Herr Brun Skrevet 17. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2010 Tja. Å skjenke en dame så full at hun ikke vet hva hun gjør, og deretter ha frivillig sex med henne, han vel regnes som voldtekt? Du kan forresten lure meitemakk til å tro at det regner ved å starte en motor. Jeg hadde et bensinaggregat på hytta, og når det hadde stått på i hagen en stund, kom makkene opp av plenen. Det er ikke bare "kan" regnes som voldtekt, det er voldtekt. Og jeg tipper du lurer dem til å tro at det er et jordskjelv på vei eller lignende. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2010 (endret) I så fall er ordet "voldtekt" misvisende. Det er ølspandering, ikke vold inne i bildet. Vet du om begrepet "voldtekt" ville blitt brukt i en rettssal i en sak som denne? Klart man blir tiltalt for NOE, men HVA? Jeg snakker ikke om å bestige en bevisstløs dame, men at hun er så pass våken at hun klarer å si "ja", og helt tydelig samtykker. Selv om hun aldri ville gjort det om hun var edru. Endret 17. mai 2010 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 17. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2010 Tja. Å skjenke en dame så full at hun ikke vet hva hun gjør, og deretter ha frivillig sex med henne, han vel regnes som voldtekt? Det er ikke bare "kan" regnes som voldtekt, det er voldtekt. Hvordan vet en person, som skjenker en annen person, når denne andre personen er så full at han/hun ikke vet hva hun gjør? Lenke til kommentar
MogensAlfonse Skrevet 17. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2010 Er det mulig å bli kvitt luften man får i fluken når man fluketester? Hvis ikke, hvor lenge varer en Ebergon NX9 fluke? Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 17. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2010 Hva er best som isolasjon i hus; Glava eller fjær? Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 17. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2010 Hva er best som isolasjon i hus; Glava eller fjær? Best, eller best gjennomført? fjær er nok mye mye dyrere. Alt i alt er nok glava bedre, med tanke på fukt, pris, brannfare og hvor enkelt det er å rulle den ut et kjapt google søk ga meg denne pdf'en, her står det mer om de kjente issolasjonsmaterialene. Lenke til kommentar
Jonern Skrevet 17. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2010 Jeg lurer fryktelig på hva denne greia på bildet er! Du finner de nedfelt i mange fortau rundt omkring og jeg har aldri skjønt hva de er til. Beklager dårlig kvalitet på bildet, men er tatt med mobilkamera uten å pusse linsa Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 17. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2010 (endret) Det er sånn greie som føler etter snø og varmer opp fortauet hvis det er snø det tror jeg. Serr ut som det er 2 ledninger som går over der og hvis den føler kontakt mellom de to så skrur den på varme. Endret 17. mai 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 17. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2010 Tja. Å skjenke en dame så full at hun ikke vet hva hun gjør, og deretter ha frivillig sex med henne, han vel regnes som voldtekt? Det er ikke bare "kan" regnes som voldtekt, det er voldtekt. Hvordan vet en person, som skjenker en annen person, når denne andre personen er så full at han/hun ikke vet hva hun gjør? Og er det ikke ens eget ansvar å passe på at man ikke blir så full at man gjør noe dumt? Da jeg gikk med 40 ballonger i dag, kom jeg til å tenke på noe. Hvor mange heliumsballonger kreves det for å løfte et menneske på 70 kg? Hvor blir det av ballongene som ungene mister? Hvor langt driver de i lufta før de kommer ned til bakken? Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 17. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2010 Hva er best som isolasjon i hus; Glava eller fjær? Det er nok Glava, men jeg mener å ha hørt at stålull er bedre igjen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2010 (endret) Var det ikke mythbusters som testet fysisk hvor mange ballonger som trengtes for å løfte en av dem? Det var uhorvelig mange, hvertfall. Endret 17. mai 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 17. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2010 Hvis jeg ikke tar helt feil var det 50000 ballonger for å løfte en 4-åring Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2010 . Litt off topic, men ser ikke braniac logoen veldig ut som adam fra mythbusters? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2010 (endret) Riktig, det var Brainiac som testa det. Greide ikke komme på navnet. Jeg husket nemlig at Richard "Hamster" Hammond var med i programmet, og det er jo ikke Mythbusters. Endret 17. mai 2010 av Bytex Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 17. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2010 . Litt off topic, men ser ikke braniac logoen veldig ut som adam fra mythbusters? Nja, litt kanskje. Vet da hvem som ligner på Jamie Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2010 Riktig, det var Brainiac som testa det. Greide ikke komme på navnet. Jeg husket nemlig at Richard "Hamster" Hammond var med i programmet, og det er jo ikke Mythbusters. Mythbusters har vel også testet det om jeg ikke husker feil, og de brukte bare små ballonger tror jeg. AtW Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2010 Ad voldtektsdiskusjonen: Den som: a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller c) ved vold eller ved truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv, straffes for voldtekt med fengsel inntil 10 år. Ved vurderingen av om det er utøvd vold eller truende atferd eller om fornærmede var ute av stand til å motsette seg handlingen, skal det legges vekt på om fornærmede var under 14 år. Hvis noen er så full at de ikke er i stand til å motsette seg handlingen, så har du ikke lov til å ha sex med dem. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2010 Ad voldtektsdiskusjonen: Den som: a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller c) ved vold eller ved truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv, straffes for voldtekt med fengsel inntil 10 år. Ved vurderingen av om det er utøvd vold eller truende atferd eller om fornærmede var ute av stand til å motsette seg handlingen, skal det legges vekt på om fornærmede var under 14 år. Hvis noen er så full at de ikke er i stand til å motsette seg handlingen, så har du ikke lov til å ha sex med dem. Om begge er like fulle da? Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 17. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2010 (endret) Ad voldtektsdiskusjonen: b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller Hvis noen er så full at de ikke er i stand til å motsette seg handlingen, så har du ikke lov til å ha sex med dem. Hva menes her med det å "motsette" seg? Si "nei" eller være i stand til å dytte den andre personen unna, eller noe annet...? Selv om man er i stor grad alkoholpåvirket så er man vel i stand til å "motsette seg" handlingen? Edit: Hvis man er i stand til å si "ja" til sex, så er man vel også i stand til å si "nei", ergo motsette seg? Endret 17. mai 2010 av J-Core Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå