Gå til innhold

Bør det være lov å diskutere kjøp av gull++ i WoW?


Bør det være lov å diskutere kjøp av gull++ i WoW på forumet?  

273 stemmer

  1. 1. Bør det være lov å diskutere kjøp av gull++ i WoW på forumet?

    • Ja
      152
    • Nei
      136


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tipper forumet også kommer til å bli invadert av folk som vil kjøpe gull, selge kontoer eller vite hvilken bot som er "best" om det blir forandring i reglene.

 

Forumet fungerer utmerket som det er nå. Hvorfor forandre det? Kommer bare til å bli masse ubrukelige tråder som diskuterer emner som er ødeleggende for spillet.

Lenke til kommentar
Det som burde være det primære utgangspunktet for hvordan reglene for WoW-forumet skal se ut burde vel være å ta sikte på å gjøre forumet så behagelig, attraktivt og konstruktivt som mulig for WoW-spillere å diskutere i, eller?

8786658[/snapback]

 

Jeg er helt enig med deg i det, men jeg synes det burde være rom for å diskutere dette uten at tråder stenges og brukere blir bannet.

 

Jeg håper virkelig ikke det kommer til å sverme av tråder om goldsellers/boting/accounts etc. OM det skulle bli åpnet for muligheten å starte tråder i disse sjangrene, jeg ønsker bare at man kan ha en mulighet faktisk til å diskutere det, jeg har sett flere ganger seriøse diskusjoner om goldsellers etc. bli stengt fordi dette strider imot forum-reglene, og det synes jeg er synd.

Lenke til kommentar
Jeg tipper forumet også kommer til å bli invadert av folk som vil kjøpe gull, selge kontoer eller vite hvilken bot som er "best" om det blir forandring i reglene.

8786697[/snapback]

 

 

Helt seriøst, det er snakk om å diskutere det, ikke "kjøpe gull, selge accounts", dette er jo forbeholdt bruktmarkedet, og det vil uansett stride imot retningslinjene til diskusjon.no og de trådene vil jo umiddelbart bli stengt.

Lenke til kommentar
Jeg tipper forumet også kommer til å bli invadert av folk som vil kjøpe gull, selge kontoer eller vite hvilken bot som er "best" om det blir forandring i reglene.

8786697[/snapback]

 

 

Helt seriøst, det er snakk om å diskutere det, ikke "kjøpe gull, selge accounts", dette er jo forbeholdt bruktmarkedet, og det vil uansett stride imot retningslinjene til diskusjon.no og de trådene vil jo umiddelbart bli stengt.

8786720[/snapback]

Helt seriøst, om reglene blir forandret, hva stopper folk i å registrere en ny bruker og lage følgende tråder:

 

"Hvor mye kan jeg få for en level 70 [insert class her]?"

"Hvilken gold seller er best?"

"Hjelp, svindlet av [insert random gold seller firma her]!11oneone"

"Hvilken bot blir ikke oppdaget av Blizzard?"

 

Osv osv osv osv osv. Jeg kan ikke skjønne at dette bidrar til å gjøre forumet bedre. Jeg kan skjønne at det kanskje ville vært fint med en stor, konstruktiv tråd om hvor man bør kjøpe gull, eller noe sånt, men det kommer ikke til å stoppe der.

 

I tillegg ødelegges spillet av å jukse.

Lenke til kommentar

Det har vært flere tråder med diskusjoner rundt goldselling og botting her tidligere. Disse har kun resultert i flamewars og generell dårlig stemning, helt uten noen slags form for konstruktiv utvikling.

 

Det er tragisk å se at dette temaet tas opp igjen og igjen...

Lenke til kommentar
Fordi jeg kjenner folk som kjøper gull og jeg bryr meg ikke om folk gjør det. Selv syntes jeg det er artig å tjene gullet mitt selv i wow. Men har så altfor god forståelse for de som kjøper det istedet.

Sikkert gøy å måtte farme mer og mer fordi servern din flommer over av gull slik at prisene skyter i været.

Lenke til kommentar
Diskusjon burde absolutt være lov, men linking burde ikke være tillatt.

8786762[/snapback]

Hva er poenget med å diskutere da?

Edit: Hvorfor skal man diskutere ting som strider med Blizzards regler, jeg skjønner fortsatt ikke dette.

Endret av Minus
Lenke til kommentar
Diskusjon burde absolutt være lov, men linking burde ikke være tillatt.

