Gå til innhold

Dell Inspiron 1520/1720 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Yeah fikk akkurat maskina mi på døra (1520)  :w00t:  bestillte den 19. juli så må si det gikk fort i forhold til mange andre her

9224438[/snapback]

 

Gratulerer! :)

 

Synes det er sånn at alle som har fått den har bestilt etter meg jeg. :cry: Kan du poste alle dine specs, så vi kan se hva som tar lang tid?

Lenke til kommentar

Mine specs var :

 

Inspiron 1520

CORE 2 DUO T7500 2.20GHz,800,4M

15.4" UltraSharp Widescreen WSXGA+ (1680x1050) TFT Display with TrueLife (Wide Viewing Angle)

Espresso Brown Colour with Microsatin Finish & 2.0mp camera

Memory Dual-Channel 2048MB (2x1024) 667MHz DDR2 SDRAM

Hard Drive 160GB Serial ATA (7200RPM)

Primary 6-cell 56WHr Li-Ion Battery

NVIDIA® GeForce Go 8600M GT with 256MB DDR2 dedicated graphic memory

Intel® Next-Gen Wireless-N Mini-PCI Card, EUR

European - Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module

Norwegian - Vista Home Premium (32Bit OS)

 

var vel det meste tror jeg..

Lenke til kommentar
Mine specs var :

 

Inspiron 1520

CORE 2 DUO T7500 2.20GHz,800,4M

15.4" UltraSharp Widescreen WSXGA+ (1680x1050) TFT Display with TrueLife (Wide Viewing Angle)

Espresso Brown Colour with Microsatin Finish & 2.0mp camera

Memory Dual-Channel 2048MB (2x1024) 667MHz DDR2 SDRAM

Hard Drive 160GB Serial ATA (7200RPM)

Primary 6-cell 56WHr Li-Ion Battery

NVIDIA® GeForce Go 8600M GT with 256MB DDR2 dedicated graphic memory

Intel® Next-Gen Wireless-N Mini-PCI Card, EUR

European - Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module

Norwegian - Vista Home Premium (32Bit OS)

 

var vel det meste tror jeg..

9225650[/snapback]

 

Gratulerer! Flotte specs! Hvor mye måtte du betale for dette?

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar
Er det noen her som vet hvordan man kan skaffe vouchers (rabattkupong) til Dell.no? :)

9217830[/snapback]

Hallo! "Synthem", no offence for forrige gang. (alle har nån sånne dager ;) )

 

Jeg har prøvd å finne rabattkuponger selv... har leit og leit... Har funnet titallsvis med amerikanske kuponger men når det gjelder de norske så har jeg kun funnet på (ironisk nok) www.mac1.no. Men den kupongen har utløpt...

 

Dere får sier i fra hvis noen finner nye kuponger! Sharing is carying! :)

 

AMDXP

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar

Mens jeg bladde igjennom hardiskutvalget i den norske dell.no butikken,

så fant jeg en aldri så liten eksempel på en "fornuftig" prissetting hos Dell.

 

Hardisken: 160GB 7200RPM SATA 2,5"

Hos komplett.no: 1350,-

Hos dell.no: 2848,-

 

Man trenger ikke å være et mattegeni for å skjønne hvorfor Dell er ofte så snille med å gi prisavslag på sine varer når innkjøpsprisen på denne harddisken er under 900kr...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Mens jeg bladde igjennom hardiskutvalget i den norske dell.no butikken,

så fant jeg en aldri så liten eksempel på en "fornuftig" prissetting hos Dell.

 

Hardisken: 160GB 7200RPM SATA 2,5"

Hos komplett.no: 1350,-

Hos dell.no: 2848,-

 

Man trenger ikke å være et mattegeni for å skjønne hvorfor Dell er ofte så snille med å gi prisavslag på sine varer når innkjøpsprisen på denne harddisken er under 900kr...

