Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okei, da er jeg førstemann ut med ny metode :) (forbedring av innlegg)

 

  • Jeg skal til Beograd, Serbia 4 netter i Påsken
  • Vi skal bo på et lite familiedrevet hotell for å få en litt annen opplevelse
  • Jeg reiser faktisk med min mormor som har en kjedelig pensjonisttid, sprekt?
  • Jeg står for all planlegging og organisering selv om det ikke er store greien for 2 personer
  • Vi vet ikke helt hvavi skal gjøre i Beograd, det ser ut som en koselig by, men jeg har ikke merket meg noen attraksjoner enda, noen forslag?
  • Fly med Wizzair fra torp tur/retur 2 pers for drøye 2000kr, hotell 4 netter 16-1700kr (virker veldig billig men det er veldig positive anmeldelser på tripadvisor og jeg har tatt kontakt med en bruker som har vært der og det var nesten bare positivt)
Lenke til kommentar

Jeg syns mange her er i overkant hemmelighetsfulle.

Spesielt hemmelighetsfulle vet jeg ikke om folk prøver å være, men det er jo ikke alle reiser eller detaljer som er så fryktelig spennende. Men litt koloritt er jeg enig i at kan være en fordel.

 

Så, som en start fra min side:

Jeg skal til en langhelg til New York for å møte venner og være turist, og skal få med meg en oppsetning på Met, en konsert med NY Philharmonic, fundere over livets viderverdigheter noen timer i NY Public Library, drikke dyre drinker i smale glass, besøke obskure standupklubber og jazzscener der man helst ikke ville tatt med mor. Jeg skal gjøre mitt beste for å ikke kjøpe dyrt fotoutstyr på B&H Photo, kommer til å prøve å klemme inn en yoga-workshop, og om været ikke kjemper alt for hardt mot skal jeg på løpetur i Central Park.

 

Flyr KLM (Pris? Ja, dessverre, uten at jeg husker beløpet.). Bor på Sofitel – fikk et tilbud som gjorde at jeg endte med beste suite der til samme pris som de vanlige rommene på Library Hotel, i kombinasjon med en poengopptjening som gjør at jeg med dette oppholdet alene får opprettholdt Accor Platinum.

Lenke til kommentar

 

  • Vi vet ikke helt hvavi skal gjøre i Beograd, det ser ut som en koselig by, men jeg har ikke merket meg noen attraksjoner enda, noen forslag?

Spørs jo hva du liker, men vi rusla rundt på festningen, Kalemegdan, var innom forsvarsmuseet på festningen og så dro vi på Nicola Tesla museum. Tusla også ned og så på ruinene av bl.a. det gamle jugoslaviske forsvarsdepartementet, som fortsatt står etter NATO-bombingene.

Endret av burkakari
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

  • Vi vet ikke helt hvavi skal gjøre i Beograd, det ser ut som en koselig by, men jeg har ikke merket meg noen attraksjoner enda, noen forslag?

Spørs jo hva du liker, men vi rusla rundt på festningen, Kalemegdan, var innom forsvarsmuseet på festningen og så dro vi på Nicola Tesla museum. Tusla også ned og så på ruinene av bl.a. det gamle jugoslaviske forsvarsdepartementet, som fortsatt står etter NATO-bombingene.

 

Interresant :) Kalemegdan vil jeg i alle fall få med meg

Lenke til kommentar

Jeg syns mange her er i overkant hemmelighetsfulle.

 

Tråden hadde vært mer interessant om flere hadde gitt flere opplysninger om ting som f.eks.:

  • turens varighet
  • type overnatting (hos venner, hotell, hostel, leiebolig, osv.)
  • reisefølge
  • type tur (arrangert gruppetur, backpacking, forhåndsbestilt overnatting, osv)
  • hensikt - planlagte aktiviteter på reisen
  • ca pris for reise og overnatting

 

Laos og Kambodsja utpå høsten. Blir borte drøyt 5 uker. Kjøpte billett t/r Bangkok i går :).

