Gå til innhold

Dell Inspiron 1520/1720 tråden


Anbefalte innlegg

Hei jeg er ny her og jeg lurte på om jeg skulle skaffe meg en Dell inspiron 1520. Den ser veldig bra ut og det er jo fri frakt pluss 800kr rabatt på den nå. Det eneste som er dumt er at det er 4-ukers ventetid på den.

 

Det jeg lurte på om er om denne maskinen er verdt pengene sine?

Og så lurte jeg på om den lager mye støy mens den går ettersom en kompis hadde problemer med det med en tidligere dell maskin.

 

En siste ting jeg lurte på er om den veier mye ettersom jeg skal ta den med flere steder.

 

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei jeg er ny her og jeg lurte på om jeg skulle skaffe meg en Dell inspiron 1520. Den ser veldig bra ut og det er jo fri frakt pluss 800kr rabatt på den nå. Det eneste som er dumt er at det er 4-ukers ventetid på den.

 

Det jeg lurte på om er om denne maskinen er verdt pengene sine?

Og så lurte jeg på om den lager mye støy mens den går ettersom en kompis hadde problemer med det med en tidligere dell maskin.

 

En siste ting jeg lurte på er om den veier mye ettersom jeg skal ta den med flere steder.

 

Takk for hjelpen.

9214136[/snapback]

 

Veier om lag 3kg, tviler på at den lager mye støy, jeg skal ihvertfall ha en slik en. :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
300 kr BILLIGERE

9212371[/snapback]

 

Hvor har du dette i fra? Er det noe du har hørt eller er det noe du har fått avslag på selv? Jeg fikk nemlig ingenting i avslag.

Hvis du fikk avslag, er du sikker på at det var på akkurat dette du fikk 300 i avslag og ikke samlet på alt du handlet?

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar

Her er Dell's grunn for at bestillinger er forsinket/kan bli forsinket:

 

Det har dessverre vært forsinkelser på en del av våre produkt. Dette skyldes hovedsaklig at det er mangel på glass og derfor ventetid på skjermer. Det er også litt ekstra leveringstid på din ordre på grunn av at vi er tom for dekselet som er utenpå pc'en.

 

Jævli gørr...! :hrm:

Lenke til kommentar
Er det no vits å gå for en 1720? Skal ha den som en desktop erstatter og kommer nok ikke ta'n med rundt så ofte.. Men satser på å ha'n på fanget innomellom.. :) Hadde vært morsomt å se 1520 og 1720 ved siden av hverandre.

9051036[/snapback]

 

Ville heller tatt 1720 selv framfor 1520 pga større skjerm (Men 1720 har ikke 7200rpm på hjemmesiden så det er en hindring, i tillegg til at den er en del dyrere :hrm: )

9051248[/snapback]

Hva er forskjellen på 5400rpm og 7200rpm? Det er bare 150kr forkjell så mulignes skal jeg bestille 7200

Lenke til kommentar
Lurte litt på åssen type skjerm det er på 1520. Hvilke av skjermene som du kan velge er matt eller glossy? Har lyst på matt, men kan ikke se noen steder om det står om det er matt.  Var litt i tvil om TrueLife er glossy :hmm:

9219344[/snapback]

 

TrueLife er desverre glossy. :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Hva er forskjellen på 5400rpm og 7200rpm? Det er bare 150kr forkjell så mulignes skal jeg bestille 7200

9218911[/snapback]

 

7200 er raskere. Jeg valgte å betale 150 kr ekstra. Dell pleier å være veldig dyr på oppgraderinger, men i dette tilfelle er de billigere enn både multicom og netshop! Harddisken er ofte en stor flaskehals, derfor er det en liten sum å betale mener jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Jeg ringte i forige uke, da fikk jeg beskjed om at det kostet 1100, men at jeg fikk det til 400. Men av noen årsaker ringte jeg for å få nytt pga en del forandringer denne uka. Og da lå prisen inne på 150 kr. Så dette sier vel hvor sykt mye dell vanligvis tar. At de tar 5000 extra for 2 gb minne sier sitt også.

Jeg syns det er rart at dell priser seg så høyt på dette, for de vil jo gjerne tjene penger? Men ingen med vett i hodet betaler 5000 extra for 2 gb minne? Hadde de senket det til ca 2000 hadde de trolig tjent penger alikevel, og da har mange flere valgt dette-

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Er det noen som vet hvordan leveringstiden er på 1720-modellen for tida?

9221953[/snapback]

 

Hvis du går til dell.no for å prøve å konfiguere denne står det følgende (helt til høyre):

 

"Da vi har hatt en enestående etterspørsel av denne maskinen, må vi beklageligvis informere deg at ordren din har en leveringstid på ca. 6 uker. Vi beklager for eventuelle ulemper dette medfølger. For raskere levering, har vi et utvalg av gode tilbud på Inspiron 1721 nå, som kanskje også dekker dine behov."

Lenke til kommentar
Lurer bare på hvor mye forskjell det er på 1,8 Ghz og 2,0 Ghz prosessorene?

 

Lurer også på om noen av dere som har kjøpt 1520 med 9 cellers batteri, syns det er plagsomt at batteriet stikker ut?

 

Håper på svar :D

9222817[/snapback]

Det er ca 10-15% høyere ytelse på 2,0GHz prosessoren. Lønner seg å oppgradere dette nå enn senere..

 

Har 1520 med 9 cellers batteri og er veldig fornøyd med det. Det stikker ikke langt ut og fungere mer som et håndtak når du bærer maskinen, pluss at det gir ganske mye bedre batteri levetid.

 

Ellers anbefaler jeg 1520 på det sterkeste! Storfornøyd fortsatt etter to ukers bruk :thumbup:

Lenke til kommentar
Da har jeg nettopp fått Dellen min på døra :) Men før jeg gjør noe dumt, så må jeg nesten spørre... Må man lade opp batteriet på PCen før man skrur den på første gangen? Jeg prødve å finne svaret i en av brosjyrene som følger med, men fant ingen svar.

 

Nvm, jeg fant en manual for det på Dell sin webside. Batteriet er fulladet, så trenger ikke lade det  :)

9188569[/snapback]

 

Gratulerer.

 

Kan jeg få spørre deg om når du bestilte PCen? Ser her på forumet at det er mange som har meget lang ventetid.

9197021[/snapback]

 

Jeg bestilte den 16. juli, så jeg er helt klart en av de heldige. Vet ikke helt hvorfor, men mulig det er pga at jeg ikke bestilte TrueLife skjermen, men en "vanlig" 1280x800.

9199507[/snapback]

 

 

Jeg bestilte samme skjerm for 10 dager siden. Er du fornøyd med skjermen?

 

Og har du prøvd å koble Dell'en til TV? (Hvilke kabler brukte du, er du fornøyd med oppkoblingen, etc?)

Lenke til kommentar

Da vi har hatt en enestående etterspørsel av denne maskinen, må vi beklageligvis informere deg at ordren din har en leveringstid på ca. 5 uker. Vi beklager for eventuelle ulemper dette medfølger. For raskere levering, har vi et utvalg av gode tilbud på Inspiron 1521 nå, som kanskje også dekker dine behov.

 

I går var det 4 uker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...