Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk et par sånne i gave for ca et år siden. Det fungerte over hodet ikke her. Men så tror jeg heller ikke på fjernhealing, tarot og sånne ting så min skepsis ga ikke dingsene noen placebo-effekt i deres favør. Jeg googlet litt rundt temaet og det viser seg at det slett ikke er noe magisk metall. Det er helt ordinært rustfritt stål og finnes blant annet i form av "såpestykker" som reklamerer med at det skal fjerne fiskelukt. Akkurat det samme stålet som man tilbereder fisk i, skjærer opp fisk med. Noen har til og med stålbenk på kjøkkenet. Uten at det fjerner fiskelukt eller andre lukter. Min konklusjon ble i hvert fall at det var bare tull.

 

Men så over til det litt mer konstruktive: Sett skoene i fryseren et døgn (eller ute på trappa en kald vinternatt). Det dreper luktfremkallende bakterier. Tørk skoene raskt og ofte på varmegulv, i skotørker eller lignende. Det hindrer at nye bakterier får fotfeste der. Bruk deodorant-spray i skoene. Det dreper også bakterier og hindrer at nye får fotfeste. Ta av skoene når du er lenge innendørs, f.eks på jobb og skole. Når du begynner å merke at lukten kommer tilbake, gjenta frysing, grundig tørking og deodorant.

Lenke til kommentar

Ser egentlig ikke poenget med "fritidsproblem" stillingen. Altså, hva man bruker fritiden sin på er jo nødvendigvis noe man LIKER å bruke fritiden sin på. Enten det er å spille WoW, bygge modellfly, løse Sudoku, se på TV eller løse kryssord. Det er jo ikke et problem for den som gjør det, siden han åpenbart liker å gjøre det. Hvorfor ser andre på det som "problemer" når man gjør noe de ikke syns er kult?

 

Jeg kan f.eks. si til noen på jobb "Jeg brukte 6 timer i går på å bygge ferdig en legorobot", så sier de "fy faen du har fritidsproblemer". Men jeg har jo ikke det, bare fordi jeg bruker fritiden på noe annet enn det de gjør? Det er jo ikke et problem for meg, når jeg liker å gjøre det.

Lenke til kommentar

Fritidsproblemer finnes. jeg kjenner en som gleder seg til ferien er over, og han kommer seg tilbake til skolen.

Han aner ikke hva han skal bruke juleferien til. Han ender opp med å se på TV og sove.

Han har et handicap som hindrer ham i å dyrke noen som helst form for hobby. Ikke engang data.

 

Hvilket handikap er det snakk om? Blei litt nysgjerrig.

 

EDIT: Eller mente du det som han har et "handikap" som hindrer han i å ha noen hobby. Som en fobi på en måte?

Endret av Munty
Lenke til kommentar

 

 

Kjappt og enkelt:

 

 

EN vanlig kasett funker på den måten at lyden er lagret på bandet i form av elektromagnetisme med forskjellige nivåer på.

I kasettspilleren er det en føler som føler på dette.

 

Denne greia du linker til lager ett elektromagnetisk signal av det signalet som kommer inne på minijacken :)

Lenke til kommentar

Han har ikke svart, så venneforespørselen ligger fortsatt på vent hos han. Har faktisk opplevt det selv, at jeg får både statusoppdateringer og andre ting :p

Snodig opplegg.

Det kan være vennen har satt statusoppdateringer og sånn til å være offentlig. Da kan man jo se dem uansett om man er venn eller ei.

Lenke til kommentar

Er det noen måte et menneske kan drepe seg selv uten noen andre hjelpemiddeler enn seg selv? Altså, ingen objekter, strålinger eller krefter (som gravitasjon eller en kniv :p) - Eneste jeg kan komme på er å svelge tungen?

 

Ganske mange har jo drukna i sitt eget spy, hvis det ikke går under hjelpemidler.

Lenke til kommentar

Er det noen måte et menneske kan drepe seg selv uten noen andre hjelpemiddeler enn seg selv? Altså, ingen objekter, strålinger eller krefter (som gravitasjon eller en kniv :p) - Eneste jeg kan komme på er å svelge tungen?

 

Du kan sikkert prøve å bite av deg fingrane og kvele deg på dei.

Lenke til kommentar

Man skal nok klare å sulte i hjel (eller mer sannsynlig, tørste i hjel) om man har god nok selvkontroll, men kroppen har overlevelsesinstinkt og jeg tror det er ekstremt vanskelig å ikke drikke når kroppen er på randen av utmattelse og vann er tilgjengelig. En må i så fall låse seg selv inne eller noe, og da er en vel over på hjelpemidler.

 

Å bite av seg fingrene og kvele seg på de hørtes egentlig ut som en løsning, noen som vet om kjeven er sterk nok?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...