Eaan Skrevet 19. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2010 Hvem vinner paradise hotell? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2010 Hvem vinner paradise hotell? Det er ikke et snedig spørsmål, enten så vet ingen av oss det, eller så lekker det ut i media, og du kan finne ut av det selv. AtW Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 19. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2010 Der finst også en spoilertråd på diskusjon, mulig det står der. Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 19. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2010 Hvem vinner paradise hotell? Tine Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2010 Er det normalt at man kan steke egg på utedelen av en Panasonic varmepumpe?!? Hvis den står i air-condition-modus kan den bli veldig varm, men det kan også være et tegn på at kjølinga av utedelen fungerer dårlig. Sjekk og evt rens/støvsug filtret i utedelen. Og ikke minst: fjern alle rester av stekt egg ... (Det heter vel egentlig "air conditioning", selv om de fleste som driver med slikt skriver "air condition" - enten fordi de ikke vet bedre, eller fordi "kunden alltid har rett".) Lenke til kommentar
MogensAlfonse Skrevet 19. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2010 Ja, restene er fjernet Det smakte ikke særlig godt uansett... Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 19. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2010 Hva skjer dersom man har en blybeholder som har et sylinderformet hull i seg fylt med vann. (tykkelsen på blyet er tykt nok til at den tåler utrolig høyt trykk) Så har man en blysylinder som passer perfekt ( 100% inn i sylinderhullet i beholderen ). La oss si beholderen er fylt opp halvveis, og en hydraulisk press presser blysylinderen ned i hullet med vann for full kraft, hvordan vil vannet reagere? Vil vannet holde igjen for trykket, dersom den ikke har noen mulighet for å unnslippe oppover? Vil til slutt trykket bli så stort at blybeholderen sprekker? Håper dere skjønner spørsmålet og greia ^^, Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 19. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2010 Håper dere skjønner spørsmålet og greia Om vann lar seg komprimere? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 19. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2010 Vann er vel tilnærmet inkompressibelt så blybeholderen vil sikkert sprekke når trykket er høyt nok. Tror vannet blir litt varmt også. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 19. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2010 Hvem vinner paradise hotell? Tine og... Emil vel? Jeg tror hvertfall det er.. Emil og Tine eller Thea. Husker ikke helt hvem av jentene, men fikk høre det av noen hvertfall. Virker logisk og troverdig. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 19. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg lurer på om man hører skuddet fra en pistol når man blir skutt i hodet eller et annet sted som gjør at man dør spontant. Eventuelt hvor langt unna man må bli skutt fra for å høre skuddet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg lurer på om man hører skuddet fra en pistol når man blir skutt i hodet eller et annet sted som gjør at man dør spontant. Eventuelt hvor langt unna man må bli skutt fra for å høre skuddet. Tenker du på å dø momentant? Jo lengre unna du er jo lengre etter kula kommer lyden, så det minsker jo sjangsen for å høre det. AtW Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 19. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2010 Momentant ja, selvfølgelig det jeg mente. Kulen går raskere enn lyden, ja? Beklager for min uvitenhet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2010 Momentant ja, selvfølgelig det jeg mente. Kulen går raskere enn lyden, ja? Beklager for min uvitenhet. Kuler går normalt sett fortere enn lyden ja. AtW Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 19. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) 9mm som brukt i f.eks Glock-pistoler kan ha hastighet helt ned i 300-305 m/s, noe som er saktere enn lydhastigheten i luft, dermed vil lyden kunne komme fram før kula, om du rekker å oppfatte den og eventuelt reagere er en annen sak. Endret 19. mai 2010 av E.C. Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 19. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg lurer på om man hører skuddet fra en pistol når man blir skutt i hodet eller et annet sted som gjør at man dør spontant. Eventuelt hvor langt unna man må bli skutt fra for å høre skuddet. Tenker du på å dø momentant? Jo lengre unna du er jo lengre etter kula kommer lyden, så det minsker jo sjangsen for å høre det. AtW Hvis en fyr blir skutt på ca 2 km avstand med en sniper så tar det ca 1-1,5 sek før kula kommer frem, så da burde han oppfatte lyden Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 19. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2010 Lydens hastighet er ca 340 m/s i luft, så du vil absolutt ikke oppfatte lyden før kulen treffer. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg lurer på om man hører skuddet fra en pistol når man blir skutt i hodet eller et annet sted som gjør at man dør spontant. Eventuelt hvor langt unna man må bli skutt fra for å høre skuddet. Tenker du på å dø momentant? Jo lengre unna du er jo lengre etter kula kommer lyden, så det minsker jo sjangsen for å høre det. AtW Hvis en fyr blir skutt på ca 2 km avstand med en sniper så tar det ca 1-1,5 sek før kula kommer frem, så da burde han oppfatte lyden Det tar 6 sekund for lyd å gå 2km i luft. AtW Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 19. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg lurer på om man hører skuddet fra en pistol når man blir skutt i hodet eller et annet sted som gjør at man dør spontant. Eventuelt hvor langt unna man må bli skutt fra for å høre skuddet. Tenker du på å dø momentant? Jo lengre unna du er jo lengre etter kula kommer lyden, så det minsker jo sjangsen for å høre det. AtW Hvis en fyr blir skutt på ca 2 km avstand med en sniper så tar det ca 1-1,5 sek før kula kommer frem, så da burde han oppfatte lyden Det tar 6 sekund for lyd å gå 2km i luft. AtW ahh trodde ikke at det var så mye :S leste det på et engelsk forum jeg hehe Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 19. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2010 Så, man vil ikke, uansett avstand, oppfatte lyden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå