Gå til innhold

Dell Inspiron 1520/1720 tråden


Anbefalte innlegg

Lurte på om du fikk med fjernkontrollen? Jeg fikk en mail hvor de sa det ikke føger med noen fjernkontroll. De sa også at den dessverre ikke kan bestilles ekstra heller.  :mad: Skjønner ingenting.

Venter forresten min i slutten av måneden

9233820[/snapback]

 

 

De jeg har snakka med på Dell har sagt at den ikke skal følge med, men er ekstra utstyr.

 

Men han ene sa at det er ekstrautstyr som ikke er tilgjengelig enda.

 

Enda mer overraskende er det at det ikke var mulig å velge et 9-cells batteri som ekstrautstyr foreløpig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, folkens. Igår kveld gikk pc'en min i produksjon og idag tidlig er den ekspedert. Forventet levering 16.8.07. Bestillte 23.07 med antatt levering 10.08, men utsatt til 04.09. Er vel kanskje tegn på at dell har begynt å få inn det de trenger...

 

Flere som har sjekket det?

 

Gleder meg sinnsykt....:D

Lenke til kommentar
Ja, folkens. Igår kveld gikk pc'en min i produksjon og idag tidlig er den ekspedert. Forventet levering 16.8.07. Bestillte 23.07 med antatt levering 10.08, men utsatt til 04.09. Er vel kanskje tegn på at dell har begynt å få inn det de trenger...

 

Flere som har sjekket det? 

 

Gleder meg sinnsykt....:D

9247654[/snapback]

Jeg har vært borte fra internett i 2 døgn nå, og da jeg så på ordrestatusen nå nettopp så så jeg at pcen min ble sendt i går. Da kommer den sannsynligvis før 24. august, som er leveringstida. :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg dro på ferie 26. juli, og da var estimert leveringsdato 8. august. Hadde håpet den skulle være kommet når jeg kom hjem igjen, men istedet hadde jeg fått en email der det stod at leveringen var forsinket til 31. august. Det står imidlertid videre at maskinen sannsynligvis vil være klar "i god tid til leveringsdatoen", så det er vel lov å håpe på en tidligere levering :)

Lenke til kommentar
Vi er ikke alene om dette;

http://www.dagbladet.no/dinside/2007/08/10/508481.html

 

Tragisk at Dell ikke kan holde løftene sine :cry:. Skriv selv hvor lenge dere har ventet i kommentarfeltet da!

9250397[/snapback]

Kanskje Jonas Rød er med i denne tråden? :)

 

Ellers ser jeg dagbladet skriver om årsakene til forsinkelsene. Blant annet:

Akkurat nå er det Intel som ikke greier å levere nok chipset med kraftige grafikkbrikker.

 

- De fleste som kjøper bærbar i dag vil ha en kraftig grafikkløsning med en grafikkchip som har dedikert minne. Det er dette Intel sliter med å levere.

Intel har jo aldri levert noen chipset med kraftige grafikkbrikker. Jeg skjønner ikke hvor dagbladet har dette fra. De blander vel litt hummer og kanari her. Det er sikkert mangel på både chipset fra intel og kraftige grafikkbrikker fra nvidia og amd.

Lenke til kommentar
Vi er ikke alene om dette;

http://www.dagbladet.no/dinside/2007/08/10/508481.html

 

Tragisk at Dell ikke kan holde løftene sine :cry:. Skriv selv hvor lenge dere har ventet i kommentarfeltet da!

9250397[/snapback]

Kanskje Jonas Rød er med i denne tråden? :)

 

Ellers ser jeg dagbladet skriver om årsakene til forsinkelsene. Blant annet:

Akkurat nå er det Intel som ikke greier å levere nok chipset med kraftige grafikkbrikker.

 

- De fleste som kjøper bærbar i dag vil ha en kraftig grafikkløsning med en grafikkchip som har dedikert minne. Det er dette Intel sliter med å levere.

Intel har jo aldri levert noen chipset med kraftige grafikkbrikker. Jeg skjønner ikke hvor dagbladet har dette fra. De blander vel litt hummer og kanari her. Det er sikkert mangel på både chipset fra intel og kraftige grafikkbrikker fra nvidia og amd.

9250680[/snapback]

Dette kommer nok fra Dell selv ja :p.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Utifra hva jeg leste så tror jeg at de mener det er problem på grafikkort som er innebygd som jeg sier det. Det står jo bl.a. dette:

 

"- Nordmenn vil ofte ha modeller med gode spesifikasjoner. Det kan kanskje bli litt vanskelig å få tak i de billigste bærbarmodellene, men jeg tror at Norge slipper unna den verste mangelen. Det kommer til å være nok bærbare maskiner i de aller fleste databutikkene."

 

Noe som jeg tolker at grafikkort med bedre spesifikasjoner ikke har samme problem med leveringer..

Lenke til kommentar
Går det ann å ta bilder med webcamera?

9258973[/snapback]

 

Ja, du kan velge mellom 3200x2400, 1600x1200, 1280x1024, 640x480 og 320x240 med Dells Webcam Center. Kvaliteten på bildene er så som så, da.

9259052[/snapback]

 

Kan man virkelig få 3200x2400?

Jeg trodde det var et 2 mega pixels webkamera :dontgetit:

 

1600x1200 = 1920000 - altså ca 2 mega)

 

3200x2400 = 7680000 - altså over 7. Kan dette stemme?

 

Eller er det ikke slik man beregner dette?

Lenke til kommentar
Kan man virkelig få 3200x2400?

Jeg trodde det var et 2 mega pixels webkamera :dontgetit:

 

1600x1200 = 1920000 - altså ca 2 mega)

 

3200x2400 = 7680000 - altså over 7. Kan dette stemme?

 

Eller er det ikke slik man beregner dette?

9259092[/snapback]

Det er nok interpolering som muliggjør 3200x2400 px-bildene. Riktig som du skriver angående Megapiksler. Som sagt er ikke kvaliteten veldig bra, i hvertfall ikke med dårlig belysning.

 

Edit - fjernet unødvendig quote

Endret av teveslave
Lenke til kommentar
Mer informasjon

Bestillingsdato: 08/01/2007

Estimert leveringsdato (på eller før denne datoen):  09/03/2007

 

Preproduksjon den 08/01/2007

------------------------------

Så den estimerte dagen der bør VIRKELIG tas med en klype salt...?

9259186[/snapback]

 

Dells "Order Status" er ikke helt til å stole på, nei.

 

Jeg bestilte den 8. juli, og fikk estimert leveringsdato satt til 1. august. Statusen var "Produksjon ikke startet" fram til 24. juli. Da stod det at den var produsert og ekspedert, men det kom en ny estimert leveringsdato satt til 24. august. PCen kom allikevel 30. juli ...

Lenke til kommentar
Heisann, noen som vet om det er mulig å betale med postoppkrav hos dell, eventuelt via telefon? (Eller om det kun er kredittkort som gjelder)

9269326[/snapback]

Dette er dessverre ikke mulig. Dell tar kun forhåndsbetalinger, og det vil ta ca. 2-4 dager før Dell har mottatt dette beløpet.

Lenke til kommentar

Jeg har lest en del rundt og funnet ut at jeg vil bestille meg en Vostro 1500. Ettersom jeg har forstått må en ringe til dell for å få bestilt en slik som privatkunde. Derfor lurer jeg på hvordan vi skal betale pc'en over telefonen? få tilsendt faktura eller et kid nummer vi kan overføre penger til?

 

Håper på svar, vil virkelig få bestilt meg en dell ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...