 

37 dager. Et par dager i Bangkok i begge ender av turen, Ca. 2 uker i Laos og ca. 2 1/2 uke i Kambodsja. (Er i et svært tidlig stadium av planlegginga, så det er slett ikke sikkert det blir akkurat sånn.)

 

Stort sett sånn midt-på-treet hoteller eller "guesthouses". Litt enklere innimellom og litt mer luksøriøse andre steder. Vi får se...

 

På denne turen reiser jeg aleine. Gjør de fleste (men ikke alle) turene mine solo.

 

Arrangerer alt sjøl. Reiser med ryggsekk, men er vel mere "flashpacker" enn "backpacker". De seinere årene har jeg blitt mer og mer glad i å ha det meste (overnatting/transport) bestilt på forhånd. Gidder ikke bruke tid og energi på sånt når jeg er på tur. (begynner visst å bi gammal)

 

Hensikten med turen er rett og slett å se meg om. Men det blir selvfølgelig de vanlige turisttingene som Angkor Wat og "Krukkesletta" osv. osv. Og så blir det forhåpentligvis masse god mat og rikelig med billig mojito på trivelige uteserveringer. Kanskje jeg treffer noen hyggelige folk også...

 

Betalte drøyt 13000 for flybilletten t/r Bangkok - noe som er svært rimelig for business class. (Finnair - er stamkunde) Regner med at hele greia kommer til å koste rundt 40-45000 til sammen - altså inkludert de 13000.

 

 

 

Lenke til kommentar

Da er det bekreftet at det blir omtrent 1 uke i Italia på meg slutten av Mars-April.

Dette inngår i et skoleprosjekt så for øyeblikket vet jeg ikke helt hvor hen vi skal bo, men det blir 3-4 dager i Roma også tar vi tog ned til Puglia og blir der i en halv uke.

Jeg reiser med noen klassekamerater og 3 lærere, hvor vi da skal treffe andre elever ifra Tyskland og Italia. Sammen skal vi diskutere forskjeller i landene angående skole og også bidra til et prosjekt som er hovedgrunnen til hele reisen.

 

Angående pris, så er dette helt gratis for min del. Alt er sponset. Ser fram til dette! :D

Lenke til kommentar

13000 var svært rimelig, ja. Var dette faktisk kjøpt som en businessbillett, eller en eller annen oppgradert variant via et snirklete tilbud, bruk av poeng eller lignende? Uansett en god pris.

Kjøpt som businessbillett fra Finnairs hjemmeside. Er nok en fordel å kjøpe god tid i forveien. Jeg reiser altså ikke før i oktober. Ser at de fremdeles har plasser til 13728 NOK på "mine" reisedatoer. Ut i oktober- hjem i november) På omtrent samme tid i fjor kjøpte jeg samme type billett for så vidt jeg husker 12750 NOK!

Endret av eflatjan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpt som businessbillett fra Finnairs hjemmeside. Er nok en fordel å kjøpe god tid i forveien. Jeg reiser altså ikke før i oktober. Ser at de fremdeles har plasser til 13728 NOK på "mine" reisedatoer. Ut i oktober- hjem i november) På omtrent samme tid i fjor kjøpte jeg samme type billett for så vidt jeg husker 12750 NOK!

Ikke verst, takk for utfyllende info. Finnair skal legges til på listen over sannsynlige flyselskaper.

