Gå til innhold

Dell Inspiron 1520/1720 tråden


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte min PC den 17. juli og estimert leveringsdato var 8. august. Men gjett hva! Nå står det på status-siden at den er hos leverandøren (27. juli), så da bør den være på døra om ikke lenge :)

 

PS! Jeg bestilte med Espresso Brown farge ;)

9158998[/snapback]

Gratulerer! Kunne du vist oss dine specs en gang til, så slipper folk å bla tilbake og leite etter dem i tråden.

 

Si i fra når du har fått den i stua di! :)

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, her er mine specs. Kanskje det er skjermen som gjør at den kommer ganske "tidlig"? Jeg bestilte jo ikke med TrueLife-skjerm (takler ikke speilbildet mitt :p)

 

PROSESSOR Intel® Core™ 2 Duo T7300-prosessor (2,0 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-buffer)

OPERATIVSYSTEM Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk

FARGEVALG Espresso Brown-farge med silke-finish og integrert web-kamera med 2,0 megapiksler

LCD 15.4" WXGA TFT skjerm (1280x800) widescreen

MINNE 2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

HARDDISK 120 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

GRAFIKKORT nVidia® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB DDR2 dedikert grafikkminne

OPTISK(E) STASJON(ER) Fast, innebygd 8X DVD+/-RW-stasjon inkludert programvare

PRIMÆRBATTERI 9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t)

Lenke til kommentar
Har tenkt å kjøpe meg en slik en selv. Men det jeg ikke skjønner helt er det med fargen, er det bare lokket/skjermen som får farge om en f.eks velger Midnight Blue, eller er det hele PCen?

9160488[/snapback]

Hei! Velkommen til tråden vår! Den fargen er kun på lokket. Så du ser faktisk ikke fargen når du bruker pcen.

Lenke til kommentar
NOOOO

 

domme dell og de så levere for dell

min sjøne vakkre vene 1520 sunshine yellow sitte fast i Danmark

*frustrasjon)

nå får eg an ikke før på mandag...

ka SKA eg nå gjør i helgå :'(

9160557[/snapback]

 

Veldig synd med forsinkelsen.

Mitt forslag til helga di:

 

http://youtube.com/watch?v=xKYgGyX4pkE

 

Se denne videoen om og om igjen! Du kommer til å glede deg enda mer til pcen din!

And it will make you smile!

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar
Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-modul (opptil 3Mbps) med Enhanced Data Rate

 

Om jeg ikke velger dette fra tilbehørslisten, betyr det at jeg ikke får Bluetooth i det hele tatt?

9162173[/snapback]

Det stemmer, du må velge denne får å få bluetooth.

For ekstra 260 kr så får du innebygd bluetooth.

 

Eller så kan du kjøpe en ekstern bluetooth adapter (minnepenn).

Lenke til kommentar
Da tenker jeg på denne harddisken:

 

Seagate Momentus 7200.1 100GB 7200RPM IDE ATA/100 2,5:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=310979

9170144[/snapback]

 

meget klokt valg :thumbup:

9170824[/snapback]

Godt å høre. Takk for svaret! Har hørt at disse 7200rpm Seagate Momentus'an er betydelig raskere enn de 5400rpm hardiskan som Dell leverer (Samsung og Western Digital). Og da snakker vi ikke bare den 1800rpm forskjellen.

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar

Et generelt Dell-spørsmål:

 

Får man med en egen Windows-CD når man kjøper maskin fra DELL, eller er det KUN en sånn recovery-CD som setter maskinen tilbake i fabrikk-tilstand? (Hva har dere som har allerede har mottatt Inspiron'en deres fått?)

 

Trenger man evt. noe mer enn en enkelt Windows-CD for å få de ulike DELL-knappene på maskinen til å fungere? Slik at man nesten bør bruke recovery-CD'en ved en eventuell re-installering?

(er relativt uerfaren på bærbare maskiner :blush: )

Lenke til kommentar
Et generelt Dell-spørsmål:

 

Får man med en egen Windows-CD når man kjøper maskin fra DELL, eller er det KUN en sånn recovery-CD som setter maskinen tilbake i fabrikk-tilstand? (Hva har dere som har allerede har mottatt Inspiron'en deres fått?)

 

Trenger man evt. noe mer enn en enkelt Windows-CD for å få de ulike DELL-knappene på maskinen til å fungere? Slik at man nesten bør bruke recovery-CD'en ved en eventuell re-installering?

(er relativt uerfaren på bærbare maskiner :blush: )

9173005[/snapback]

 

Jeg fikk med en Vista DVD og en egen driver DVD sammen med min maskin. Når du formaterer så har du en rein innstalasjon helt uten skiten dell har preinnstalert.

 

Dette var til en inspiron 1520 så jeg veit ikke om dette er vanlig for alle andre maskiner solgt via Dell

Endret av kanders1
Lenke til kommentar
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331437 den der skulle vel passe..

9171983[/snapback]

Takk for svaret!

 

Er det noen som vet om ytelseforskjellen mellom SO-DIMM PC5300 og SO-DIMM PC6400 er verdt å betale 300-500 ekstra for?

9173736[/snapback]

 

Du kan ikke bare kjøpe PC5300 eller PC6400. Det du må passe på er at begge minnebrikkene du skal ha i PC-en har samme busshastighet (533 MHz, 667MHz eller 800 MHz) ;)

Lenke til kommentar
Kan jeg bare få spørre deg om hvordan du har tenkt å få denne harddisken til å passe på din Dell?

9174865[/snapback]

 

harddisker til bærbare er standard, alt passer til alt (med unntak av enkelte "særinger" som fx Lenovo Thinkpad), hvis det var det du lurte på.

Lenke til kommentar
Kan jeg bare få spørre deg om hvordan du har tenkt å få denne harddisken til å passe på din Dell?

9174865[/snapback]

 

harddisker til bærbare er standard, alt passer til alt (med unntak av enkelte "særinger" som fx Lenovo Thinkpad), hvis det var det du lurte på.

9177794[/snapback]

Jeg vet at den passer, men harddisken på min Dell sitter fast i sidedekselet. Men det er sikkert mulig å skru harddisken i fra dette dekselet siden det er standard skruer og mål på dekselet. Men jeg trodde at Dell Inspiron 1520 kun brukte SATA-disk? Den dere viste på komplett er vel en IDE-disk?

Endret av XviD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...