Gå til innhold

Bør det være lov å diskutere kjøp av gull++ i WoW?


Bør det være lov å diskutere kjøp av gull++ i WoW på forumet?  

273 stemmer

  1. 1. Bør det være lov å diskutere kjøp av gull++ i WoW på forumet?

    • Ja
      152
    • Nei
      136


Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke si at jeg ser logikken i at "dette er i følge Norsk lov legalt - ergo må det tillates på diskusjon.no sine sider"

 

Saken er jo den at gullkjøp under enhver tvil er svært ødeleggende for WoW-communitien - og dette forumet er til for WoW-communitien!

 

Når faktum er at gullselgerne stjeler kontoene til WoW-spillere, for så å stjele alle eiendelene som de respektive spillerne har brukt tid og krefter på å tilegne seg, for så igjen å omsette disse til gull som de selger tilbake til andre spillere, hvordan kan man da som WoW-spiller si at man støtter dette??

 

Hvordan kan et forum som ønsker å framstille seg selv som seriøst, tillate underbygging av en slik ativitet på sine sider?

 

Svaret burde være innlysende for alle: det kan ikke tillates.

 

Å referere til at virtuellt tyveri ikke er forbudt ved norsk lov, viser bare mangelen på noen som helst slags sterke argumenter for å tillate dette.

8795088[/snapback]

 

Vel jeg ser egentlig heller ikke logikken i at ALLE som selger gull stjeler kontoer ol. Da kan vi jo dra alle fra midtøsten under samme kam eller hva? Joda satt på spissen men synes ikke helt det argumentet holder mål.

 

Men når der er sagt støtter jeg jeg ikke slikt og ler godt av vennene mine som bruker tusenvis av kroner på spillet. Synes likevel det skal være låv å diskutere, og faktisk ikke la det være så utrolig hysk hysj, det blir litt...vett ikke helt men det føles rart. MEN jeg frykter at viss det blir tillatt så får vi x antall tråder hver dag om hvor man kan kjøpe gull osv. Og det er søppel lan vei så konklusjonen blir vel noe midt i mellom? Stemte alikevel nei for sikkerhetskyld.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Gold kommer lite fra stjålne accs nå" - kilde?

 

Nei, jeg vil ikke det, fordi det lager bare kvalm på forumet, og jeg har bedre ting å ta meg til enn å drive brannslukking på heltid.

 

Men, som jeg nevnte tidligere. En sticky som forklarer hvorfor juksing er fy kunne jo vært fint.

8801998[/snapback]

 

Er lite gold per acc nå, dessuten VELDIG VELDIG vanskelig å få spredd keyloggers.

 

 

Har ikke hørt noen på servern eller guildet som har blitt scammet heller, ingen crying på wow-europe eller worldofwarcraft.com (jeg surfer der iallfall 3-4 timer om dagen så ja jeg vet om det er mye crying eller ikke)

 

 

Poenget er at om vi ikke får diskutert disse tingene uten å risikere warnings, bans osv KAN VI IKKE HJELPE DE SOM IKKE VET BEDRE.

Endret av PcT
Lenke til kommentar
Vel jeg ser egentlig heller ikke logikken i at ALLE som selger gull stjeler kontoer ol.

8802048[/snapback]

 

På grunn av lønnsomheten rundt account-hacking, så tilsier logikk at alle gullselgere må benytte seg av denne metoden for å holde seg konkurransedyktige. Jeg ser ikke noe videre poeng i at det eventuellt skulle eksistere "moralsk forsvarlige" gullselger-firmaer heller.

 

Er lite gold per acc nå, dessuten VELDIG VELDIG vanskelig å få spredd keyloggers.

 

 

Har ikke hørt noen på servern eller guildet som har blitt scammet heller, ingen crying på wow-europe eller worldofwarcraft.com (jeg surfer der iallfall 3-4 timer om dagen så ja jeg vet om det er mye crying eller ikke)

 

 

Poenget er at om vi ikke får diskutert disse tingene uten å risikere warnings, bans osv KAN VI IKKE HJELPE DE SOM IKKE VET BEDRE.

8802069[/snapback]

 

Hva vet du egentlig om mengden gull per account i WoW, for ikke å snakke om hvor lett/vanskelig det er å spre keyloggers? At ikke noen i guildet ditt har blitt scammet, betyr ikke noe som helst. Ei heller mengden klaging på forumet. Det er ikke sånn at alle som blir scammet automatisk lager en QQ-post. Og hvis de gjorde det, så hadde de nok antageligvis blitt slettet ganske kjapt.

 

Hvis man åpner for full åpenhet rundt diskusjon av juksemetoder på dette forumet, så er vel sjansen større for at flere begynner å jukse enn at de slutter med det?

Det er begrenset hvor lenge ærlige folk gidder å prøve å fraråde andre til å jukse. Etter en stund vil jukserne dominere. Og som nevnt tidligere, så vil en informativ sticky gjøre akkurat samme nytten.

 

Minner forresten om det som står i første post i denne tråden:

 

Synest dykk det bør være tillatt å diskutere kjøp av gull, kontoer og liknande på forumet vårt? Det er då snakk om kvar ein får kjøpt det samt prisar.
Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Er bare tull å kalle kjøpe gold "jukse" metoder.

 

 

Eneste du gainer med å kjøpe gold er mindre tid ingame til å farme gold.

 

 

Jo, eneste metoden keyloggers blir spredd er på wow sine forumer.

 

De får ikke spredd via ui's osv lengre, og folk er så våkne nå. Trust me, jeg er VELDIG aktiv på alle delene av wow forumene, og når keylogging også var veldig igang var det MYE MYE MYE klaging.

 

 

Dessuten er gold prisene høyere nå, noe som betyr at de må farme goldet selv istedenfor å scamme. (Ikke mye over keylogger tiden, men trossalt 5k gold er ikke verdt like mye som 5k var pre tbc)

 

nei jeg kjøper ikke gold, men jeg holder meg oppdatert.

 

Jeg vil kunne ha en diskusjon om hvorvidt gold er greit eller ikke greit osv, er en grunn til at forumet heter diskusjon.no og GOLD kjøping ER DISKUTERBART.

Endret av PcT
Lenke til kommentar

Igjen så presenterer du antagelser som fakta PcT. Uansett, så blir aktivitetsnivået på account-hacking irrelevant fordi dette er en prinsippsak.

 

Vi diskuterer jo allerede de etiske dilemmaene rundt gullksalg, spørsmålet er jo om vi skal tillate linker og andre detaljer rundt gullsalg som vil gjøre det lettere for folk å jukse.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...