Lenke til kommentar

 

Okei, da er jeg førstemann ut med ny metode :) (forbedring av innlegg)

 

  • Jeg skal til Beograd, Serbia 4 netter i Påsken
  • Vi skal bo på et lite familiedrevet hotell for å få en litt annen opplevelse
  • Jeg reiser faktisk med min mormor som har en kjedelig pensjonisttid, sprekt?
  • Jeg står for all planlegging og organisering selv om det ikke er store greien for 2 personer
  • Vi vet ikke helt hvavi skal gjøre i Beograd, det ser ut som en koselig by, men jeg har ikke merket meg noen attraksjoner enda, noen forslag?
  • Fly med Wizzair fra torp tur/retur 2 pers for drøye 2000kr, hotell 4 netter 16-1700kr (virker veldig billig men det er veldig positive anmeldelser på tripadvisor og jeg har tatt kontakt med en bruker som har vært der og det var nesten bare positivt)

 

Du tar selvsagt med mormor på en skytebane så hun kan skyte maskingevær og kjøre stridsvogn.

Lenke til kommentar

 

 

Okei, da er jeg førstemann ut med ny metode :) (forbedring av innlegg)

 

  • Jeg skal til Beograd, Serbia 4 netter i Påsken
  • Vi skal bo på et lite familiedrevet hotell for å få en litt annen opplevelse
  • Jeg reiser faktisk med min mormor som har en kjedelig pensjonisttid, sprekt?
  • Jeg står for all planlegging og organisering selv om det ikke er store greien for 2 personer
  • Vi vet ikke helt hvavi skal gjøre i Beograd, det ser ut som en koselig by, men jeg har ikke merket meg noen attraksjoner enda, noen forslag?
  • Fly med Wizzair fra torp tur/retur 2 pers for drøye 2000kr, hotell 4 netter 16-1700kr (virker veldig billig men det er veldig positive anmeldelser på tripadvisor og jeg har tatt kontakt med en bruker som har vært der og det var nesten bare positivt)

 

Du tar selvsagt med mormor på en skytebane så hun kan skyte maskingevær og kjøre stridsvogn.

 

haha, er dette populert der? Jeg er grønn :) Det er da ikke helt uaktuelt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jøss, kan ikke anbefale flyselskapet BMI til noen.

Bestilte en tur til Göteborg for en stund siden og fikk i går mail om endring på reisen.

Var ikke snakk om minutter eller timer som endres, men et helt døgn.

Tragisk.

Lenke til kommentar

 

Jøss, kan ikke anbefale flyselskapet BMI til noen.

Bestilte en tur til Göteborg for en stund siden og fikk i går mail om endring på reisen.

Var ikke snakk om minutter eller timer som endres, men et helt døgn.

Tragisk.

Er ikke det grunn til å heve kjøpet?

 

 

Joda, jeg kan være enig i at det kan være grunn god nok for kansellering - men siden det er en enkelt hendelse, uten at man oppgir bakgrunnsinfo, synes jeg at det er en merkelig begrunnelse for evt å fraråde et gitt selskap. Shit happens, og selv flyselskaper kan ikke produsere mirakler... så OP burde i dette tilfelle begrunne sin frarådning noe bedre...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Vel, det ble ikke noe bedre når jeg ringte inn for å få avbestilt reisen.

Først satt jeg 20 minutt i telefonkø, så tar endelig noen telefonen, og jeg blir umiddelbar relativt sikker på at jeg har kommet til callsenter som driftes på baksiden av Mars.
Horrible samtalekvalitet, og når personen du i tillegg får snakke med knapt kan engelsk.

 

Blir tilbudt å fly 24 timer før og ikke 24 timer etter original dato, egentlig uaktuelt, men jeg gir beskjed om at jeg må sjekke med reisefølge og heller ringer opp igjen.

 

Ringer opp igjen for å avbestille, samme lange telefonkøen for å så kom frem til en ny person som jeg knapt kan høre og som i tillegg sliter med engelsken.

Tror jeg må gjenta at jeg vil avbestille reisen 20 ganger, og tror til slutt at jeg fikk det igjennom.

 

Grunnen til at jeg sier tror, er at de sa jeg skulle sende meg en e-post med bekreftelse av avbestilling, den har jeg nå etter 3 dager forsatt ikke fått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...