Gå til innhold

Bør det være lov å diskutere kjøp av gull++ i WoW?


Bør det være lov å diskutere kjøp av gull++ i WoW på forumet?  

273 stemmer

  1. 1. Bør det være lov å diskutere kjøp av gull++ i WoW på forumet?

    • Ja
      152
    • Nei
      136


Anbefalte innlegg

Denne undersøkelsen er ein av fleire for å kunne legge ned nokre reglar for World Of Warcraft-kategorien.

 

Synest dykk det bør være tillatt å diskutere kjøp av gull, kontoer og liknande på forumet vårt? Det er då snakk om kvar ein får kjøpt det samt prisar. Me har diskutert saken internt og kome fram til at det beste er å finne ut kva dykk som bruker forumet ønsker før ei avgjersle blir tatt.

 

Tråden blir lagt i WoW-kategorien for at dei som bruker forumet skal oppdage den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Regner med det ikke er lov å linke til sider som selger gull

8785941[/snapback]

 

 

Hvorfor ikke?

8786028[/snapback]

La meg dra en parallell. Piratkopiering er forbudt, derfor er ikke det lov å gi informasjon som kan lede til det her på forumet. Man kan imidlertid diskutere rundt det som har med piratkopiering å gjøre. Kjøp av WoW-gull er heller ikke lovlig. Skal Diskusjon.no(!) la folk få lov til å linke til slike sider..?

Lenke til kommentar
Regner med det ikke er lov å linke til sider som selger gull

8785941[/snapback]

 

 

Hvorfor ikke?

8786028[/snapback]

La meg dra en parallell. Piratkopiering er forbudt, derfor er ikke det lov å gi informasjon som kan lede til det her på forumet. Man kan imidlertid diskutere rundt det som har med piratkopiering å gjøre. Kjøp av WoW-gull er heller ikke lovlig. Skal Diskusjon.no(!) la folk få lov til å linke til slike sider..?

8786060[/snapback]

 

Kjøp av gull er lovlig iht. norsk lov, men ikke lov iflg. Blizzards eula. (men etikken er noe annet)

Sålenge det ikke er noen oppfordring til å bryte norsk lov, "kun" Blizzards eula så ser jeg ikke problemet.

Lenke til kommentar

Kjøp og salg av gull er enda mere ødeleggende for WoW-communitien enn botting, på grunn av metodene gullselgere benytter seg av for å tilegne seg gullet (tyveri av kontoer og botting).

 

Svaret blir derfor et klart NEI!

 

 

Edit: Hvis diskusjonen begrenser seg kun til lovlig kjøp og salg av gull, (altså hypotetisk, "hva om Blizzard solgte gull?" f.eks.) så ville saken stilt seg annerledes.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Håper ikke denne avstemningen blir sett på som en avgjørende faktor, ettersom den langt i fra er noe nøyaktig måleinstrument på de faktiske holdningene som råder blandt brukerne av WoW-forumet.

 

Edit: Se heller an argumentene som blir framlagt i tråden, og baser avgjørelsene deres på disse. Takk for oppmerksomheten...

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Håper ikke denne avstemningen blir sett på som en avgjørende faktor, ettersom den langt i fra er noe nøyaktig måleinstrument på de faktiske holdningene som råder blandt brukerne av WoW-forumet.

 

Edit: Se heller an argumentene som blir framlagt i tråden, og baser avgjørelsene deres på disse. Takk for oppmerksomheten...

8786146[/snapback]

 

 

Altså, hvorfor skulle ikke pollen være representativ for hva brukerene her mener?

 

Man skal ikke måtte skrive et innlegg for å bli tatt hensyn til når det er en poll.

 

Angående argumentasjonen så tror jeg faktisk de fleste moderatorene her er oppegående nok til å faktisk ha tenkt igjennom disse argumentene før det ble laget en poll her.

Lenke til kommentar

Hachon, det der er rett og slett et lite sympatisk forsøk på å stille meg i et dårlig lys ved å påstå at jeg ikke har tillitt til moderatorenes avgjørelser.

