Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor har nesten alle busser, trailere o.l felger framme som stikker utover mens felgene bak går innover?

9216291[/snapback]

Noen??

9218273[/snapback]

Bakaksen har fire hjul, dvs to på hver felg. Det er for enklet sakt bare to felger boltet/sveist fast.

Kan se det tydelig her:

http://www1.istockphoto.com/file_thumbview...truck_wheel.jpg

http://www.hankstruckpictures.com/pix/truc...14/100_0468.jpg

 

At felgen foran stikker ut har noe å gjøre med at selve aksen kan svinge og "gjemmer" bremsene slik som du ser på vanlig bil.

http://www.hankstruckpictures.com/pix/truc...14/100_0470.jpg

Hvis felgen hadde vært omvendt på dette bilde hadde hjulet stått ganske langt ute.

Lenke til kommentar
var snak om sånne kvegdyr ja :) . Heter det kuer eller kyr?

Kyr. De kan i hvert fall vasse i vann til helt opp under buken, men jeg vet ikke om de kan svømme.

 

Og vil man være ignorant hvis man enda mener at menneskeskapt CO2 ikke er kjempefarlig, snakker om alle klimaproblemene som blir omtalt i media hele tia?

9219177[/snapback]

Nei. Forskere over hele verden er fortsatt sterkt uenige med hverandre. Ganske delt på midten så vidt jeg forstår. At norsk media har en overveldende dekning av den ene siden synes jeg faktisk er urovekkende. Nesten som en medieskapt sensur av objektive opplysninger. Men nå er det vel ikke objektivitet som selger aviser heller akkurat.

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på en krokodille og en alligator?

9219347[/snapback]

"Alligatoren har en kortere og bredere snute, og den fjerde tanna i underkjeven går inni et hull i overkjeven så den ikke er synlig når munnen er lukket."

 

Eller noe sånt. Det med snuten stemmer i alle fall.

Lenke til kommentar
Og vil man være ignorant hvis man enda mener at menneskeskapt CO2 ikke er kjempefarlig, snakker om alle klimaproblemene som blir omtalt i media hele tia?

9219177[/snapback]

Nei. Forskere over hele verden er fortsatt sterkt uenige med hverandre. Ganske delt på midten så vidt jeg forstår. At norsk media har en overveldende dekning av den ene siden synes jeg faktisk er urovekkende. Nesten som en medieskapt sensur av objektive opplysninger. Men nå er det vel ikke objektivitet som selger aviser heller akkurat.

9219321[/snapback]

nettopp. Daglig leser jeg si;D eller hva søren det heter til frokosten og alt det som sies er bare at menneskeheten ødelegger for seg selv osv osv, ned med co2 blablabla. og etter å lest i VG så er det søren ikke rart... Alle kritikere som uttaler seg blir møtt med samme holdning som karikaturtegningene av mohammed, og hvor tåpelige de er osv... Jaja, ned med Norge :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...