9228161[/snapback]

 

Dell selger ikke mye harddisker for tiden ser jeg :roll:

Lenke til kommentar
Er det noen her som vet hvordan man kan skaffe vouchers (rabattkupong) til Dell.no? :)

9217830[/snapback]

Hallo! "Synthem", no offence for forrige gang. (alle har nån sånne dager ;) )

 

Jeg har prøvd å finne rabattkuponger selv... har leit og leit... Har funnet titallsvis med amerikanske kuponger men når det gjelder de norske så har jeg kun funnet på (ironisk nok) www.mac1.no. Men den kupongen har utløpt...

 

Dere får sier i fra hvis noen finner nye kuponger! Sharing is carying! :)

 

AMDXP

9227546[/snapback]

Aight. Du er tilgitt. ;P

 

Bestilte meg nettopp en Vostro 1500:

 

Intel® Core™ 2 Duo T7300-prosessor (2,0 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-buffer)

Ekte Windows Vista™ Business - norsk

Grunnleggende garanti - 1 års Business Hardware Support

15.4" WXGA+ TFT skjerm (1440x900 oppløsning) med TrueLife™- widescreen

Matt Jet Black uten kamera

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

160 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

256 MB nVidia® GeForce® 8600M GT

Fast, innebygd 8X DVD+/-RW-stasjon

9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t)

 

Det kom på cirka 9.000 kroner med frakt. Er fornøyd med dét, så nå får vi se om PCen også yter. :)

 

Jeg håper forresten at Dell ikke kludrer det til med leveringsadresse og så videre, da jeg nå snart flytter ut. Har registrert min nye adresse hos Dell og samtidig lagt til den nye adressen som en alternativ leveringsadresse i nettbanken min. Får håpe det holder.

Lenke til kommentar
Mens jeg bladde igjennom hardiskutvalget i den norske dell.no butikken,

så fant jeg en aldri så liten eksempel på en "fornuftig" prissetting hos Dell.

 

Hardisken: 160GB 7200RPM SATA 2,5"

Hos komplett.no: 1350,-

Hos dell.no: 2848,-

 

Man trenger ikke å være et mattegeni for å skjønne hvorfor Dell er ofte så snille med å gi prisavslag på sine varer når innkjøpsprisen på denne harddisken er under 900kr...

9228161[/snapback]

Prisguiden er et fint verktøy. ;)

Amentio: 1138 kr for den samme disken.

 

Ellers så lot jeg meg friste til å sjekke noen andre priser:

I prisguiden er differansen mellom den billigste 60GB og billigste 120GB 2,5" disk 178 kroner. Til sammenligning skal dell ha 662,50 for oppgradering fra 60 til 120GB. (Inspiron 6400)

 

På en Vostro 1700 tar dell 2740 kroner for oppgradering fra 120GB til 2*160GB. I prisguiden er differansen på 120 og 2*160GB 927 kroner.

 

På en Vostro 1700 koster en oppgradering fra 1 til 2GB 712 kr, mens i prisguiden er differansen 310 kroner. En oppgradering fra 1 til 4 GB koster 5080 kr hos Dell. I Prisguiden er differansen 1176 kr.

 

Også på en Vostro 1700 så koster det 3980 kr å oppgradere fra C2D T7100 til en T7700. I prisguiden er differansen på de to 2417 kr.

 

Det er altså ganske tydelig at Dell tar seg svært fett betalt for oppgraderingene. For mange vil det nok lønne seg å kjøpe grunnmodellene og oppgradere de selv til ønsket nivå. Men på den andre siden skjønner jeg at folk føler seg usikre på hvordan det gjøres og ikke kan eller vil gjøre sånt selv.

 

Redigert: To priser som var forvekslet har blitt fikset.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
På en Vostro 1700 koster en oppgradering fra 1 til 2GB 712 kr, mens i prisguiden er differansen 310 kroner. En oppgradering fra 1 til 4 GB koster 1176 kr hos Dell. I Prisguiden er differansen 5080 kr.

9233177[/snapback]

Jeg tror du skulle byttet om pris i dette tilfelle, det er dell som skal ha 5080 for oppgr.

