Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Apropos lydfrekvens ... jeg hadde en prat med en lydteknikker i natt, og grunnet et litt for høyt alkoholinntak fra hans side, var ikke alt han sa like klart. Det han skulle frem til, var at hvis man stiller inn bassfrekvensen på et visst nivå, kan man fremkalle visse følelser i mennesket. Han brukte et eksempel hvor et utested hadde hatt bassfrekvensen stilt inn feil, og dermed gikk barsalget dårlig, grunnet kvalme hos gjestene. Lydteknikkeren endret bassfrekvensen til et nivå som skulle gjøre gjestene kåte fremfor kvalme, noe som visst nok gjorde at dansegulvet fylte seg, og barsalget gikk så det suste.

 

Noen som vet hvordan dette fungerer?

9211312[/snapback]

 

Hørte noe lignende ang. soundtracket til filmen Resident Evil, en av artistene skulle angivelig ha gjort dette for at filmen skulle oppleves som ekstra skummel. Men det kan jo bare være en urban myte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan jo enkelt overleve, så lange du er en viss lengde fra båten, eksplosjonen gir bare en trykk i vannet. Ikke noe særlig varme...

 

Korriger meg hvis jeg tar feil. :)

9213318[/snapback]

 

Man kan overleve alle meneske skapte explosjoner bare man er langt nok vekke ifra dem.

 

Tenker på sånn som man ser på actionfilmer, hvor helten treffer vannet idet det smeller. Vil man da overleve?

Lenke til kommentar
Hørte noe lignende ang. soundtracket til filmen Resident Evil, en av artistene skulle angivelig ha gjort dette for at filmen skulle oppleves som ekstra skummel. Men det kan jo bare være en urban myte?

9212917[/snapback]

 

Marilyn Manson var med å lage soundtracket til Resident Evil, og når han gjorde det så la han inn høyfrekvente lyder (slike som f.eks. hunder kan høre) i noen av sangene slik at hunder går helt bananas når de hører de. :!:

 

EDIT: Jeg har Resident Evil DVDen, og på et av intervjuene der så snakker de om dette.

Endret av Emomilol
Lenke til kommentar
Man er da virkelig ikkje bevisstløs når man sover...

9208304[/snapback]

Hehe, jo? Bortsett frå enkelte folk som er bevisste i enkelte draumar, er man heilt klart bevisstlaus når ein søv.

9208942[/snapback]

Tja, når man drømmer er man jo bevisst.

9213799[/snapback]

Så du får med deg hva som skjer rundt deg når du sover? F.eks om det setter seg en fugl i vinduskarmen eller en mygg stikker deg?

Lenke til kommentar
Man er da virkelig ikkje bevisstløs når man sover...

9208304[/snapback]

Hehe, jo? Bortsett frå enkelte folk som er bevisste i enkelte draumar, er man heilt klart bevisstlaus når ein søv.

9208942[/snapback]

 

Tja, når man drømmer er man jo bevisst.

9213799[/snapback]

Nei, for hvis man er bevisst mens man drømmer, vil man da kunne gjøre hva enn man vil, og tenke over hva som skjer og nettopp være bevisst, ved visshet at man drømmer.

 

Folk som praktiserer bevisst drømming (aka. "lucid dreaming") bruker mye tid på å klare å bli bevisste under drømmer. Dette gjøres ved å gjøre underbevisste handlinger og rutiner. Er du mer interessert (kanskje du vet dette fra før?) så kan du sjekke "Lucid Dreaming" tråden vha søkefunksjonen.

Lenke til kommentar
Hvor mye ødelegger egentlig en real fyllekule i uka for treninga?

Er en tråd om nøyaktig dette i Trenings-forumet, leste for ikke så altfor lenge siden.

Vet ikke hvor langt bakover den er i sidene, men ett raskt søk kan vel sikkert finne den igjen tenker jeg.

 

Edit: Gee i was rigth! 2 stk tilogmed!

Jeg vet den ene drar på åra, og den andre på månedene, men svarene der er like aktuelle den dag i dag.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...3&hl=+fyllekule

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...5&hl=+fyllekule

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Hvorfor er det ofte/alltid en rød og hvit spiral som snurrer rundt utenfor frisørsalonger?

Har aldri, i hele mitt liv, sett dette før, så tviler på at det er utafor så altfor mange.

9215042[/snapback]

 

Nåvel, noen ganger da. Men det er ofte sånne spiraler på film, det er veldig typisk frisøraktig. Så en senest for 20 minutter siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...