Gå til innhold

Dell Inspiron 1520/1720 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vet at den passer, men harddisken på min Dell sitter fast i sidedekselet. Men det er sikkert mulig å skru harddisken i fra dette dekselet siden det er standard skruer og mål på dekselet. Men jeg trodde at Dell Inspiron 1520 kun brukte SATA-disk? Den dere viste på komplett er vel en IDE-disk?

9180722[/snapback]

 

Dette dekselet kan skrues løs og flyttes over til den nye harddisken ja.

 

Jeg gikk ikke inn på linken som ble postet lenger opp her, så jeg vet ikke hva slags disk det refereres til, men det stemmer at alle nye bærbare i dag bruker SATA-tilkobling for å kommunisere med harddisken.

Lenke til kommentar

Da har jeg nettopp fått Dellen min på døra :) Men før jeg gjør noe dumt, så må jeg nesten spørre... Må man lade opp batteriet på PCen før man skrur den på første gangen? Jeg prødve å finne svaret i en av brosjyrene som følger med, men fant ingen svar.

 

Nvm, jeg fant en manual for det på Dell sin webside. Batteriet er fulladet, så trenger ikke lade det :)

Endret av Galdust
Lenke til kommentar
Da har jeg nettopp fått Dellen min på døra :) Men før jeg gjør noe dumt, så må jeg nesten spørre... Må man lade opp batteriet på PCen før man skrur den på første gangen? Jeg prødve å finne svaret i en av brosjyrene som følger med, men fant ingen svar.

 

Nvm, jeg fant en manual for det på Dell sin webside. Batteriet er fulladet, så trenger ikke lade det  :)

9188569[/snapback]

Gratulerer med ny PC!

 

Kan du legge ut noen bilder av din?

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg skal kjøpe en 1520... Jeg bare lurer på om det er noen negative sider med den skjermen som har høyest oppløsning (WSXGA+ (1680 x 1050)), sammenlignet med den med nest høyest (WXGA+ (1440 x 900))?

 

Desto høyere oppløsning, desto bedre, ikke sant? :)

Lenke til kommentar
Lurer på om jeg skal kjøpe en 1520... Jeg bare lurer på om det er noen negative sider med den skjermen som har høyest oppløsning (WSXGA+ (1680 x 1050)), sammenlignet med den med nest høyest (WXGA+ (1440 x 900))?

 

Desto høyere oppløsning, desto bedre, ikke sant? :)

9190130[/snapback]

 

 

Til multimedia (filmer) og bilderedigering osv, ja.

 

Men til spilling mener jeg det kan være en fordel med lavere resolusjon. (Er ikke gamer selv).

Lenke til kommentar

idag fikk jeg "gladnyheten" fra Dell:

 

Bestillingsdato: 07/11/2007

Estimert leveringsdato (på eller før denne datoen): 09/18/2007

 

Da jeg bestilte fikk jeg oppgitt 10. august, som allerede er i overkant av hva man burde forvente. Nå har de plutselig endret dato til 18. SEPTEMBER. Har de i det hele tatt lov til å gjøre det sånn helt uten videre?

 

...jaja, da avbestiller jeg og skafer meg en IFL90 eller den nye 17" til HP i stedet. Dette er direkte useriøst av Dell, særlig siden de ikke engang tar seg bryet med å sende meg en forklarende e-post.

 

edit:

Nå er maskinen avbestilt. Må bare legge til at kundeservice hos Dell var meget forståelsesfulle og vennlige. De prøvde ikke engang prakke på meg noe annet, eller tvinge meg til å vente på maskinen, så jeg ble nesten litt paff... Få bedrifter jeg har vært i kontakt med som har vært såpass hyggelige når du trekker deg fra en handel.

Endret av marius-j
Lenke til kommentar
Lurer på om jeg skal kjøpe en 1520... Jeg bare lurer på om det er noen negative sider med den skjermen som har høyest oppløsning (WSXGA+ (1680 x 1050)), sammenlignet med den med nest høyest (WXGA+ (1440 x 900))?

 

Desto høyere oppløsning, desto bedre, ikke sant? :)

9190130[/snapback]

 

 

Til multimedia (filmer) og bilderedigering osv, ja.

 

Men til spilling mener jeg det kan være en fordel med lavere resolusjon. (Er ikke gamer selv).

9192371[/snapback]

Hva med vanlig surfing/skolearbeid?

Lenke til kommentar

Hei jeg fikk tilbud på en Vostro 1500 med disse spesefikk og jeg er privatkunde.

 

Prosessor T7300 2.0 Ghz

Vista Premium

15,4 Truelife 1280X800 (ikke kamera)

2048MB ram

160GB harddisk 5400 RPM

Nvidia 8600GT 256MB

8X DVD+/-RW-stasjon

9 Cellers batteri

 

Totalt 9300,- inkl frakt og mva

 

Dette er da et strålende tilbud? 1520 som er samme maskin kommer på 2700,- mer med disse spesefikk?