 

 

 

Det er altså ganske tydelig at Dell tar seg svært fett betalt for oppgraderingene. For mange vil det nok lønne seg å kjøpe grunnmodellene og oppgradere de selv til ønsket nivå. Men på den andre siden skjønner jeg at folk føler seg usikre på hvordan det gjøres og ikke kan eller vil gjøre sånt selv.

9233177[/snapback]

Ikke alle vet hvordan ting skal gjøres. En guide for skifte av hdd, minne osv skulle vært å finne på forumet eller hardware.no. Det hadde ikke tatt lang tid å lage en enkel guide med bilder heller. Minne f.eks. er jo svært enkelt å skifte i mitt tilfelle (CL56). Prosessor derimot har jeg aldri skiftet så der er jeg litt mere skeptisk på diverse ting.

En bildeguide med kort beskrivelse hadde vært kjekt! Tror flere hadde turt å oppgradere ting selv også hvis de hadde bilder med kort beskrivelse, for det er først da de ser hvor enkelt/vanskelig det er!

Lenke til kommentar
På en Vostro 1700 koster en oppgradering fra 1 til 2GB 712 kr, mens i prisguiden er differansen 310 kroner. En oppgradering fra 1 til 4 GB koster 1176 kr hos Dell. I Prisguiden er differansen 5080 kr.

9233177[/snapback]

Jeg tror du skulle byttet om pris i dette tilfelle, det er dell som skal ha 5080 for oppgr.

 

 

 

Det er altså ganske tydelig at Dell tar seg svært fett betalt for oppgraderingene. For mange vil det nok lønne seg å kjøpe grunnmodellene og oppgradere de selv til ønsket nivå. Men på den andre siden skjønner jeg at folk føler seg usikre på hvordan det gjøres og ikke kan eller vil gjøre sånt selv.

9233177[/snapback]

Ikke alle vet hvordan ting skal gjøres. En guide for skifte av hdd, minne osv skulle vært å finne på forumet eller hardware.no. Det hadde ikke tatt lang tid å lage en enkel guide med bilder heller. Minne f.eks. er jo svært enkelt å skifte i mitt tilfelle (CL56). Prosessor derimot har jeg aldri skiftet så der er jeg litt mere skeptisk på diverse ting.

En bildeguide med kort beskrivelse hadde vært kjekt! Tror flere hadde turt å oppgradere ting selv også hvis de hadde bilder med kort beskrivelse, for det er først da de ser hvor enkelt/vanskelig det er!

9233521[/snapback]

 

 

Helt enig! Hadde vært veldig kjekt med beskrivelse og bilder :thumbup:

Lenke til kommentar
Til dere som har fått pc'en og prøvd den; opplever dere skjermen som kornete? Er den dårligere generelt enn hp og sony sine skjermer?

9229892[/snapback]

Tja, har ingen andre å sammenligne med nå, men når man ser på skjermen er ikke det hvite helt hvitt, det er en smule grått òg. Litt vanskelig å forklare, men personlig har jeg ikke noe problemer med det. (Har WSXGA+).

 

Lurte på om du fikk med fjernkontrollen? Jeg fikk en mail hvor de sa det ikke føger med noen fjernkontroll. De sa også at den dessverre ikke kan bestilles ekstra heller.  :mad: Skjønner ingenting.

Venter forresten min i slutten av måneden

9233820[/snapback]

Fikk ikke med fjernkontroll, nei. Vet ikke om du måtte be om det under bestilling, eller om det fulgte med sammen med blåtannkortet, men. Fikk ikke ørepropper heller, noe mange på notebookreview-forumet fikk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
God idé. Det kunne jo blitt en artikkel på HW av en sånn guide også. :)

9234332[/snapback]

 

Ja, det var mere som en artikkel på HW jeg tenkte. En slik artikkel vil jo fort "forsvinne" fra forumet hvis den ikke er som sticky.

Å lage en slik guide koster jo ingenting, utenom litt tid :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...