Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Hvor lang tid tok dette? Har vurdert en tur dit, men kan ikke sitte uten pass i lengere periode.

 

Jeg sendte passet til Finland, hvor den nærmeste hviterussiske ambassaden befinner seg, den 27. mai, og fikk det tilbake i dag, altså to uker og én dag. Selve prosessen fram til du kan sende passet fra deg, er imidlertid et byråkratisk mareritt. Man må selvfølgelig ha en invitasjon, og dette er ikke som Russland hvor man bare betaler på nett, alt må gå gjennom et byrå, og prosessen er veldig analog til tider. Når jeg skulle betale for hotellet måtte jeg skrive ut et skjema, skrive ned kontonummeret mitt i riktig felt, scanne skjemaet, og sende det per epost tilbake. Jeg brukte Belarus Tour Service som var veldig hyggelige, men brukte veldig lang tid på å svare på mail. Merk at VM i ishockey ble avholdt i Hviterussland samtidig som jeg søkte, så de hadde litt høyere pågang enn normalt, jeg regner med at det har normalisert seg litt nå. Jeg brukte vel ca. en måned på epostkorrespondanse før alle papirer var i boks.

 

Hvis du har alle papirer i orden kan du også søke om visa on arrival på Minsk flyplass, for meg var det uaktuelt da jeg planlegger å reise landeveien fra Latvia, men for deg er det sikkert et fullgodt alternativ.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har alle papirer i orden kan du også søke om visa on arrival på Minsk flyplass, for meg var det uaktuelt da jeg planlegger å reise landeveien fra Latvia, men for deg er det sikkert et fullgodt alternativ.

Leste meg gjennom kravene de hadde og foruten en bunke med papirer skulle man også sende dem passet slik at de hadde det minst 3 dager før man ankommer flyplassen. :green:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Skal til oslo om det telles som en ferie lol. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, men blir nok en del shopping. Etterpå skal jeg til spania. Har ikke helt planlagt hva vi skal gjøre men det blir iallefall soling, bading, shopping, besøke steder som Ronda og Gibraltarstredet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9817324

Skal til oslo om det telles som en ferie lol. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, men blir nok en del shopping. Etterpå skal jeg til spania. Har ikke helt planlagt hva vi skal gjøre men det blir iallefall soling, bading, shopping, besøke steder som Ronda og Gibraltarstredet.

 

Dalton , Timothy Dalton.........

 

Flyplassmann : Mister Aas , how nice to see you again......martini , shaken not stirred , right?

 

The usual suite is ready for you.

 

Aas : My name is Aas , Robert Aas.....Licence to Globetrot !

 

;)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Blir en tur til Belgia i juli. Først et par dager i Brussel, så videre til Tomorrowland og til slutt Ghent og Gentse Feesten.

Min neste tur blir og til Belgia, men blir nok kun Tomorrowland + 1-2 dager i Brussel.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...