8786762[/snapback]

Hva er poenget med å diskutere da?

Edit: Hvorfor skal man diskutere ting som strider med Blizzards regler, jeg skjønner fortsatt ikke dette.

8789911[/snapback]

Helt enig. Den diskusjonen bör ikke forekomme her syns jeg.
Lenke til kommentar

Eg må få presisere, i tilfelle nokon var i tvil, at utfallet av undersøkelsene ikkje vil bestemme om det skal bli akseptert eller ei. Det blir kun brukt som ein del av vurderingen, til slutt vil det bli avgjort internt. Årsaken til at desse undersøkelsene vart gjort er for å få dykk som brukarar med i diskusjonen i staden for å etablere regler som kun er diskutert internt. Tenkte eg ville opplyse om dette sidan det ikkje kom så godt fram i førstepost.

 

Undersøkelsene vil sannsynlegvis snart bli avslutta, det ser ut som dei fleste har fått avgitt sin stemme. :)

Lenke til kommentar

Nei. I og med at å kjøpe gull strider imot EULA'en bør det være ulovlig å diskutere hvor man får kjøpt billigst gull eller hvilken gullside som er mest pålitlig. Regner med det fremdels vil være lov å diskutere om kjøp av gull er moralskt riktig. Se bare på hvordan piratkopiering regelen håndteres her på forumet. Man skrive side opp og side ned om piratkopiering, så lenge man ikke gir linker/anvisning til sider der det kan skaffes. Så jeg tviler på at noens "ytringsfrihet" på forumet blir særlig innskrenket.

Endret av Ant1
Lenke til kommentar

Om man ønsker å kjøpe gull, så er jo det lett å finne med et søk på google. Jeg foreslår et underforum for disse tvilsomme aktivitetene som går på account-bytte og gullsalg. Man kunne for eksempel tillatt gull trading mellom spillere på forskjellige servere, men forby å henvise til gullselgere.

 

Piratkopiering er noe som faktisk er ulovlig ved norsk lov, og diskusjon.no ville risikert reaksjoner fra plateselskaper (som desverre har en del makt gjennom advokater), eller til og med myndigheter. Blizzard har for lite kapasitet til å kontrollere hva som diskuteres på internett, og har lite makt over store forum som Diskusjon.no. Og la oss nå ikke følge EULAen til punkt og prikke, for den er jævlig urettferdig.

 

Edit: Somethingawful sitt wow-forum er et godt eksempel på hva jeg mener.. Du kan spørre om hva som helst, accounter trades i en sticky, og folk er intelligente nok til å handle gull uten å annonsere det for hele forumet.

Endret av DoNotWant
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si at jeg ser logikken i at "dette er i følge Norsk lov legalt - ergo må det tillates på diskusjon.no sine sider"

 

Saken er jo den at gullkjøp under enhver tvil er svært ødeleggende for WoW-communitien - og dette forumet er til for WoW-communitien!

 

Når faktum er at gullselgerne stjeler kontoene til WoW-spillere, for så å stjele alle eiendelene som de respektive spillerne har brukt tid og krefter på å tilegne seg, for så igjen å omsette disse til gull som de selger tilbake til andre spillere, hvordan kan man da som WoW-spiller si at man støtter dette??

 

Hvordan kan et forum som ønsker å framstille seg selv som seriøst, tillate underbygging av en slik ativitet på sine sider?

 

Svaret burde være innlysende for alle: det kan ikke tillates.

 

Å referere til at virtuellt tyveri ikke er forbudt ved norsk lov, viser bare mangelen på noen som helst slags sterke argumenter for å tillate dette.

Lenke til kommentar

Altså, hvorfor skulle ikke pollen være representativ for hva brukerene her mener?

 

Man skal ikke måtte skrive et innlegg for å bli tatt hensyn til når det er en poll.

 

Angående argumentasjonen så tror jeg faktisk de fleste moderatorene her er oppegående nok til å faktisk ha tenkt igjennom disse argumentene før det ble laget en poll her.

 

Isåfall, hvorfor åpnet de for kommentarer?

 

Jeg tror det er som med politiske debatter. Ja, SMS-avstemmingen vil gi deg et resultatet "Billig sprit!" "Hiv dem ut, alle sammen!", men argumentene blant fagpersonene som debatterer er faktisk bedre enn blant bermen som stemmer via SMS.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...