språkrådet.

 

Men når jeg ikke gidder å slå opp i den, er det noen generelle regler jeg kan følge for å vite om det skal være for eksempel ol. eller o.l.?

 

Edit: Hadde en skrivefeil i innlegget over (retta nå) så var kanskje ikke så lett å forstå hva jeg lurte på.

Endret av Überadri
Lenke til kommentar

Jepp, alle de står på lista til Språkrådet.

 

Men når jeg ikke gidder å slå opp i den, er det noen generelle regler jeg kan følge for å vite om det skal være for eksempel ol. eller o.l.?

 

Edit: Hadde en skrivefeil i innlegget over (retta nå) så var kanskje ikke så lett å forstå hva jeg lurte på.

Mye lettere å tolke det riktig nå ja :)

 

Jeg er ingen ekspert, men har aldri hørt om noen slike regler nei...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...