 

Poenget mitt er at enhver tilfeldig person kan stemme, derfor kan folk med useriøse hensikter ødelegge voten.

Lenke til kommentar
Hachon, det der er rett og slett et lite sympatisk forsøk på å stille meg i et dårlig lys ved å påstå at jeg ikke har tillitt til moderatorenes avgjørelser.

 

Poenget mitt er at enhver tilfeldig person kan stemme, derfor kan folk med useriøse hensikter ødelegge voten.

8786208[/snapback]

 

 

Jeg prøver da virkelig ikke å stille det i dårlig lys?

 

Det eneste jeg prøvde å si er at moderatorene har nok hatt sin interne diskusjon når det gjelder dette.

 

 

En tilfeldig person?

 

En person som er registrert bruker på diskusjon.no har lov til å stemme, jeg skjønner selvfølgelig hva du mener, men hvorfor skulle folk brydd seg?

 

Tror ikke det kommer en strøm av goldfarmers/scammers og lager seg bruker for å sørge for at vi skal kunne diskutere kjøp/salg av gull. :p

Lenke til kommentar

Hva er i veien med å basere avgjørelsen på uttalelser i den aktuelle tråden istedenfor en anonym vote, som potensiellt kan inkludere useriøse deltakere fra brukere som generellt aldri er aktive i denne delen av forumet?

 

Ser du ikke hvordan dette kan misbrukes?

 

Kommentaren din om at dette skulle være en "en strøm av goldfarmers/scammers og lager seg bruker for å sørge for at vi skal kunne diskutere kjøp/salg av gull" er fullstendig useriøs.

Lenke til kommentar
Hva er i veien med å basere avgjørelsen på uttalelser i den aktuelle tråden istedenfor en anonym vote, som potensiellt kan inkludere useriøse deltakere fra brukere som generellt aldri er aktive i denne delen av forumet?

 

Ser du ikke hvordan dette kan misbrukes?

 

Kommentaren din om at dette skulle være en "en strøm av goldfarmers/scammers og lager seg bruker for å sørge for at vi skal kunne diskutere kjøp/salg av gull" er fullstendig useriøs.

8786302[/snapback]

 

 

Jeg tror en "mellomting" mellom poll og innlegg ville være bra, når det gjelder min kommentar så er den satt på spissen, og derfor vil den oppfattes som useriøs. ;)

Lenke til kommentar
Jeg tror en "mellomting" mellom poll og innlegg ville være bra, når det gjelder min kommentar så er den satt på spissen, og derfor vil den oppfattes som useriøs. ;)

8786318[/snapback]

 

Javel... Men, ser du hvordan pollen kan misbrukes? Hvis du ikke skjønner det, så forklarer jeg det gjerne for deg :)

Lenke til kommentar

Jeg synes det burde være lov å diskutere kjøp/salg av ingame gold, av den enkle grunn at vi har ytringsfrihet her i Norge, og også her på forumet. Reglene sier at det ikke er lov å oppfordre/hjelpe til med å begå kriminelle handlinger. Dermed er det ikke mot reglene å diskutere dem.

Lenke til kommentar

Ytringsfrihet er vel og bra. Men, hvis det skulle vært ytringsfrihet på dette forumet, så hadde det vært umoderert. Og da tror jeg definitivt ikke at det hadde vært vært fullt så populært blant dem som liker å prate her til vanlig.

 

Skjønner at ytringsfrihet er viktig for noen her, men det har vel egentlig ikke så mye med reglene for posting i dette forumet å gjøre? Det er ikke simulering av det norske samfunnet vi driver med her inne, eller?

 

Det som burde være det primære utgangspunktet for hvordan reglene for WoW-forumet skal se ut burde vel være å ta sikte på å gjøre forumet så behagelig, attraktivt og konstruktivt som mulig for WoW-spillere å diskutere i, eller?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...