Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er som når du mister en am f.eks, det gjør nok ikke så vondt som man skal innbille seg (selv om jeg ikke tviler på at det gjør vondt :ph34r:)

 

Rett og slett fordi nervene er der for å fortelle deg at noe er farlig og at man skal holde seg unna, og når man er nær noe som er såpass varmt/kaldt trenger ikke nervene å si noe mer enn "kom deg til helvette" unna før hjernen skjønner resten selv.

(som med en arm, da skjønner gjernen det rimelig fort)

Lenke til kommentar
hvorfor er det sånn at ekstremt varme ting noen ganger oppfattes som kalt når du kjenner på det?

9215156[/snapback]

Har du noen eksempler. Jeg kjenner meg ikke igjen.

____________________

 

Spørsmål: Hvorfor gir noen meltyper bedre heving av deigen enn andre meltyper. Hvilke egenskaper ved melet styrer hevingsevnen? Mengden fiber? Typen fiber? Mengden karbohydrater? Noe annet? Kan jeg finne ut hvor godt et mel hever bare ved å lese på pakken? I så fall hvor?

Lenke til kommentar
hvorfor er det sånn at ekstremt varme ting noen ganger oppfattes som kalt når du kjenner på det?

9215156[/snapback]

Har du noen eksempler? Jeg kjenner meg ikke igjen.

 

9215363[/snapback]

 

har et eksempel ja: føle om vannet i krana er varmt. når vannet er på sitt varmeste føles det som kaldt det første sekundet man kjenner på det. :hmm:

Lenke til kommentar

Hvis det stemmer at alle kommer ifra afrika og når istiden kom så flytta enkelte mennesker opp til norden.. Når tiden gikk så ble dem hvitere i huden!

Hva var det som gjorde dem hvitere i huden? kulden? Og hvor mange år(hundre/tusen) tokk det før den første ble hvit?

Lenke til kommentar
Hvis det stemmer at alle kommer ifra afrika  og når istiden kom så flytta enkelte mennesker opp til norden.. Når tiden gikk så ble dem hvitere i huden!

Hva var det som gjorde dem hvitere i huden? kulden? Og hvor mange år(hundre/tusen) tokk det før den første ble hvit?

9216181[/snapback]

 

har hørt på skolen at sola ikke er like sterk oppi nord. Jag har også hørt at hvis folk nær ekvator flytter til f.eks Norge, så må de spise masse med C vitaminer i, kan det være en sammenheng?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

D-vitamin meine du? ja, det skal eg meine. Eg veit iallefall at muslimske kvinnor får oftare beinskjørheit enn "vanlege" kvinnor fordi dei ikkje får nok D-vitamin her oppi nord

Lenke til kommentar
Fixed

9216410[/snapback]

Politisk korekthet er viktig. :ermm:

 

Apropos forbudte ting; er det slik at Cubanske sigarer er forbudt i USA, fordi de kommer fra Cuba?

Er det derfor fordi USA har boikottet Cuba?

9217224[/snapback]

 

Det er ikke snakk om politisk korrekthet, MEN KORREKTHET.

 

Hvis du faen tror noen fysiske egenskaper har med religionen å gjøre hos folk så burde en gå tilbake til barneskolen.

Lenke til kommentar
Det kan meget godt ha noe med religionen å gjøre hvis den tilsier et kosthold som ikke gir riktig næring, uten at jeg skal påstå at det er tilfelle her.

9217699[/snapback]

 

Ja, men nå var det jo som sagt grunnet geografisk plassering og hud. Altså mørkhudede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...