Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er litt interessert i Odessa og Krimhalvøya, men har hørt det er mye kriminialitet og korrupt politi som går etter utlendinger. Farlig å reise alene? Noen erfaringer?

Jeg dro alene med fly til Simferopol og reiste ned til Yalta. Hadde også lest mye rart så jeg var ganske så forsiktig og fikk ingen problemer. Det hadde absolutt vært en fordel å kunne noen ord russisk.

Lenke til kommentar

Reiser om 17 dager til New York, for så å reise videre til San Juan i Puerto Rico. Noen som har vært der? Skal være der 3 netter, og 5 netter i new york totalt.

Kun vært på flyplassen der ifbm flybytte. Ser man bort fra størrelsen på terminalbygget, minnet det veldig om Miami, dvs spangelsk. I motsetning til Detroit, hvor alle skilt var på engelsk, kinesisk og spansk. Puerto Rico er ellers kjent for sine sosiale problemer, så veldig amerikansk ut fra lufta både ved landing og avgang. Hyggelig HS da vi returnerte dit fra ei øy lengre sør i karibia.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Sunny Beach igjen♥

Forelska meg i det stedet off-season. Blir spennende å være der i sesongen denne gangen :-D

Ville tilstander der, var der i fjor sommer.

Likte dog bedre Magaluf.

Lenke til kommentar

Hva er deres erfaringer av Libanon? Bryr meg ikke så mye om hva UD sier.

 

Jeg er kanskje litt sent ute her, men jeg kom nylig hjem fra en to ukers tur til Libanon. Besøkte Beirut, Tripoli, Baalbek, Saida, Sour og Bsharri. Hadde ingen problemer noe sted, alt opplevdes som veldig trygt, det eneste kan være desperate selgere og taxi- og bussjåfører som tar helt ville priser, dette på grunn av en sviktende turistindustri. Libanon er et utrolig vakkert land, og anbefales på det sterkeste. Så lenge man utviser litt generell aktsomhet, så er de aller fleste områder helt trygge. Du kan sende meg en PM hvis du vil vite mer :)

Lenke til kommentar

Jeg syns mange her er i overkant hemmelighetsfulle.

 

Tråden hadde vært mer interessant om flere hadde gitt flere opplysninger om ting som f.eks.:

  • turens varighet
  • type overnatting (hos venner, hotell, hostel, leiebolig, osv.)
  • reisefølge
  • type tur (arrangert gruppetur, backpacking, forhåndsbestilt overnatting, osv)
  • hensikt - planlagte aktiviteter på reisen
  • ca pris for reise og overnatting

Jeg vil gjerne lære litt og bli inspirert! :)

Endret av Well
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...