 

Han sa at Vostro gikk ut til nettopris da de ville ha de ut på markede og dette skjønner jeg ikke helt er det noen andre som kan skjønne hvorfor Vostro blir så billig?

 

Fikk også tilbud på en Vostro 1700 med disse spesefikk.

 

T7500 2,2 Ghz

Vista Premium

17,0 WXGA+ (1440 x 900)

2048MB Ram

240GB harddisk 5400 RPM

Nvidia 8600GT 256MB

8X DVD+/-RW-stasjon

9 Cellers batteri

 

Totalt 11,000,- inkl frakt og mva

 

Dette er jo et sinnsykt tilbud da 1720 kommer på 15,725,- alså 4725,- mer :ohmy:

 

Er det noen som skjønner mine gode tilbud som jeg forøvrig har fått skriftelig via mail?

 

Edit-Kundebehandler vet jeg er privatkunde men sa at han kunne ordne en Vostro maskin til meg alikevel da jeg ga disign som begrunnelse for mitt valg.

Endret av Just-Me
Lenke til kommentar
idag fikk jeg "gladnyheten" fra Dell:

 

Bestillingsdato: 07/11/2007

Estimert leveringsdato (på eller før denne datoen):  09/18/2007

 

Da jeg bestilte fikk jeg oppgitt 10. august, som allerede er i overkant av hva man burde forvente. Nå har de plutselig endret dato til 18. SEPTEMBER. Har de i det hele tatt lov til å gjøre det sånn helt uten videre?

 

...jaja, da avbestiller jeg og skafer meg en IFL90 eller den nye 17" til HP i stedet. Dette er direkte useriøst av Dell, særlig siden de ikke engang tar seg bryet med å sende meg en forklarende e-post.

9193191[/snapback]

 

Føler med deg. bestilte 3 juli og fikk min 4 utsettelse i dag til 4 september. Nok en gang var unnskylldningen mangel på glass i verdensbasis. Blir nok avbestilling her også ja. 4 september er jeg på roadtrip i usa og da skal jeg ha ny laptop med i baggasjen.

Endret av rottert
Lenke til kommentar
Lurer på en ting vedr. 1520/1720. Virker å ikke være noen digitale bildeutganger, vet noen om dette stemmer, og om det er noen mulighet til å oppgradere/endre dette?

9194724[/snapback]

 

Nei det er hverken hdmi eller dvi på 1520/1720, bare vga. :hrm: Tviler på om det er mulig å endre på det.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest igjennom hele tråden.. Sorry :(

 

Har et enkelt spørsmål. Om jeg vil oppgradere Dell maskinen til 4 GB minne senere. Hva slags minne bruker den? Og hva skal jeg søke på på prisguide for å se nåværende priser for slik minne?

 

Er det liksom noe forskjell på stasjonær minne og bærbar minne?

Lenke til kommentar
Da har jeg nettopp fått Dellen min på døra :) Men før jeg gjør noe dumt, så må jeg nesten spørre... Må man lade opp batteriet på PCen før man skrur den på første gangen? Jeg prødve å finne svaret i en av brosjyrene som følger med, men fant ingen svar.

 

Nvm, jeg fant en manual for det på Dell sin webside. Batteriet er fulladet, så trenger ikke lade det  :)

9188569[/snapback]

 

Gratulerer.

 

Kan jeg få spørre deg om når du bestilte PCen? Ser her på forumet at det er mange som har meget lang ventetid.

Lenke til kommentar

fekk min i går :dribble:

den e utruli stili, sunshine yellow ftw

 

har vista, og e faktisk GANSKE imponert så langt, hørte i forveien at mange spill ikke fungerte osv osv.

 

har instalert Medieval2, World of warcraft og Warcraft 3 TFT sålangt, og alt fungere på første forsøk(med untak av Mediveal2 som eg gjorde ein feil med under instalasjonen.)

 

Ein fantastisk maskin som eg sikkert komme te å ha det utruli skøy med i framtida ^^

 

btw. ska det følge med ein liten kontroll på 1520?

det fulgte ikke med, og eg kan ikke huska om det va standar, ska eg senda mail og klaga eller blir den sendte automatisk til meg itte ei stun?

Lenke til kommentar
Da har jeg nettopp fått Dellen min på døra :) Men før jeg gjør noe dumt, så må jeg nesten spørre... Må man lade opp batteriet på PCen før man skrur den på første gangen? Jeg prødve å finne svaret i en av brosjyrene som følger med, men fant ingen svar.

 

Nvm, jeg fant en manual for det på Dell sin webside. Batteriet er fulladet, så trenger ikke lade det  :)

9188569[/snapback]

 

Gratulerer.

 

Kan jeg få spørre deg om når du bestilte PCen? Ser her på forumet at det er mange som har meget lang ventetid.

9197021[/snapback]

 

Jeg bestilte den 16. juli, så jeg er helt klart en av de heldige. Vet ikke helt hvorfor, men mulig det er pga at jeg ikke bestilte TrueLife skjermen, men en "vanlig" 1280x800.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...